همشهری آنلاین: رئیس‌جمهور به مناسبت روز خبرنگار گفت: بالاترین سطح آزادی در جمهوری اسلامی ایران است و عده‌ای کاری نکنند که این را مخدوش کنند و بهانه به دست برخی از افراد ندهند.

دولت

 به گزارش ایسنا، دکتر محمود احمدی‌نژاد در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار و تجلیل از خانواده شهدای رسانه با تبریک روز خبرنگار در پاسخ به مطلب یکی از مهمانان حاضر در این جلسه که گفته بود برخی از خبرنگارانی که به خارج از کشور رفته‌اند، اکنون برای بازگشت به کشور مشکلاتی دارند، گفت: هر ایرانی هر کجای دنیا که باشد هر لحظه می‌تواند به وطن خود بیاید و در وطن خود حضور پیدا کند و نمی‌توان مانع رفت و آمد آنها به وطن‌شان شد.

 وی ادامه داد: همه عزیز هستند و هیچ کسی منعی برای ورود ایرانیان ندارد. عزیزانی هستند که در نقاط مختلف دنیا ساکن هستند و می‌توانند به وطن برگردند و اگر مشکل حقوقی در کشوری که ساکن هستند دارند و یا تحت فشارهای سیاسی و اقتصادی در آن کشور هستند می‌توانند به شورای عالی ایرانیان این مشکل‌شان را انتقال دهند تا مشکل‌شان رفع شود. اگر می‌خواهند به ایران بازگردند و خدمت کنند راه باز است. از ناحیه‌ دولت به معنای دولت مانعی وجود ندارد. البته اگر بحثی در دستگاه قضایی مثل شکایت و یا مواردی مثل این باشد باید پیگیری شود تا مشکل حل شود.

  وی در ادامه به تعامل دولت با رسانه‌ها اشاره کرد و گفت: فکر می‌کنم بیشترین سطح تماس با رسانه‌ها را در دولت نهم و دهم داشته‌ایم. من خودم اینقدر ارتباط دارم که برخی اعتراض می‌کنند که چرا اینقدر زیاد. جلسات ما با خبرنگاران تقریبا آزاد بوده و هر کسی هر سوالی که داشته می‌تواند بپرسد. در سطح بین‌المللی نیز این‌گونه بوده است و خبرنگاران اجازه داشته‌اند هر سوالی را بپرسند و من فکر می‌کنم دولت نهم و دهم گسترده‌ترین سطح تماس با رسانه‌ها را داشته‌ است. البته نمی‌گویم این کافی است ولی تا آنجا که امکانپذیر بوده این ارتباطات گسترده بوده و ایجاد شده است.

  رئیس‌جمهور در ادامه به سخنان برخی از میهمانان این جلسه اشاره کرد و گفت: برخی از حرف‌های شما را قبول دارم. من قبول ندارم که اگر نویسنده یک مقاله‌ای نوشت و نقدی کرد، فورا با آن برخورد شود و به هر قیمتی که شده آن را محکوم کنند. من به صراحت می‌گویم که این را قبول ندارم. در این چهار - پنج سال فکر می‌کنم ما شاهد بیشترین نقد و انتقاد و حتی تخریب علیه دولت بوده‌ایم و من اینجا اعلام می‌کنم که هر دستگاهی در هر جایی از هر خبرنگاری طرح شکایت کرده از طرف دولت شکایتش را پس بگیرد.

 وی گفت: من قبول دارم که برخی برای خود مصونیت درست کرده‌اند. این درست نیست. طبق قانون شخصیت‌هایی باید حریم‌شان به خاطر حفظ استقلال و منافع کشور حفظ شود، مثل امام و رهبری و رئیس‌جمهور و هر کس اتهامی را وارد کرد باید مدعی‌العموم خود وارد شود و شکایت کند. البته راجع به من این اتفاق نیفتاده است. من ناراحت این موضوع نیستم. من نوکر مردم هستم، اما دیگران نیز نباید برخی مصونیت‌هایی را برای خود تصور و حلقه‌هایی را ایجاد کنند و این‌که مثلا کسی مقاله‌ای نوشته و در آن مقاله اسم کسی را نیز نبرده است، ولی می‌آیند و می‌گویند چون به فلان آقا برخورده شما باید بیایید و جواب بدهید. رئیس‌جمهور ادامه داد: جالب است اتفاق اخیری که رخ داد، هیات منصفه به اتفاق آرا گفته بود که فلان فرد به خاطر انتشار فلان مقاله مجرم نیست و در واقع فقط انتقاد کرده ولی قاضی مربوطه گفته است که من اجازه دارم برخلاف هیات منصفه رای بدهم و هفت ماه حبس تعلیقی برای این فرد قاضی در نظر گرفته است.

  رئیس‌جمهور با اشاره به نقش رسانه‌ها و اهمیت کار خبر، گفت: امروز نقش رسانه‌ها و اهمیت خبر یک نقش بی‌بدیل است، امروز بدون خبر و رسانه نمی‌توان زندگی کرد.

  وی با بیان اینکه هیچ جریانی امروز بدون رسانه و خبر امکان گسترش و بقا ندارد، گفت: از پیچیده‌ترین کارها، کار اطلاع‌رسانی و کار رسانه است.

 احمدی‌نژاد ادامه داد: این حرف درستی نیست که بگوییم رسانه یک امر مطلق و بی‌رنگ است و این نشدنی است. رنگ و بوی رسانه برآمده از بستری است که از آنجا برخاسته است.

 رئیس‌جمهور با بیان این‌که امروز کسانی که شعار اطلاع‌رسانی آزاد، دسترسی آزاد به اطلاعات و اینکه دانستن حق مردم است می‌دهند، برعکس این شعارها عمل می‌کنند، گفت: می‌بینید خبرنگاری که 30 سال کار کرده به خاطر یک کلمه نوشتن در وبلاگ شخصی‌اش و اینکه مطلبی گذاشته که گوشه‌ای به صهیونیست‌ها می‌زند با خشونت هر چه تمامتر او را از محل کارش اخراج می‌کنند و در واقع کسی که در نقطه‌ مقابل سیاست‌های استکباری بایستد تمام خدماتش را نادیده می‌گیرند و او را اخراج می‌کنند و این کار از سوی کسانی صورت می‌گیرد که مدعی این حرف‌ها یعنی آزادی اندیشه و اطلاع‌رسانی هستند. در آمریکا سنگین‌ترین خفقان فکری و اندیشه وجود دارد.

  رئیس‌جمهور ادامه داد: کسانی که هدف‌شان تسلط بر دنیا است برای گسترش هر چه بیشتر این تسلط به صورت هر چه تمامتر از ابزار و عنصر رسانه استفاده می‌کنند. آنها سنگین‌ترین تهاجمات روانی را با رسانه سازماندهی می‌کنند. با خبر و خبررسانی و پوشش اخبار به افکار عمومی القا می‌کنند که اقتدار مطلق دارند و در واقع اینگونه القا می‌کنند که خیلی توانمند هستند. با رسانه خود را طرفدار آزادی و حقوق بشر معرفی می‌کنند با آن که جنایت‌های بزرگی را انجام داده‌اند. در نقطه مقابل جبهه آزادیخواهان را متفرق، ضعیف و عقب‌افتاده معرفی می‌کنند.

 احمدی‌نژاد گفت: شب گذشته در تلویزیون آگهی‌ای در وسط سریال زیر هشت منتشر شد که البته گویی حواس‌شان نبود. تبلیغ تلفن همراه بود و تبلیغ می‌کرد که شما به کشورهای مختلف می‌روید می‌توانید با استفاده از این تلفن با داخل ارتباط برقرار کنید. وقتی که اسم کشورهای آفریقایی و عربی را می‌گفت چهره‌ یک مرد سوار بر شتر و در بیابان را پخش می‌کرد ولی وقتی که اسم کشورهای اروپایی را آورد، هواپیما و برج و این‌ها را پخش کرد. با زدن این مثال می‌خواستم بگویم که چقدر آنها با تبلیغات سعی می‌کنند ذهنیت‌ها و افکار عمومی را شکل دهند.

 رئیس‌جمهور گفت: آنها در واقع با رسانه‌ها سعی می‌کنند ما را ضعیف، کوچک، حقیر و ناتوان و ناکارآمد معرفی کنند.

رئیس‌جمهور در ادامه با بیان این‌که بی‌عرضه‌ترین، کم‌بهره‌ترین و ناکارآمدترین مدیریت را کشورهای غربی دارند، گفت: من می‌توانم این را اثبات کنم. ما با چه درآمدی کشور را اداره می‌کنیم، چه مقدار نفت می‌فروشیم و چقدر مالیات می‌گیریم، این‌ها همه معلوم است، ولی آن‌ها از کجا آورده‌اند و روی هم چیدند، از کدام کشورها آورده‌اند، ما بیش از 200 سال شاهد برده‌داری جدید بودیم، صدها میلیون انسان را به بیگاری کشیده‌اند و مفت و مجانی برای آن‌ها کار کرده‌اند، مزارع‌شان را آباد کرده‌اند، چقدر منابع کشورها را غارت کرده‌اند، چه ملت‌هایی که در فقر هستند و نمی‌دانند که چقدر معادن آن‌ها توسط استعمارگران به قیمت‌های مفت غارت شده است، چقدر نفت ملت‌ها را به قیمت مفت می‌برند و می‌بینیم که خریدار نفت دو برابر فروشنده نفت سود می‌برد.

 وی افزود: قبل از این‌که روی این نفت کاری انجام دهد، اجازه نمی‌دهند که قیمت واقعی نفت مشخص شود و از روی تحمیل‌های سیاسی بر روی نفت چه سودهایی می‌برند و این‌که چگونه آن‌ها کسری بودجه خود را به دیگر کشورها منتقل می‌کنند، می‌بینید در مورد مردم افغانستان چه کرده‌اند، کسانی که صدام را تجهیز کرده بودند به بهانه مبارزه با کشتار سلاح جمعی آمدند و به عراق لشکرکشی کردند و به گونه‌ای تبلیغ می‌کنند که گویی ملت عراق، ملتی مجرم و تروریسم است. می‌بینید که در فلسطین چه جنایت‌هایی می‌کنند و کسی که مورد ظلم واقع می‌شود را فردی خشن و تروریسم معرفی می‌کنند و می‌بینید این کارها را با رسانه‌ها می‌کنند، ماجرایی را به نام هولوکاست ساخته و پرداخته کرده‌اند و با تبلیغات در ذهن مردم آن را رسوخ داده‌اند و جا انداخته‌اند و این کارها را با رسانه و تبلیغات انجام داده‌اند حتی تا حدی این کار را به پیش بردند که می‌بینید که کسانی در داخل کشور که مدعی خط امام و انقلاب هستند، نمی‌توانند باور کنند که این ماجرا یعنی هولوکاست ساختگی است و برای تسلط ملت‌ها ایجاد شده است و ساختگی بودن آن نیز مشخص است، چرا که اجازه نمی‌دهند در مورد آن تحقیقات شود.

 احمدی‌نژاد ادامه داد: ماجرای یازده سپتامبر چه بود؟ دیدید که با ایجاد فضای تبلیغاتی و رسانه، افکار عمومی را به نحوی شکل دادند که بتوانند به افغانستان و عراق حمله کنند. در ماجرای یازده سپتامبر گفتند که سه هزار نفر کشته شده‌اند و در بین این سه هزار نفر هیچ صهیونیستی نبود و از روز قبل به صهیونیست‌ها گفته بودند که سر کار نیایند و در اثر حمله آن‌ها به عراق بیش از 110 هزار نفر کشته شده‌اند، صدها هزار نفر در افغانستان کشته شده‌اند.

 رئیس‌جمهور در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه مظلوم‌ترین ملت‌های تاریخ، ملت ایران است،‌گفت: معادله را ببینید که چگونه شکل داده‌اند کسی که 20 هزار بمب اتم ذخیره کرده است مدعی می‌شود و می‌گوید که ممکن است ایران بمب بسازد و با اتکا به رسانه‌ها، هیاهو ایجاد می‌کنند.

 وی با بیان اینکه غربی‌ها از رسانه به عنوان ابزار جنگ علیه ملت‌ها استفاده می‌کنند، گفت:‌ آنها با رسانه خود را متمدن معرفی می‌کنند، ولی شما اگر اهل مطالعه باشید متوجه می‌شوید که متوحش‌تر از آن‌ها در تاریخ وجود ندارد. چه کسی جنگ راه انداخت تا سلاح‌هایش را بفروشد؟ چه کسانی میکروب تولید کردند تا بتوانند دارو بفروشند؟ آنها دیگران را تحقیر می‌کنند و خود را متمدن معرفی می‌کنند. غیردموکرات‌ترین‌ حکومت‌ها را آزادی‌خواه معرفی می‌کنند. خشن‌ترین دیکتاتورها مورد حمایت آمریکا هستند و حکومت‌های آزاده‌خواه مورد بغض دولت آمریکاست.

 رئیس‌جمهور با بیان این‌که ضعیف‌ترین ارتش در طول تاریخ، ارتش آمریکا بوده است و در هیچ جنگی پیروز نشده است، گفت: آنها هر جا وارد شدند شکست خوردند، ولی با رسانه و تبلیغات، جور دیگری خود را معرفی می‌کنند و ابهت دروغین برای خود درست می‌کنند.

 وی با بیان این‌که امروز ما شاهد یک جنگ واقعی هستیم، گفت: در واقع این جنگ، جنگ سنگین رسانه‌ای است‌، آن‌ها با ابزار رسانه دیگران را عقب افتاده معرفی می‌کنند و خودشان را پیشرفته و متمدن، در حالی که خشن‌ترین رفتارها در خود آمریکا صورت می‌گیرد، دیدید که پلیس آمریکا چه کار می‌کند وقتی که به کسی مشکوک می‌شود درجا می‌کشد و این اختیار را دارد که بکشد، آن‌ها با رسانه مانع انتشار واقعیت‌ها می‌شوند، بمباران خبری ایجاد می‌کنند که حقایق منتشر نشود، ما امروز در یک جنگ گسترده و همه جانبه‌ رسانه‌ای قرار داریم که علیه ما و ملت‌ها تدارک دیده شده است و در واقع رسانه جزء برنده‌ترین سلاح آن‌هاست و سلاح اقتصادی و سیاسی این‌قدر اثر نداشته است که سلاح رسانه اثر دارد.

 به گزارش ایسنا رئیس‌جمهور با اشاره به تاثیرات رسانه و هم‌چنین ایجاد ماجرا به وسیله رسانه از سوی غربی‌ها گفت: همین دو روز گذشته در همدان دیدید که چه اتفاقی افتاد. ما به زیارت مردم همدان رفته بودیم و مردم همدان نیز به استقبال آمده بودند و جمعیت زیادی بود. در بین جمعیت یک نفر یک ترقه از آن ترقه رنگی‌ها که در چهارشنبه سوری می‌زنند، انداخت و با هر انگیزه‌ای انجام داد و ملت نیز آن طرف ما حضور داشتند و تکانی نخوردند و اتفاقی نیفتاد، ولی دیدید که بلافاصله شروع شد، کمتر از یکی دو دقیقه خبر را منتشر کردند. البته اول یک شبکه داخلی خبر را زد و بعد دیدید که آنها چه غوغایی درست کردند. گفتند که چقدر زخمی و کشته داده، احمدی‌نژاد را به یک نقطه‌ نامعلوم برده‌اند. سرنوشت احمدی‌نژاد معلوم نیست چه شده. در حالی که ما در بین مردم بودیم و سخنرانی می‌کردیم و آنها داشتند این قضیه را پر و بال می‌دادند.

 احمدی‌نژاد با بیان این‌که بسیاری از شبکه‌های خارجی برای تاثیرگذاری بر ذهن ملت‌ها ایجاد شده است، گفت: ما باید از کار رسانه‌ای حداکثر استفاده را بکنیم. البته ما نمی‌توانیم خبر غیرواقعی را منتشر کنیم و از نظر اخلاقی نیز این حق را نداریم. ما در نقطه مقابل آنها قرار داریم. ما فکر می‌کنیم که باید خبر درست باشد، امیدآفرین و امیدبخش باشد و به نفع ملت‌ها باشد و فکر می‌کنیم که اگر انسان‌ها امیدوار باشند زودتر بساط ظلم جمع می‌شود و اگر مردم مایوس باشند کاری نمی‌توان کرد.

 رئیس جمهور افزود: ما فکر می‌کنیم تک تک انسان‌ها محترمند و ارزش دارند و باید عادلانه رفتار کنیم. ما بدخواه دیگران نیستیم، حتی بدخواه مردم آمریکا و آقای بوش نیز نیستیم و اگر با آقای بوش مقابله می‌کنیم به خاطر فسادی است که در جامعه ایجاد می‌کند و می‌خواهیم جلوی این فساد را بگیریم و به نفع او نیز هست.

 وی با بیان این‌که رسانه‌ها در عرصه‌ داخلی و بین‌المللی مسئولیت دارند، گفت: همان‌طور که دوستان تاکید کردند امروز ایران یک کشور در کنار سایر کشورها نیست. ایران یک جغرافیا و یک قوم نیست. ایران امروز یک فرهنگ است. ایران امروز یک مکتب و جریان تاریخی است و پرچمدار ایستادگی در برابر زورگویان. امروز ایران نقطه‌ اتکای ملت‌هاست. نام ایران مصادف است با خداپرستی، مبارزه با ظلم.

 رئیس‌جمهور گفت: البته مشکلات زیادی داریم. هنوز حیات طیبه برپا نشده است و جامعه‌ جهانی آرمانی برپا نشده است که مشکلات مادی از پیش پای بشریت برداشته شود. نوری در ایران درخشیده است و امیدها به ایران است. مهم‌ترین ماموریت ما حفظ ایران است، باید اقتدار و توانمندی ایران حفظ شود.

 احمدی‌نژاد با اشاره به قطعنامه‌های غربی‌ها علیه ایران گفت: آن‌ها یک کاغذپاره به نام قطعنامه و تحریم نوشته‌اند که برای ما ارزشی ندارد. آنها می‌خواهند به ملت ایران فشار بیاورند و دروغ می‌گویند که ما نمی‌خواهیم به ملت ایران فشار بیاوریم. آنها می‌گویند می‌خواهیم به ملت ایران فشار بیاوریم که آنها نیز به دولت ایران فشار بیاورند. واقعا چه احمق‌هایی بر دنیا حاکم هستند. اینها ارزشی ندارد. می‌خواهند با تبلیغات فشار بیاورند و بگویند که ایران عقب‌نشینی کرده است.

 وی گفت: امروز باید از اقتدار، مکتب و هویت ایران، سرزمین و وحدت ایران با تمام وجود دفاع کنیم و این دفاع، دفاع از انسانیت و آرمان مشترک بشری است. بحث ملی‌گرایی نیست. برخی اشتباه متوجه شده‌اند و ایرانیان هیچ وقت ملی‌گرا به معنای انحرافی آن نبوده‌اند. ملت ایران داشته‌های خود را با دنیا تقسیم کرده است.

 رئیس‌جمهور با بیان این‌که بهترین نقدها و عالمانه‌ترین نقدها باید در ایران صورت بگیرد، گفت: ما باید در عرصه‌ خبر، افق جهانی را در نظر بگیریم، ما در جنگ رسانه‌ای باید بایستیم و از خودمان دفاع کنیم و شما در خط مقدم قرار دارید. ما باید در مقیاس انسان و جهان برنامه‌ریزی کنیم.

 وی خطاب به اهالی رسانه گفت: میلیون‌ها گوش شنوا برای شنیدن پیام ملت ایران آماده است و ما باید از این ظرفیت استفاده کنیم و رسانه‌ها در انتقال پیام ملت ایران و انقلاب اسلامی نقش اساسی دارند.

 رئیس‌جمهور با بیان این‌که می‌خواهم چند سفارش به اعضای دولت، خبرنگاران و مدیران مسوول رسانه‌ها داشته باشم، گفت: سفارش اولم به دولت است. این‌که ما باید سعه صدر داشته باشیم. رسانه‌ها با دولت و حکومت یک خانواده هستند. ما همه یک ماموریت داریم و آن ساختن ایران است. ما باید برای ساختن ایران تلاش کنیم و این ماموریت یعنی بلند کردن پرچم توحید، عدالت و ایستادن در برابر زورگویان و خودخواهان بر عهده این خانواده است. ما همه یک خانواده هستیم و تقسیم کار صورت گرفته است. کسانی که می‌خواهند به تقابل‌ها دامن بزنند از خانواده‌ ما نیستند. من از وزرا و روابط عمومی‌ها و مسوولان می‌خواهم که ارتباط بیشتری با رسانه‌ها داشته باشند. ارتباط را گسترده کنند، تعامل بیشتری داشته باشند، گفت‌وگوهای بیشتری صورت بگیرد و ما باید همه ایران را بسازیم.

 احمدی‌نژاد گفت: در این جلسه بحث‌هایی را وزیر ارشاد در مورد بیمه تکمیلی خبرنگاران، مسکن خبرنگاران و این‌که خبرنگاری شغل سخت و زیان‌آوری است، مطرح کردند. من قبول دارم. شما فرزندان و سرمایه‌های این ملت هستید. ما خودمان را از شما و شما را از خودمان می‌دانیم و جدایی وجود ندارد.

 وی در ادامه خطاب به رسانه‌ها گفت: کار رسانه کار مقدسی است. آقای زریبافان در این جلسه گفتند 317 خبرنگار شهید داریم و این به نسبت جمعیت خبرنگاران زیاد است. در یک حادثه سقوط هواپیما ده‌ها خبرنگار به رحمت خدا پیوستند. خبرنگار باید در موقعیت‌های سخت حضور پیدا کند. در موقعیت‌هایی که خطر وجود دارد، من در سفرهای استانی غصه‌ خبرنگاران را می‌خورم. خبرنگاران که به هر حال زودتر از ما می‌روند، دیرتر از ما برمی‌گردند و باید در حین خبر خواندن و گزارش دادن، به برنامه بعدی نیز برسند و دائم باید بدوند. فشار و سرعت این کار بسیار بالاست و من این را می‌فهمم.

 رئیس‌جمهور خطاب به خبرنگاران با بیان این‌که قدر خودتان را بدانید، تصریح کرد: شما خبرنگاران در خط مقدم یک ملت قرار دارید. قدر خودتان را بدهید. ظرفیت‌هایتان را گسترش دهید. مطالعاتتان را زیاد کنید. برخی از خبرنگاران که برای مصاحبه با من می‌آیند می‌فهمم که آنها قبل از مصاحبه، ساعت‌ها مطالعه کرده‌اند، اخبار را رصد کرده‌اند و با بالاترین آگاهی برای مصاحبه می‌آیند. شما خبرنگاران باید مطالعه‌تان زیاد باشد و اطلاعات دقیق و صحیحی راجع به تاریخ کشورمان و اتفاقات داشته باشید.

 رئیس‌جمهور با اشاره به اهمیت آزادمنشی در عرصه‌ خبر گفت: باید حق را گفت. البته معنایش این نیست که هر حقی را بگوییم، بلکه برخی مواقع باید یک حق را در سینه نگه داریم، ولی اگر مطلبی را می‌گوییم باید حق باشد و حق را بگوییم. باید تلاش کنیم که امید در جامعه افزایش پیدا کند. خبرنگار باید عاشق انسان باشد و خبرنگاری بدون عشق به انسان محال است. اگر در دنیای غرب خفقان سنگینی که وجود دارد برداشته شود می‌بینید که جامعه‌ خبری در آن‌جا نیز جامعه مردمی است.

 احمدی‌نژاد خطاب به مدیران مسئول رسانه‌ها گفت: یک مقدار کمتر به خبرنگاران و تهیه‌کنندگان خبر فشار بیاورید. خبرنگارانی به من رجوع کردند که گفتند در ماه 60-70 هزار تومان حقوق می‌گیرند. باید این مشکل رفع شود. به خبرنگاران توجه بیشتری شود و دولت نیز کمک می‌کند. از سوی مسوولان کمتر خبرنگاران را تحت فشار قرار دهید و اگر خبر درستی تهیه کرده است بگذارید که منتشر شود. بگذارید در روزنامه‌ شما نیز یک خبر از خدمات دولت منتشر شود.

 وی گفت: ما همه یک خانواده هستیم. ممکن است که اختلاف سلیقه داشته باشیم، ولی این دوستی‌ها نباید به هم بخورد. ما با هم دوست هستیم.

 رئیس‌جمهور هم‌چنین ادامه داد: باید مدیران رسانه‌ها اجازه دهند که خبرنگاران و تحلیل‌گران کمی بازتر باشند و کمک کنیم که مشکلاتی که دارند رفع شود.

 احمدی‌نژاد هم‌چنین در این جلسه در پاسخ به اظهارات یکی از خبرنگاران درباره اهمیت مبارزه با مفاسد اقتصادی و این‌که به نظر می‌رسد عزم دولت جهت برخورد با مفاسد اقتصادی کمتر شده است، گفت: دولت مبارزه با مفاسد اقتصادی را با قدرت دنبال می‌کند و عزم دولت برای مبارزه نه تنها کمتر نشده بلکه ما تقریبا تمام راه‌هایی که این اجازه را برای مفاسد اقتصادی می‌داد بسته‌ایم. البته نمی‌گویم که کاملا بسته شده است. گوشه و کنار ممکن است راه‌هایی باقی مانده باشد، ولی ما تقریبا تمامی راه‌ها را بسته‌ایم و دولت در این ارتباط مصمم است.

 وی گفت: ما امیدواریم که مفسدان اقتصادی مجازات شوند تا مردم خوشحال شوند.

 رئیس‌جمهور گفت: من مشکلی در نام بردن مفسدان اقتصادی ندارم و مطمئن باشید اگر روزی به جایی برسیم که کارها در این زمینه جلو نرود و با اسم بردن از مفسدان اقتصادی کارها پیش برود بدانید این کار را می‌کنم، اما هنوز مایوس نشده‌ام و امیدوارم که دیگران نیز همراهی کنند.

 احمدی‌نژاد گفت: مفاسد اقتصادی خیلی کم شده ولی کمش هم بد است. یک دانه‌ آن هم بد است و اضافی است.

 وی خطاب به خبرنگاری که در این زمینه صحبت کرده بود، گفت: آقای مردوخی گویا یادتان رفته است من 10-12 دقیقه در این مورد صحبت کردم چه غوغایی شد. خبرنگار خطاب به احمدی‌نژاد گفت شما بت‌شکن هستید. احمدی‌نژاد خطاب به وی گفت: بت‌شکن شما، ملت و فرهنگ و تمدن ایران است.

 رئیس‌جمهور در ادامه با گرامی‌داشت یاد شهدای رسانه گفت: این شهدا راه را برای ما ترسیم کرده‌اند. راه آزادگی، عشق به خوبی‌ها و خدمتگزاری صادقانه به ملت.

 احمدی‌نژاد هم‌چنین گفت: بار دیگر روز خبرنگار را به خبرنگاران تبریک می‌گویم.

 در این مراسم علاوه بر رئیس‌جمهور، مشایی رئیس دفتر رئیس‌جمهور، وزیر ارشاد و تعدادی از مسئولان مطبوعات سخنرانی کردند.

 هم‌چنین در این مراسم به خانواده 18 تن از شهدای عرصه‌ خبر لوح‌های تقدیری اهدا و از آنها تقدیر شد.

کد خبر 113333
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز