همشهری آنلاین: جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه انجام رزمایش پیامبر اعظم 5 را به دلیل تهدیدات دشمنان عنوان کرد.

سردار علی فدوی جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران روز گذشته در حاشیه آخرین مرحله رزمایش در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه آنچه در این رزمایش تدارک دیده شده بود تماما مرحله به مرحله انجام شد گفت: همچون گذشته تمام مراحل رزمایش پیامبر اعظم 5  طبق برنامه انجام شد.

وی با بیان اینکه در یک مقطع زمانی ویژه ای، رزمایش پیامبر اعظم 5 پیش رفت گفت: این رزمایش مانند رزمایش‌های دیگر که در مقاطع زمانی ویژه اثرات مثبتی داشتند انجام شد.

جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه رزمایشهای ما در ادامه تهدیداتی بود که توسط دشمنان صورت می گرفت، عنوان کرد: این بار هم در پی تهدیداتی که برخی دشمنان ما داشتند رزمندگان ما این رزمایش را تدارک دیدند.

وی خاطرنشان کرد: نیروهای ما در یکی از حساس ترین نقاط دنیا با انجام این رزمایش نشان دادند که هم توانمندی برقراری امنیت را برای خودمان و کشورهای منطقه دارند و هم اینکه خواهند توانست حداکثر تهدید را برای دشمنان اعمال کنند.

فدوی با اشاره به اینکه دشمن ما مسلما از ابزاری که مربوط به آنها نیست و مربوط به کشورهای منطقه است می خواهند برای سلطه در دنیا استفاده کنند، گفت: این موضوع مورد پسند کشورهای منطقه نیست.

جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه تصریح کرد: در این رزمایشها نشان داده شد که توانمندیهای جمهوری اسلامی ایران در مقابله با دشمن به میزانی است که قادر هستیم در جای جای خلیج فارس و تنگه هرمز و آبهای آزاد توانمندیهای خود را نشان دهیم.

وی با بیان اینکه این دریا پایه بودن ما می تواند قدرت آمریکا را مورد تهدید قرار دهد، گفت: امروز هم در پایان رزمایش دیدیم که ما در نقاط مختلف توسط سیستم های مختلف به یک هدف واحد 5 موشک را شلیک کردیم که همه آنها به اصابت نشست.

فدوی افزود: این یعنی اینکه هیچ هدفی در هیچ جایی نیست که ما نتوانیم آن را مورد اصابت قرار دهیم. دشمن  هر چقدر به لحاظ ابعاد و توانمندی‌های الکترونیک و سیستم‌های جنگی اش بزرگ باشد نمی تواند از دید ما مخفی باشد.

کد خبر 105956

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز