همشهری آنلاین: فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت: 4 نوع موشک دریایی فردا در رزمایش پیامبر اعظم (ص) شلیک می‌شود.

سردار مرتضی صفاری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران در گفتگو با خبرگزاری فارس با اشاره به برگزاری موفق 3 مرحله از رزمایش بزرگ پیامبر اعظم (ص) گفت: بررسی‌های اولیه تیم نظارت حکایت از موفقیت مراحل مختلف و رسیدن به نتایج مد نظر بوده است.

وی مرحله بعدی رزمایش را شلیک موشک‌های ساحل به دریا طی روز یکشنبه اعلام کرد و افزود: 4 نوع موشک دریایی انتخاب شده است و انشاء الله فردا با موفقیت شلیک خواهند شد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه، یکی از این موشک‌ها را موشک نصر معرفی کرد.

موشک نصر یک از نوع موشک‌های کروز بوده و قادر است شناورهای تا حجم 3 هزار تن را منهدم کند. این موشک در کلاس موشک‌های کوتاه برد می‌باشد که در حال حاضر قابلیت شلیک از ساحل و انواع شناورها را دارد و در آینده نزدیک امکان شلیک از بالگرد و زیردریایی نیز به قابلیت‌های تاکتیکی آن اضافه می‌شود.

سردار صفاری یادآور شد: متخصصان دفاعی کشور ویژگی‌هایی چون برد و قدرت این موشک‌ها را افزایش داده‌اند و ما در مرحله جدید رزمایش، قابلیت‌های این موشک‌ها را به طور عملیاتی مشاهده خواهیم کرد.

آزمایش گلوله‌های جدید توپخانه در رزمایش پیامبر اعظم

فرمانده نیروی زمینی سپاه نیزاز آزمایش گلوله‌های جدید توپخانه در رزمایش پیامبر اعظم(ص) خبر داد.

 سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه در حاشیه رزمایش پیامبر اعظم(ص) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: عملیات آتش توپخانه دوربرد با گلوله‌های جدید سنگین در سومین مرحله از رزمایش، به صورت دقیق انجام شد.

فرمانده نیروی زمینی سپاه در ادامه با بیان اینکه این گلوله‌ها در نیروی زمینی به تولید انبوه رسیده است، تصریح کرد: این گلوله‌های جدید، قابلیت نقطه‌زنی و مورد اصابت قرار دادن اهداف در فاصله‌های دور را به طور دقیق دارد که امروز در مرحله‌ سوم رزمایش مورد آزمایش قرار گرفت.

پاکپور خاطرنشان کرد: دفاع مستحکم از سواحل و جزایر خلیج فارس به صورت هماهنگ با انجام عملیات یگان‌های رزم سطحی دریا، مقابله با هلی‌برن‌های عملیاتی دشمن و آزمایش تاکتیک‌های رزم ناهمطراز از دیگر محورها و اهداف عملیات ترکیبی سپاه در این مرحله از رزمایش است.


هواپیمای رادارگریز و بمب افکن سپاه امسال عملیاتی می‌شود

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران از ساخت هواپیمای بدون سرنشین بمب افکن و رادارگریز در این نیرو خبر داد.

سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران در حاشیه مرحله نهایی رزمایش پیامبر اعظم (ص) در گفتگو با خبرگزاری فارس با اشاره به حضور بمب‌افکن‌های این نیرو در این مرحله از رزمایش، پشتیبانی رزمی یگانهای زمینی و سطحی ار از جمله وظایف نیروی هوافضا در رزمایش‌ها خواند و افزود: یگانهای پهپاد (هواپیماهای بدون سرنشین) سپاه نیز حضوری موفق در مراحل گذشته رزمایش داشتند.

وی استفاده از رادارها و سامانه‌های جدید در رهگیری و شناسایی موقعیت جغرافیایی دشمن را از دیگر ابتکارات نیروی هوافضای سپاه پاسداران اعلام کرد و افزود: انشاء الله نیمه دوم امسال هواپیمای بدون سرنشین بمب افکن و رادارگریز سپاه عملیاتی می‌شود.

کد خبر 105834

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز