گروه اقتصادی: وزیر رفاه و تامین اجتماعی اعلام ‌کرد زمان اجرای قانون یارانه‌ها ابتدا در کارگروه تصویب و سپس تاریخ دقیق آن به‌منظور پیشگیری از بروز التهاب در جامعه، یک روز قبل از اجرا اعلام خواهد شد

به گزارش ایرنا، صادق محصولی وزیر رفاه و تامین اجتماعی گفت: واریز یارانه‌ها به حساب سرپرست‌‌ خانوار براساس اعلام قبلی همان اول مهرماه است اما زمان اجرای قانون هدفمند‌سازی‌ یارانه‌ها هنوز در کارگروه مربوطه مشخص نشده است.

او در مورد شایعاتی مبنی بر اینکه زمان اجرایی شدن قانون یارانه‌ها آذرماه امسال عنوان‌ شده، اظهار داشت: آنچه تاکنون مشخص است، پرداخت یارانه‌ها بعد از اتمام اخذ شماره حساب سرپرست‌های خانوار‌ از مهرماه آغاز خواهد شد.وی افزود: اینکه اجرای قانون یارانه‌ها در آذرماه باشد یا نه در کارگروه حضور نداشتم و اطلاعی ندارم که آن را تأیید یا تکذیب کنم.

وی افزود: بعد از آنکه ثبت شماره‌ حساب‌ سرپرستان خانوار در دوم شهریورماه به اتمام رسید، فرصت دوباره برای افردی که تاکنون فرم اطلاعات اقتصادی خانوار را پر نکرده‌اند و یا فرم اطلاعات را پر کرده‌اند اما شکل و ترکیب خانواده آنها به دلایل مختلف نظیر ازدواج فرزند تغییر کرده است، داده می‌شود تا نسبت به اصلاح اطلاعات قبلی خود اقدام کنند. وزیر رفاه همچنین اظهار داشت: برنامه‌ریزی به‌گونه‌ای است که تا آخر تابستان اخذ شماره حساب‌های سرپرستان خانوار به اتمام برسد.

سهم صادرات غیرنفتی از یارانه‌ها

خبر دیگر اینکه در جلسه صبح دیروز کارگروه تحول اقتصادی با تاکید بر حمایت از صادرات غیرنفتی مقرر شد منابع پیشنهادی در بسته سیاستی حمایت از صادرات غیرنفتی در اختیار وزارت بازرگانی قرار گیرد. این بسته شامل سیاست‌ها و منابع لازم برای حمایت از صادرات غیرنفتی همزمان با اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌هاست.

به گزارش فارس، در این جلسه وزارت بازرگانی درخصوص پیشرفت کار ذخیره‌سازی‌ کالاهای اساسی گزارشی ارائه کرد که براساس آن تاکنون خرید 6هزار میلیارد ریال کالا مصوب و برای 824 میلیارد ریال نیز گشایش اعتبار انجام شده‌است.

همچنین رئیس‌جمهور بر ضرورت حل مشکلات خرید بقیه کالاها تا سقف 20‌هزار میلیارد ریال که قبلا مصوب شده بود تا پایان هفته جاری از سوی وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی، بازرگانی و بانک مرکزی تاکید کرد. مهدی غضنفری وزیر بازرگانی هم گفت: پیشنهادهای وزارت بازرگانی برای حمایت همه‌جانبه از صادرکنندگان و افزایش صادرات غیرنفتی پس از هدفمندی یارانه‌ها در کارگروه تحول اقتصادی به تصویب رسید.

از سوی دیگر مرکز آمار ایران نیز درخصوص اصلاح اطلاعات اقتصادی خانوارها گزارشی ارائه کرد و مقرر شد سایت مرکز آمار ایران در طول سال اطلاعات جدید و همچنین ثبت نام‌های جدید را دریافت کند و در هر سال 2 بار (در اول اردیبهشت و اول آبان) اصلاحات لازم توسط این مرکز اعمال و به وزارت رفاه و تامین اجتماعی اعلام شود.

کد خبر 113593

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز