همشهری آنلاین: این رزمایش با شرکت 5 لشگر و 7 تیم مستقل در مهر و آبان سال جاری برگزار می‌شود.

امیر پوردستان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه این رزمایش در یک مقیاس وسیع در کل استان خوزستان و جنوب استان ایلام برگزار می‌شود، اضافه کرد: در این رزمایش سعی شده است تاکتیک‌های نوینی را به مرحله اجرا درآوریم و همچنین خیلی از سلاح‌هایی که اخیرا در نیروی زمینی تولید شده از جمله تفنگ‌های تک‌تیرانداز جدید و سلاح‌هایی که با لانچرکامپوزیتی فعال می‌شوند در این رزمایش تست و آزمایش می‌شوند.

وی با بیان اینکه سعی می‌کنیم در خلال برگزاری این رزمایش آموزه‌های خود را در یک میدان عملی به اجرا بگذاریم تاکید کرد: این کار با هدف ارتقاء قابلیت‌ها و توانمندی‌های یگان‌هایمان برای شرکت در یک فضای ناهمتراز صورت می‌گیرد.

امیر پوردستان در خصوص سلاح‌های جدیدی که در رزمایش پیش رو به کار گرفته می‌شود، گفت: از جمله تجهیزات نیروی زمینی تجهیزاتی است که بهینه‌سازی شده‌اند. یعنی سطح تانک‌هایی را که از سیستم لیزری استفاده می‌کنند را ارتقا داده و ورژن آنها را بالا برده‌ایم. البته بنا داریم تاکتیک‌های جدیدی را نیز به مرحله اجرا بگذاریم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در پایان خاطرنشان کرد: این اقدامات در رده یگان‌های زمینی، بالگردها و هواپیماهای بدون سرنشین صورت می‌گیرد.

کد خبر 109039

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز