همشهری آنلاین: فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: نمازجمعه حساسی را که رهبر انقلاب در آن حضور داشتند باید تشریح کرد و حق و باطل را شناخت. خیلی‌ها به ما می‌گفتند نروید خطرناک است و ما از دل جمعیتی که شعار علیه نظام می‌دادند عبور کردیم و به نمازجمعه رفتیم و الحمدالله نظام سربلند از آزمون فتنه بیرون آمد.

صالحی

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، امیر سرلشکر عطاءالله صالحی در اولین گردهمایی مسوولان واحدهای امر به معروف و نهی از منکر ارتش که در سازمان عقیدتی - سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر در واقع از نظر نظامی خط مقدم جبهه حق علیه باطل است، یعنی تداوم حق و باطل یک خط مقدمی دارد و آن امر به معروف و نهی از منکر است.

وی افزود: تفاوتی که رساله امام (ره) با رساله‌های دیگر داشت نیز در همین فصل امر به معروف و نهی از منکر بود؛ چراکه در آن فضا گفتن کلمه امر به معروف و نهی از منکر خطرناک بود پس فکر نکنید الان در این فضا راحت نشسته و در مورد این فریضه صحبت می‌کنید.

صالحی در رابطه با اهمیت امر به معروف و نهی از منکر به عنوان خط مقدم جبهه حق علیه باطل، گفت: در دفاع مقدس هم تمام کسانی که چه لسانی برای تایید حق و چه کسانی که برای نثار جان می‌آمدند در خط مقدم نبودند و خیلی‌ها علی‌رغم این‌که در پشت جبهه کار می‌کردند حاضر نبودند به خط مقدم بروند.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، با بیان این‌که بصیرت در صحبت‌های امسال رهبر معظم انقلاب صریح‌تر شده است، گفت: خیلی‌ها در امر آموزش حق مشکلی ندارند.

وی افزود: نمازجمعه حساسی که رهبر انقلاب در آن حضور داشتند را باید تشریح کرد و حق و باطل را شناخت. خیلی‌ها به ما می‌گفتند نروید خطرناک است و ما از دل جمعیتی که شعار علیه نظام می‌دادند عبور کردیم و به نمازجمعه رفتیم و الحمدالله نظام سربلند از آزمون فتنه بیرون آمد اما دشمن از پای ننشسته است و با تجربه بیشتری به سراغ ما خواهد آمد. پس ما نیز باید با مهارت بیشتری وارد شویم.

صالحی تصریح کرد: دشمن با تمام مظاهری که به عنوان تهدید دور ما جمع کرده جرات حمله به ما را ندارد، البته نه این‌که ما خودمان را آماده نمی‌کنیم.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، با بیان این‌که در شناخت فتنه باید به ریشه‌های آن نگاه کرد، گفت: دکترین فتنه از رنسانس به بعد در انگلستان و در پیوند شدید با صهیونیست به وجود می‌آید و هر وقت این دکترین اعصاب خودشان را از دست می‌دهند مثل چند وقت اخیر بدانید که اوضاع‌شان بهم ریخته است.

وی ادامه داد: دکترین‌شان هم زیرسازی است یعنی هیچ جا نمی‌آیند با دین مبارزه کنند و ذات انقلاب‌های رنگی هم از یک دکترین دین‌سازی است و از دل این دین‌سازی‌ها حزب بعث، مجاهدین خلق، وهابیت صهیونیست و یهود و بهائیت که البته در شیعه شکل نگرفت را به وجود آوردند.

صالحی افزود: این‌ها مانده‌اند که با شیعه چه کنند چون شیعه با هیچ‌کسی آشتی نمی‌کند ولو کسی تمام و کمال حق بگوید و به آن عمل کند، چرا که ما برای اعتلای کلمه حق تلاش می‌کنیم و چهره‌ها هم حقیقت را تعریف نمی‌کنند. البته این استثنا هم دارد و آن علی مع الحق و الحق مع علی.

فرمانده کل ارتش در پایان خطاب به مسوولان واحدهای امر به معروف و نهی از منکر با بیان این‌که باید کاری کنیم که در دل جوانان نسبت به حقیقت تشکیک نشود، عنوان کرد: بنابراین پیروی از خدا و ولی او و همین ولی او یعنی آیت‌الله خامنه‌ای و مصداق ولی فقیه را جا بیاندازید و به عمل صوری به معارف اسلام و شعائر قانع نشوید.

 

 

کد خبر 122353
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز