دوشنبه ۳ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: محمود احمدی‌نژاد به مناسبت فرارسیدن سوم خرداد سالروز آزادی خرمشهر در اجتماع عظیم مردم این شهرستان در کنار مسجد جامع خرمشهر سخنرانی کرد.

به گزارش ایسنا، رئیس‌جمهوری در سخنان خود گفت: خوزستان مرکز سازماندهی خیل عظیم نیروهای انقلاب و حرکت رزمندگان اسلام به سمت قله‌های پیشرفت است. خوزستان کانون جوشش فرهنگ انقلابی و اندیشه‌های ناب الهی است. خوزستان دیار پرورش مردان و زنان مومن، سرافراز و تاریخ‌ساز است و خرمشهر نیز مرکز جوشش همت، شجاعت و غیرت ملت ایران است.

رئیس‌جمهور گفت: خرمشهر در طول تاریخ دژ مستحکم و ماندگار ملت ایران در برابر استعمار، استکبار و همه متجاوزین است. نقطه‌ کانون خلق تمدن بزرگ و پرافتخار ایران عزیز خوزستان است و خرمشهر مرکز خرمی خوزستان و خرمی ایران است.

وی به حماسه سوم خرداد اشاره کرد و گفت: سوم خرداد یک حادثه‌ بزرگ، نه تنها در تاریخ ملت ایران بلکه در تاریخ بشریت است. حادثه عظیم آزادسازی و فتح خرمشهر نقطه عطف تاریخ ملت ایران و تاریخ جهان است. فتح خرمشهر فقط فتح جغرافیا و سرزمین نیست، گرچه آزادسازی خرمشهر بزرگ‌ترین حرکت رهایی‌بخش سرزمین در دوران معاصر و تاریخ پرافتخار ایران است و عقب راندن دشمن حتی از یک وجب خاک ایران حادثه‌ای بزرگ است، اما فتح خرمشهر بالاتر از آزادی سرزمین است. فتح خرمشهر آغاز یک حرکت عظیم نه تنها در ایران بلکه در تاریخ بشریت و حرکت بشریت به سمت کمال است.

رئیس‌جمهور گفت: تا قبل از فتح خرمشهر ما در موضع دفاعی بودیم و دشمن در موضع هجوم گسترده و استکبار جهانی با تمام تجهیزات و امکانات خود از نیروهای اشغالگر حمایت می‌کرد و درصدد ضربه زدن به انقلاب عظیم ملت ایران بود و در واقع آنها تلاش زیادی کردند، با امید اینکه بتوانند رویش و بیداری جدیدی که ایجاد شده است را در نطفه خفه کنند. تا قبل از فتح خرمشهر مستکبران همچنان امیدوار بودند که بتوانند به خواسته‌های شوم خود برسند، اما فتح خرمشهر معادلات را دگرگون و نقشه‌های آنها را با شکست روبه‌رو کرد.


احمدی‌نژاد عنوان کرد: نبرد بیت‌المقدس آیینه‌ تجلی پیروزی خون بر شمشیر و سینه‌های مالامال از ایمان و عشق و اخلاص در برابر ماشین جنگی دنیای مادی است. تجلی‌کننده غلبه اندیشه الهی بر اندیشه‌ سرمایه‌داری است.

رئیس‌جمهور افزود: فتح خرمشهر نقطه عطف حرکت ملت ایران بود. پس از فتح خرمشهر ملت ایران در مسیر پیروزی قرار گرفت و دشمن در موضع عقب‌نشینی‌های پی در پی. ما هر چه داریم از خرمشهر و راه شهیدان خرمشهر است. امروز نیز راه همان است.

وی گفت: امروز دو ماموریت بزرگ بر عهده‌ ملت ایران است. ساختن ملت ایران و حضور موثر و پرقدرت در مدیریت جهانی برای اصلاح و برای برپایی عدالت است.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: ما باید ایران را بسازیم بخصوص خوزستان و خرمشهر را.

رئیس‌جمهور خطاب به مردم خرمشهر و خوزستان، گفت: دولت در خدمت شماست و ان‌شاءالله با برنامه‌ریزی گسترده و با همت جوانان خرمشهر و خوزستان ریشه‌ بیکاری از خوزستان را از بین خواهیم برد.

وی گفت: با همت جوانان خوزستان و خرمشهر بزرگ‌ترین پیروزی برای ملت ایران به ارمغان آمد و امروز باید این همت‌ها و اراده‌ها برای ساختن خرمشهر و ایران بسیج شود.

احمدی‌نژاد افزود: خرمی ایران از خرمی خرمشهر است و خرمی خرمشهر از خرمی مردم مومن، شجاع و تاریخ‌ساز آن است.

رئیس‌جمهور گفت: پیشرفت خوزستان و خرمشهر پیشرفت تمام ایران است.

وی خطاب به حضار گفت: ما همه باید دست به دست هم و با ایمان به خدا و اراده‌های محکم در راه ساختن ایران قدم برداریم. باید ایران و خرمشهر عزیز، خوزستان قهرمان‌پرور و همه ایران را بسازیم.

احمدی‌نژاد با بیان این‌که امروز طرح آبرسانی به خرمشهر و تصفیه‌خانه خرمشهر مورد بهره‌برداری قرار گرفت، گفت: امید است با همت شما و سرمایه‌گذاری‌های جدید و توسعه تولید در صنعت، در کشاورزی و در خدمات ریشه مشکلات منطقه خشک شود.

رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در استان و استانداری در ارتباط با عوارض گمرکی، گفت: ان‌شاءالله در اولین جلسه دولت، 25 درصد تخفیف گمرکی برای کالاهای ورودی به خوزستان اعمال خواهد شد.

وی خطاب به مردم خرمشهر گفت: دولت تا آبادی خرمشهر عزیز و خوزستان قهرمان در کنار شما خواهد ایستاد و از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند. دولت دست تک تک شما جوانان مومن و انقلابی را در راه ساختن ایران می‌بوسد و به این بوسیدن افتخار می‌کند.

رئیس‌جمهور خطاب به جوانان خوزستان و خرمشهر، گفت: حرکت شما در دفاع مقدس سرنوشت پرافتخار ملت ایران و بستر امروز را رقم زد. امروز هم شما باید در ساختن خرمشهر، خوزستان و ایران پیشگام و الگوی ملت ایران و همه‌ جوانان باشید.

رئیس‌جمهور ادامه داد: به فضل الهی شرایط جهانی و ایران برای کار، پیشرفت و ساختن ایران آماده است.

احمدی‌نژاد عنوان کرد: من اعلام می‌کنم تا دنیا بداند اگر روزی مستکبران آمدند و در اوج مظلومیت مردم ایران، خرمشهر را به خونین شهر تبدیل کردند، امروز جوانان خوزستان و خرمشهر آماده هستند که نه تنها خرمشهر و خوزستان بلکه ایران را بسازند و بر بام عزت جهان برسانند.

رئیس‌جمهور گفت: بعد از 28 سال از فتح خرمشهر ما شاهد این اجتماع عظیم به یاد شهیدان، ایثارگران، جانبازان و آزادگان هستیم و حضور شما نشان‌دهنده این است که این راه ادامه دارد. راه شهیدان و راه امام ادامه دارد.

رئیس‌جمهور گفت: ملت ایران ملتی اهل فرهنگ، تمدن و گفت‌وگوست، اما این جوانان فریاد می‌زنند اگر کسی در دنیا به ملت ایران بی‌احترامی کند و در برابر حقوق ملت ایران بایستد این جوانان آنچنان توی دهن دشمنان خواهند زد که راه خانه‌شان را گم کنند. (شعار جمعیت مرگ بر آمریکا، مرگ بر آمریکا)

رئیس‌جمهور گفت: دولت طرح‌های فراوانی برای پیشرفت خرمشهر در نظر دارد.

قبل از سخنان رئیس‌جمهور تعدادی از مقامات محلی خرمشهر و استان خوزستان سخنرانی کردند.

در این مراسم شرکت‌کنندگان شعار "بیکاری بیکاری" را سر دادند و از دولت می‌خواستند در جهت رفع بیکاری در این شهرستان تلاش کند که رییس‌جمهور نیز در برابر این خواسته مردم خرمشهر، گفت: دولت در خدمت شماست و ان‌شاءالله با برنامه‌ریزی گسترده با همت جوانان خرمشهر و خوزستان ریشه‌ بیکاری در خوزستان از بین خواهد رفت.

هنگام حضور رئیس‌جمهور در این مراسم جمعیت شعار می‌داد احمدی احمدی دوستت داریم.

کد خبر 108124

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز