پنجشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از اجرای موفقیت آمیز مرحله نخست رزمایش پیامبر اعظم 5 و نمایش خوب اقتدار و قدرت رزمی کشور دراین مرحله خبرداد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، سردار مرتضی صفاری در گفتگوی مستقیم با خبر نیمروزی شبکه یک سیما گفت: مرحله اول این رزمایش با رمز  یا زینب کبری (س)  آغاز و برنامه‌های مختلفی درآن اجرا شد.

وی افزود: مهمترین این برنامه‌ها به کارگیری عملیاتی شناورهوشمند و قدرتمند با تخریب بالا علیه انواع شناورهای سطحی بود و انواع شناورها، در دسترس دریادلان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت.

فرمانده نیروی دریایی سپاه افزود: یکی از برنامه های مرحله نخست این رزمایش انتخاب یک هدف واقعی شناور و ناو جنگی بود که از دوران دفاع مقدس در اختیار ما بود و ما مراحل مختلف تمرینات را علیه این شناورفرضی دشمن اجرا کردیم.

صفاری افزود: تصرف ناو رزمی با به کارگیری تکاوران دریایی و انواع شناورها، حمله هجومی با انواع شناورهای راکت انداز و شناورهای جنگی و درنهایت انهدام کامل این شناور جنگی از دیگر برنامه های مرحله نخست این رزمایش بود.

وی همچنین گفت: برنامه پایانی مرحله نخست رزمایش پیامبر اعظم 5 ، نمایش اقتدار و قدرت رزمی انواع شناورها بود که تعداد 313 شناور با این اسم مقدس ازمجموعه توانمندی های منطقه یکم انتخاب شد و نمایشی پرقدرت و سریع با عنوان نمایش اقتدار برای مردم و امت اسلامی اجرا شد.

کد خبر 105719

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز