همشهری آنلاین: محمود احمدی‌نژاد اجلاس بین‌المللی "سفیران صلح" در تهران را آغازگر حرکتی بزرگ در جهان خواند.

احمدی نژاد  در مراسم افتتاحیه نخستین نمایشگاه بین‌المللی سفیران صلح که به مناسبت سالروز بمباران شیمیایی سردشت و روز ملی مبارزه با سلاح‌های شمیایی در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران برگزار شد، موضوع این اجلاس را متعلق به همه بشریت، نسل‌ها و عصرها دانست.

رئیس‌جمهور با طرح سؤالی مبنی بر اینکه چطور می‌شود که برخی‌ها حاضر می‌شوند دیگران را بکشند؟ تصریح کرد: بالاترین جنایت کشتن انسان‌ها و بالاتر از آن کشتن مستمر انسان‌ها است.

احمدی‌نژاد ادامه داد: در تاریخ جنایات زیادی صورت گرفته اما هیچ‌کدام از این جنایات بزرگ تاریخ به عمق و گستردگی جنایاتی که در کشورهای عراق، ایران، ژاپن، بلژیک و ویتنام که بر اثر حملات شیمیایی و اتمی انجام شده، نبوده است.

رئیس‌جمهور بزرگترین قربانی را انسانیت انسان دانست و گفت:‌ کسی که در هواپیما نشست و بمب‌ها را روی هیروشیما و ناکازاکی منفجر کرد آیا می‌توان او را انسان نامید یا کسی که به او دستور داد می‌توانیم انسان بنامیم؟ هرچند او هم دست، پا و گوش داشت، اما تنها اشکال آن فرد این بود که از انسانیت خالی شده و انسان بودن خود را فراموش کرده بود.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه ریشه همه مشکلات فراموش شدن خود انسان است با طرح سؤالی مبنی براینکه انسان چیست و مأموریت اصلی انسان در این جهان چه چیزی است، ‌اظهار داشت: باور ما این است که انسان خلق شده که عاشق دیگران باشد و در راه رفاه و آرامش دیگران از رفاه و آرامش خود صرف‌نظر کند.

دارندگان سلاح‌ اتمی و شیمیایی نمی‌توانند مدعی صلح باشند

احمدی‌نژاد با تأکید براینکه صلح فقط برپایه عشق و عدالت حاکم خواهد شد، عنوان کرد:‌ کسانی که هزاران هزار سلاح اتمی، شیمیایی و میکروبی ذخیره کرده‌اند نمی‌توانند مدعی صلح باشند.

وی در ادامه سخنان خود یاد و خاطره قربانیان جنایت‌های تاریخی را گرامی داشت و تأکید کرد: اما مسئولیت سنگینی بر دوش ماست؛ آن هم حرکت به سمت صلح واقعی براساس عشق و عدالت است.

احمدی‌نژاد ادامه داد: تا زمانی که افرادی خالی از انسانیت با انبارهایی پر از سلاح وجود داشته باشند جهان روی صلح را نخواهد دید.

رئیس‌جمهور صلح، عدالت و عشق را هدیه جهانی توصیف و بیان کرد: در همین جلسه از ژاپن، ویتنام، بلژیک، عراق و ایران از فرهنگ‌های گوناگون جهان حاضر هستند و احساس می‌کنیم یک حقیقت و دوستانی قدیمی هستیم و فاصله‌ای بین ما نیست. قطعاً این احساس در بین همه ملت‌ها و انسان‌ها وجود دارد.

احمدی‌نژاد با اشاره به بازدید خود از نمایشگاه بین‌المللی سفیران صلح که در خصوص حملات شیمیایی و هسته‌ای است، اظهار داشت: اگر محدودیتی نبود به حال بشریت می‌گریستم که چرا در دنیا عده‌ای پیدا شده‌اند و چنین جنایاتی را مرتکب شده‌اند.

وی بر حرکت به سمت صلح و دوستی تأکید و خاطرنشان کرد: اعلام شد که نمایشگاه بین‌المللی سفیران صلح در 5 کشور برگزار شود که بنده معتقدم باید این نمایشگاه در همه کشورهای جهان شهر به شهر برگزار شود و باید به جایی برسیم که اندیشه جنگ و آدم‌کشی از صحنه روزگار به طور کامل محو شود.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه باید به جایی برسیم که تمام سلاح‌ها نه تنها منهدم بلکه تبدیل به گل دوستی و محبت شود، گفت: بنده طی صحبت‌هایی که با فردی در سازمان ملل داشتم از او سؤال کردم سلاح و بمب‌ اتم برای چه چیزی است؟ برای صلح و دوستی است یا آدم‌کشی؟

اعطای تندیس صلح و عدالت به احمدی نژاد

در همایش سه روزه سفیران صلح، قربانیان سلاح شیمیایی و اتمی در آرزوی صلح و عدالت که به همت انجمن حمایت از قربانیان سلاح های شیمیایی و بنیاد شهید و امور ایثارگران  آغاز به کار کرد نمایندگان کشورهای ژاپن، بلژیک ، ویتنام ، لبنان و عراق تندیس صلح و عدالت را به رئیس جمهور اسلامی ایران، اعطا کردند. احمدی نژاد نیز به نمایندگان این کشورها لوح یادبود اهدا کرد.

کد خبر 110704

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز