همشهری آنلاین: رئیس جمهور با اشاره به مناظره‌های انتخاباتی، تصریح کرد: در این مناظره‌ها استکبار جهانی، صهیونیست، شرق، غرب و منافقین می‌خواستند اسلام را ریشه‌کن کنند.

محمود احمدی‌نژاد در دیدار جمعی از دانشجویان، انجمن‌ها و کانون‌های دانشجویی کشور گفت: هنگامی بزرگ‌ترین خیانت شروع شد که بین مردم دسته‌بندی چپ و راست را به راه انداختند. هنگامی که در اصل موضوع دسته‌بندی صورت بگیرد معیارها و ارزش‌ها از بین می‌رود و هنگامی که معیارها و ارزش‌ها فاصله بگیرد انسان سقوط می‌کند؛ بنابراین اصولگرایی یک حزب در برابر اصلاح‌طلبی نیست.

به گزارش ایسنا وی با تأکید بر این‌که « نباید اداره کشور، اندیشه و عمل کردن، منحصر به چند نفر شود» اظهار کرد: 75 میلیون نفر در مقابل آمریکا ایستادند و برای انقلاب هزینه می‌دهند؛ بنابراین همه آن‌ها در کشور نقش دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مناظره‌های انتخاباتی، تصریح کرد: در این مناظره‌ها استکبار جهانی، صهیونیست، شرق، غرب و منافقین می‌خواستند اسلام را ریشه‌کن کنند و پس از انجام مناظره، عده‌ای به تقدس‌مآبی پرداختند و موضوعاتی را مطرح کردند. در حالی که آن‌ها قصد داشتند در مناظره کل نظام جمهوری اسلامی، انقلاب و دستاوردهای آن را تحویل دشمن دهند و به جای نگاه به عمق مطلب، موضوعات دیگری را مطرح کردند.

رییس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که « در انقلاب اسلامی زنان و دختران ایران آگاهانه و آزادانه حجاب و عفاف را انتخاب کردند» خاطرنشان کرد: هنگامی که دشمنان، سنگین‌ترین تحریم‌های تاریخ را علیه کشورمان وضع کرد، موج بسیار گسترده‌ای پیرامون موضوع حجاب در جامعه ایجاد شد، تا موضوع تحریم در حاشیه قرار بگیرد.

وی در مورد ریشه بدحجابی در جامعه خاطرنشان کرد: سه دسته موجب بدحجابی در جامعه می‌شوند؛ گروهی از زنان که کارهای آن‌ها در جامعه درست نیست، شبکه مانکن‌ها و عده قلیلی هم به دلیل لجبازی موجب بدحجابی در جامعه می‌شوند. اما برخی افراد هم مردم عادی هستند که ممکن است برخی از آن‌ها به این موضوع واقف نباشند. البته قوه قضاییه باید با کسانی که سازماندهی می‌شوند، برخورد کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، برگزاری اجلاس ایرانیان خارج از کشور را اقدامی هوشمندانه و دقیق و در شرایط حساس کشور دانست و خاطرنشان کرد: هنگامی که دشمن القائاتی را در مورد شکاف در جامعه ایران انجام می‌داد، این اقدام هوشمندانه انجام شد و ایرنیان با صدای بلند همراهی خود را با نظام و کشور اعلام کردند و یک ساعت به تشویق سخنانی علیه آمریکا پرداختند.

رییس‌جمهور، از امام و امت به عنوان دو رکن نظام اسلامی یاد کرد و گفت: نتیجه دو رکن امام و امت، نظام امامت می‌شود. اگر امام باشد اما امت نباشد، نظام امامت برپا نمی‌شود. همان‌طور که در زمان امیرالمؤمنین(ع) امتی وجود نداشت، به همین دلیل آرمان‌های امیرالمؤمنین(ع) محقق نشد.

وی با تأکید بر این‌که « نظام اسلامی مردمی‌ترین نظام است» خاطرنشان کرد: در نظام اسلامی همه آموزه‌های نظام با کمک مردم محقق می‌شود. برخی با تفکر استبدادی و دیکتاتوری موضوعات را طور دیگری تفسیر می‌کنند، در حالی که امام عصر(عج) اصل است و مردم باید کارها را با حرکت در پشت امام عصر(عج)، به پیش ببرند.

وی با بیان این‌که « نگاه نظام اسلامی مانند نظام مادی و لیبرال به مردم، ابزاری نیست» تصریح کرد: همه مردم ایران دین، عدالت، نظام جمهوری اسلامی و رهبری را می‌خواهند و دوست دارند، نباید عده‌ای با سلایق خود با ایجاد خط‌کشی نظام، اسلام و اندیشه ولایت را اسیر کنند زیرا همه مردم پای انقلاب ایستاده‌اند.

احمدی‌نژاد نظام اسلامی را نظام آزادی دانست و تصریح کرد: اگر آزادی نباشد، رشد و کمال هم اتفاق نمی‌افتد. بالاترین آزادی در نظام اسلامی وجود دارد هر چقدر جامعه اسلامی رشد یافته‌تر باشد، اجرا و تحقق آرمان‌ها بهتر انجام خواهد شد. البته در نظام مادی چنین شرایطی حاکم نیست به طوری که در اروپا و آمریکا حتی به قدری آزادی وجود ندارد که خبرنگاری که 50 سال برای آن‌ها فداکاری کرده هنگامی که از فلسطین سخن می‌گوید، به راحتی از کار اخراج شد.

وی افزود: اسلام بر انجام کار علمی، صنعتی و تجربه کردن شکستن مرزهای دانش تأکید دارد. جامعه ولایی و اسلامی نیازمند علم و توانایی علمی است.

وی با بیان این‌که « نظام اسلامی بر نشاط، آگاهی و شجاعت تأکید دارد» گفت: هرچقدر مردم شجاع و آگاهتر باشند به نفع نظام اسلامی است.

به گزارش ایسنا رییس‌جمهور در ابتدای سخنان خود نیز دانشجویان را جوانانی مومن، آرمانی و خستگی‌ناپذیر خواند و گفت: امروز به فضل الهی نسل سوم انقلاب و دانشجویان با جسارت، شجاعت و آرمان‌خواهی، بسیار قوی‌تر، آرمانی‌تر و انقلابی‌تر از نسل‌های گذشته در صحنه حضور دارند و این شجره طیبه همچنان در حال رشد و نمو است.

وی ضرورت اخلاص در کار و کار برای خدا را مورد تاکید قرار داد و گفت: کار برای خدا موضوعی است که باید آن را جدی گرفت اگر انسان همین مسأله را دستور کار خود قرار دهد همه مسایل و مشکلات به راحتی حل خواهد شد، ریشه همه بدبختی‌های بشر از جایی شروع می‌شود که کار برای خدا به فراموشی سپرده می‌شود.

وی افزود: اگر کار برای خدا شد راه برای انسان باز می‌شود و بن‌بست و سرخوردگی و یاس وجود نخواهد داشت و در چنین صورتی حتی هر روز و هر لحظه افق و دریافت متعالی و جدیدی پیش روی انسان قرار خواهد داشت و انسان همیشه با طراوت و نو خواهد بود. همچنان که حضرت امام(ره) در سن 89 سالگی طراوت یک جوان را داشتند و هر روز نیز بر طراوت ایشان افزوده می‌شد.

احمدی نژاد با بیان این‌که « در کار برای خدا سستی، کهنگی و حتی رقابت وجود ندارد» گفت: این‌که عده‌ای در برابر دیگران احساس تنگنا می‌کنند، به خاطر این است که کار برای خدا نیست. در کار برای خدا رقابتی که عرصه را برای فعالیت کسی تنگ کند وجود ندارد و هیچ‌کس نه تنها مزاحم هم نیست، بلکه همه یار و پشتیبانی هم هستند.

وی افزود: وقتی کار برای خدا شد بن بست وجود ندارد و خدای متعال دائماً راه‌های جدید را در مقابل انسان نمایان می‌سازد.

وی با بیان این‌که « به وجود آمدن زاویه‌ای باریک در عرصه رقابت چه بسا در درازمدت آثار اجتماعی و سیاسی گسترده‌ای را به وجود می‌آورد» خاطرنشان کرد: اگر زاویه‌ای ایجاد شد، باید بلافاصله آن را اصلاح کرد؛ چراکه اگر ادامه پیدا کند فردا چه بسا به خاطر رقابت‌های شخصی، کار کشور متوقف می‌شود و اقدامات انقلابی از شتاب می‌افتد.

رییس‌جمهور با بیان این‌که « عده‌ای برای ضربه‌زدن به هدفمند کردن یارانه‌ها ستاد تشکیل دادند» گفت: کسانی که روزی شعارهای انقلابی آنان گوش‌ها را خراش می‌داد و هیچ‌کس را جز خود انقلابی نمی‌دانستند، اما چون در همان دوران، زاویه کمی از آرمان‌های انقلاب پیدا کردند امروز در مقابل این‌گونه برنامه‌ها مانع‌تراشی می‌کنند.

وی افزود: عده‌ای اثبات خود را در نفی دیگران جستجو می‌کنند، در حالی که اگر کار برای خدا باشد باید هویت خود را در خدایی بودن جستجو کند، در کار برای خدا نیاز به دشمن وجود ندارد، البته اگر دشمنی بود همه در مقابل آن صف‌آرایی می‌کنند اما اگر نبود هیچ‌گاه دشمن‌تراشی نمی‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در حالی که هنوز فتنه‌گران به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهند، عده‌ای چنین تصور می‌کنند که کار آنان تمام شده است و باید دولت را مورد هجمه قرار دهند.

رییس‌جمهور گفت: اگر کار برای خدا نباشد، هیچ نتیجه و ثمری نخواهد داشت؛ در چنین صورتی اگر حتی همه دنیا تحت سیطره انسان قرار بگیرد هیچ اقدام سازنده و مناسبی نمی‌تواند انجام دهد.

وی در ادامه حرکت در مرز زمان را مهم‌ترین مسأله کشور دانست و تأکید کرد: اگر در مرز زمان حرکت نکنیم، بدون تردید فتنه‌ها ما را در خود فرو خواهد برد، امروز مشکل اصلی کشور این است که دشمن با طراحی جنگ روانی قصد دارد، نتایجی که در توطئه‌های 31 ساله خود نگرفته با جنگ روانی گسترده همان نتایج را حاصل کند.

وی خاطرنشان کرد: عده‌ای بدون توجه به مهم‌ترین مسایل کشور در زمین دشمن بازی می‌کنند امروز بزرگترین اتفاق در عرصه اقتصاد و فرهنگ کشورمان در حال وقوع است و قرار است مبانی تغییر پیدا کند و انقلاب واقعی در عرصه فرهنگ اتفاق بیفتد، از این‌رو نباید با موضوعات انحرافی این مسایل در حاشیه قرار بگیرد.

احمدی‌نژاد ضرورت شناخت مرز و سطح درگیری با جبهه استکبار را مورد تاکید قرار داد و گفت: مسأله امروز دنیا تحول و نوآوری در اندیشه و ترسیم فردای جهان است که اگر نسبت به این موضوع آگاهی وجود نداشته باشد در میدانی بازی می‌کنیم که مانند داستان کربلا است. مرز حرکت در زمان امام حسین(ع) روز عاشورا بود که همزمان عده‌ای در فکر چگونگی بجا آوردن آداب مناسک حج بودند.

وی گفت: میدان اصلی درگیری در جهان چگونگی مدیریت جهانی و جهانی شدن است. امروز ایران شدیدتر از غربی‌ها طرفدار جهانی شدن است.

وی تصریح کرد: هنوز مبارزه با مفاسد تمام نشده غارتگران و براندازان مجازات نشده‌اند و مشغول فعالیت‌ هستند از این‌رو اگر در مرز زمان حرکت نکنیم این فتنه‌ها ما را در بر خواهند گرفت؛ لذا ضرورت دارد چه بسا جلوتر از زمان حرکت کنیم تا از تیررس فتنه‌ها در امان باشیم.

رییس‌جمهور با تاکید بر این‌که « باید انسان در مسایل و موضوعات مختلف اجتماعی و سیاسی دقیق و عمیق باشد» گفت: اسلام به انسان‌های عمیق و جامع‌نگر نیاز دارد و جامعه اسلامی نیازمند انسان طراز اسلام است به گونه‌ای که مسایل و موضوعات مختلف را با اشراف کامل مورد بررسی قرار دهد.

 

 

کد خبر 114782
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز