چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۸۹ - ۰۹:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر رفاه و تامین اجتماعی اعلام کرد واریز وجوه نقدی یارانه ها به حساب مردم از مهرماه و پس از پایان ثبت و اخذ شماره حساب ها آغاز می شود.

یارانه

به گزارش واحد مرکزی خبر، صادق محصولی که در ضیافت افطاری سه شنبه شب 26 مرداد ایتام تعدادی از مراکز نگهداری کودکان بی سرپرست تهران شرکت کرده بود افزود: هم اکنون سرپرستان خانوار استان‌های تهران، قم و قزوین که فرم اطلاعات اقتصادی خانوار را پر کرده‌اند و به دریافت یارانه نقدی تمایل دارند،ثبت نام می‌کنند.

وی اعلام کرد:پس از ثبت شماره حساب مردم درتمامی استان‌ها،یک اعلام عمومی نیز درکل کشور برای افرادی که تا پایان مهلت‌های مقرر موفق به ثبت شماره حساب خود نشده‌اند،خواهد شد.

وزیر رفاه در پاسخ به این سوال که اگر افرادی فرم اطلاعات اقتصادی خانوار را به هر دلیلی پرنکرده باشند چگونه می‌توانند در این طرح شرکت کنند، پاسخ داد: در آینده فرصت دیگری برای افرادی که موفق به پرکردن فرم‌های مخصوص اطلاعات نشده‌اند در نظر خواهیم گرفت و این زمان از طریق رسانه‌ها اعلام خواهد شد.
به گفته محصولی برای پرداخت مبالغ نقدی ناشی از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، داشتن حداقل یک حساب بانکی نزد شبکه بانکی کشور الزامی است.

وی به بررسی حساب بانکی واجدان شرایط درشبکه بانکی کشور اشاره کرد و افزود: براین اساس هم اکنون حدود 95 درصد از سرپرستان خانوارکه فرم اطلاعات اقتصادی را پر کرده‌اند دارای حساب بانکی‌اند و آن دسته از هموطنان واجد شرایط هم که فاقد هرگونه حساب بانکی‌اند باید حداکثر ظرف دو هفته آینده با مراجعه حضوری به یکی از شعب بانک‌های کشور اقدام به افتتاح حساب کنند.

وی همچنین تصریح کرد: برای افتتاح حساب در بانک‌های کشور هیچ‌گونه محدودیتی وجود ندارد و هرکدام از واجدان شرایط فاقدحساب بانکی می‌توانند به هر بانک دلخواه و مورد نظر خود مراجعه و افتتاح حساب کنند.

وزیر رفاه و تامین اجتماعی از اطلاع رسانی سریع و دقیق به همه مردم در ادامه مراحل اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها سخن گفت و اظهار امیدواری کرد که مثل همیشه با همکاری مردم بتوانیم این قانون را که یک گام بزرگ درحرکت رو به جلوی کشور و نظام جمهوری اسلامی به شمار می‌آید و بزرگترین طرح اقتصادی 50 سال گذشته است به بهترین شکل اجرا کنیم و در این راه ازپیشنهادات سازنده مردم استقبال می‌کنیم.

محصولی همچنین در بخش دیگری از این گفت و گو که در جمع ایتام و کودکان بی سرپرست و در سالن پذیرایی وزارت رفاه و تامین اجتماعی برگزار شد درباره نحوه در اختیار قرار دادن این کودکان به خانواده های متقاضی اینگونه توضیح داد: قرار است با هماهنگی دستگاه قضایی ترتیبی اتخاذ شود که این عمل خیرخواهانه با مدیریت و درایت بهتری صورت گیرد.

ضیافت افطاری به میزبانی وزارت رفاه و تامین اجتماعی و باحضور تعدادی از کودکان بی سرپرست خانه کودکان و نوجوانان شهید قدوسی،شیرخوارگاه آمنه ، مجتمع خدمات بهزیستی شهید احمد ضرغامی، شیرخوارگاه حضرت رقیه (س) و مرکز خیریه نوباوگان کوثر برگزار شد.

کد خبر 114181
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز