یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۰۹:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: همزمان با برگزاری رزمایش بزرگ دریایی ولایت 89 نیروی زمینی ارتش در منطقه جنوب استان سیستان و بلوچستان رزمایش تاکتیکی خود را آغاز کردند.

به گزارش خبرنگار مهر در منطقه عمومی جاسک امیر سرتیپ دوم علی آراسته صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز تمرینات تاکتیکی نیروی زمینی ارتش در منطقه جنوب سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در کنار رزمایش ولایت 89 از سوی دریادلان نیروی دریایی ارتش، نیروی زمینی ارتش نیز برابر طرح های از پیش تعیین شده در محدوده ای به وسعت 15 هزار کیلومتر مربع تمرینات خود را انجام می دهد.

وی حضور سریع نیروی زمینی ارتش در این رزمایش را یکی از فاکتورهای مورد نظر عنوان کرد و افزود: نیروی زمینی توانسته است در کمترین زمان در منطقه رزمایش حضور یافته و اقتدار خود را به نمایش بگذارد.

معاون عملیات نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه پیام این رزمایش امنیت پایدار، صلح و دوستی برای کشورهای همسایه است، گفت: به لطف خدا نیروی زمینی ارتش در قالب نیروهای مسلح در اوج اقتدار و توانمندی آماده مقابله با تهدید خارجی است.

وی همچنین در پایان اظهار داشت: در این رزمایش یگان هایی از لشکر 88 زرهی، لشکر 30 پیاده گرگان، تیپ 65 نیروهای  ویژه هوابرد، گروه های 44 توپخانه و 55 هوابرد، لشکر 30 پیاده گرگان، تیپ 65 نیروهای ویژه هوابرد، یگان پهباد و هوانیروز به اجرای عملیات می پردازند.

این عملیات ها تحت کنترل و هدایت قرارگاه عملیاتی جنوب شرق ارتش به صورت دوطرفه با رویکرد جنگ ناهمطراز آغاز شده است.

کد خبر 106982

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز