همشهری آنلاین: رییس‌جمهوری اسلامی ایران گفت: اگرآقای اوباما بتواند در برقراری رابطه با ایران تغییر ایجاد کند، مسایل دیگر هم اصلاح خواهد شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، دکتر محمود احمدی‌نژاد در گفت‌وگو با روزنامه "بوستون گلوب" تصریح کرد: عده‌ای در داخل آمریکا و برخی اعضای شورای امنیت، اوباما را به سرعت به سمت یک موضع‌گیری تند علیه ایران سوق می‌دهند که این موضوع به نفع دولت آقای اوباما نیست.

وی گفت: دومین معنای تصویب یک قطعنامه جدید علیه ایران این خواهد بود که هیچ تغییراتی در آمریکا روی نداده و این پایان دوران باراک اوباما خواهد بود.

رییس جمهوری همچنین با بیان اینکه اگر شرایط عادلانه و توام با احترام باشد، همه دولت‌ها و ملت‌ها طرفدار برقراری روابط هستند، اظهار داشت: ما نشانه‌های خوبی را برای بهبود روابط با آمریکا فرستادیم، اما پاسخ طرف مقابل مناسب نبود.

احمدی‌نژاد افزود: پایان دوره اوباما به معنای پایان فرصت تاریخی آمریکا برای اصلاح چهره‌اش در عرصه جهانی است، چرا که آنها به سرعت به سمت دره می‌روند و متوجه هم نیستند.

احمدی‌نژاد افزود: اوباما با شعار تغییر و با هدف اصلاح چهره آمریکا در عرصه جهانی به صحنه آمده است و این تغییرات در مسایل جزئی خلاصه نمی‌شود ، باید مسایل اصلی تغییر کند.

وی تاکید کرد: مسایلی که چهره آمریکا را امروز در دنیا مخدوش کرده، فلسطین، عراق، افغانستان و طرح‌های واشنگتن برای مقابله با ایران است.

رییس‌جمهوری اسلامی ایران در جواب سوالی درباره تهدیدهای اسرائیل علیه ایران گفت: در دکترین نظامی جمهوری اسلامی ایران ر‍ژیم صهیونیستی جایگاهی ندارد، امروز کسی نمی تواند به ایران حمله کند، چرا که ایران کشوری بزرگ است.

احمدی‌نژاد همچنین در خصوص بحث مبادله سوخت هسته‌یی گفت: همانطور که اعلام کرده‌ایم برای رسیدن به یک توافق، آنها 50 درصد سوخت مورد معامله را آماده کنند و ما نیز 50 درصد آن سوخت کم غنی شده را دراختیار آژانس می‌گذاریم تا هر زمان آماده شد ، کل 100 درصد را مبادله می‌کنیم.

وی افزود: ما 100 کیلو سوخت 20 درصدی نیاز داریم و الان هم در حال تولید آن هستیم، اما برای اعتمادسازی می‌خواهیم این مبادله صورت گیرد.

کد خبر 106718

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز