همشهری آنلاین: رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با شبکه آ.تی.وی گفت:

 بیانیه تهران یک اتفاق تاریخی بود در واقع ایران، برزیل و ترکیه به اتفاق یکدیگر این بیانیه را منتشر کردند که هدف آن همکاری و صلح است.

به گزار ش ایسنا، محمود احمدی‌نژاد در آستانه اجلاس عالی کنفرانس تعامل و اعتمادسازی در آسیا که روز دوشنبه در استانبول برگزار می شود، با شبکه تلویوزیونی آ.تی.وی ترکیه درباره مسایل مختلف از جمله مساله رژیم صهیونیستی، موضوع تبادل سوخت ایران، نقش ترکیه در منطقه و غیره گفتگو کرد.

به نوشبه این شبکه ترک، احمدی‌نژاد در این گفت‌وگو دو موضوع تبادل سوخت ایران و حمله اسرائیل به کشتی آزادی را مهم‌ترین مسایل روز اعلام کرد.

رئیس جمهور درباره حمله رژیم صهیونیستی به کاروان آزادی گفت: این دفعه صهیونیستی‌ها نتوانستند جلوی واکنش انسان‌ها را بگیرند. تمام جهان در برابر این حادثه فریاد اعتراض خود را اعلام کردند. من از خداوند برای افرادی که در این حادثه شهید شدند طلب رحمت می‌کنم. اسرائیل در طول تاریخ خود وحشیانه‌ترین جنایت را انجام داده است. اسرائیل باید از ملت ترکیه و ملت‌های دیگر کشورها به طور جدی معذرت بخواهد و تمام افراد مقصر در این اتفاق باید در دادگاه محاکمه شوند. ما همواره به غزه کمک کرده و به کمک‌های خود ادامه خواهیم داد.

وی هم‌چنین در پاسخ به سوالی درباره احتمال حمله نظامی اسرائیل به ایران گفت: صهیونیست‌ها چنین نقشه‌هایی را در سر می‌پرورانند اما جسارت انجام چنین کاری را ندارند. آن‌ها در برابر جمهوری اسلامی چیزی نیستند، در واقع حمله اسرائیل به ایران در واقع بازی مگس یا خرگوش با شیر است.

احمدی‌نژاد درباره مساله تبادل سوخت با بیان این که ورود ترکیه و برزیل در این مساله اعمال تحریم علیه ایران را دشوارتر کرده است، گفت: بیانیه ایران [توافق 10 ماده‌ای ایران، ترکیه و برزیل] یک اتفاق تاریخی بود. درواقع ایران، برزیل و ترکیه به اتفاق یکدیگر این بیانیه را منتشر کردند که هدف آن همکاری و صلح است. خدا را شکر اکثر کشورهای جهان به این مساله دید مثبتی دارند و آمریکا می‌خواهد از این موضوع جلوگیری کند.

کد خبر 109065

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز