همشهری آنلاین: 4 فروند زیر سطحی پیشرفته غدیر با حضور سردار سرتیپ پاسدار احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و امیر دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ، به ناوگان نیروی دریایی ارتش پیوست

پیوستن 4 فروند زیر دریایی غدیر به ناوگان نیروی دریایی ارتش

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع ؛سردار وحیدی در مراسم به آب اندازی و الحاق این 4 فروند زیر دریایی گفت: با همت و تلاش متخصصان زبده و کارآمد سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و در راستای انبوه سازی این محصول استراتژیک که با هدف ارتقاء توان دفاعی نیروی دریایی ج.ا.ا صورت گرفته است ، 4 فروند زیر دریایی پیشرفته غدیر امروز به نیروی دریایی مقتدر و با صلابت ارتش جمهوری اسلامی ایران تحویل شد.

وزیر دفاع با بیان اینکه این زیر دریایی از نوع زیر دریایی سبک محسوب می شود، افزود: نخستین بار زیر دریایی کاملاً ایرانی غدیر در رزمایش بزرگ اتحاد مورد بهره برداری قرار گرفت.

سردار وحیدی،چابکی لازم برای انجام سریع مأموریت ها، رنج ناوبری زیر سطحی طولانی، سونار سایز کوچک ، دستگاه کنترل عمق اتوماتیک ،سیستم هدایت دستی،هیدرولیک و خودکار ،قابلیت ناوبری در آبهای کم عمق ، را از ویژگی های این زیر دریایی بر شمرد.

وزیر دفاع سیستم نوین پرتاب اژدر را از ویژگی های بسیار مهم این زیرسطحی برشمرد و گفت: این سیستم از دقت بالایی برای هدف گیری برخوردار است .

وزیر دفاع در ادامه افزود: این زیر دریایی علاوه بر قدرت جابجایی سریع نیرو ، رهگیری شناورهای سطحی و زیر سطحی دشمن ،قابلیت شناسایی اهداف نظامی و قابلیت حمل نیروهای ویژه ، دارای قدرت غوص سریع و پنهان شدن از رادار را نیز داراست.

سردار وحیدی تصریح کرد:با تولید انبوه این زیر دریایی در کنار ساخت انواع ناوچه های موشک انداز ، زنجیره محصولات دفاعی کشور تکمیل و این توانمندی در خدمت صلح، ثبات و امنیت منطقه خلیج فارس و دریای عمان قرار    گرفته است.

وی در پایان با قدردانی از تلاش متخصصان اقتدار آفرین سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و همکاری نیروی دریایی ارتش ،این موفقیت های درخشان را به محضر فرماندهی کل قوا، نیروهای مسلح و ملت شریف ایران تبریک گفت.

کد خبر 113448
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز