پنجشنبه ۶ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس جمهور گفت: مبارزه با مفاسد اقتصادی باید جدی دنبال شود و اجرای عدالت حد و مرز نمی‌شناسد

به گزارش واحد مرکزی خبر، آقای احمدی نژاد در جمع منتخبان و نخبگان استان کرمان با بیان اینکه فساد اداری از بالا به پایین سرایت می کند، افزود: نباید این گونه باشد که عده ای مصونیت داشته باشند و کسی نتواند به حریمشان نزدیک شود و مطلق العنان باشند و از طرفی برای دیگران چیزی درست بکنیم و بخواهیم به زور او را متخلف کنیم.

وی افزود: البته اشکالی ندارد که کسی میلیاردر باشد و ما امیدواریم که هفتاد میلیون میلیاردر داشته باشیم و همه مرفه باشند اما از طریق درست.

رئیس جمهور تاکید کرد: اگر کسی از طریق عادی مجوزی گرفته و وامی دریافت کرده و کاری انجام داده است نوش جانش اما نه از طریق ارتباطات و زد و بندها.

آقای احمدی نژاد افزود: من در برخورد با مفسدان هیچ ملاحظه ای ندارم و اعلام کردم اگر از بستگان من هم متخلف هستند ،دستشان را قطع کنند اما طبق قانون.

ایران به الگوی تمام عیاری برای جهان تبدیل می شود

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش در جمع منتخبان و فرهیختگان استان کرمان گفت: در کمتر از 10 سال ایران به الگویی تمام عیار برای جهان تبدیل خواهد شد.

آقای احمدی نژاد افزود: ساختن ایران و حضور در معادلات جهانی برای اصلاح ساختارها در مسیر اجرای عدالت، با هم هستند.

وی تصریح کرد: برخی‌ها می گویند دولت دارد ماجراجویی می‌کند، ایران را بسازید، در پاسخ باید گفت آنها مگر می‌گذارند این کار را بکنیم.

رئیس جمهور افزود: آنها ضوابط اقتصادی، فرهنگی و سیاسی جهان را می‌نویسند و براساس همین ضوابط با ما برخورد می کنند و براین اساس ما نمی‌توانیم روابطمان را قطع کنیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه آنها اجازه نمی‌دهند ما مستقل بمانیم گفت: حفظ استقلال در جهت بسط استقلال در جهان است.

وی افزود: ما نمی توانیم دور خودمان را دیوار بکشیم و در برابر ظلم و بی عدالتی به انسان ها در هر جای دنیا بی تفاوت باشیم.

آقای احمدی نژاد با طرح این سوال که الگوی ساخت ایران چه باید باشد، گفت: آیا باید برای ساخت ایران از برنامه استعمارگران که نمی خواهند ما وجود داشته باشیم استفاده کنیم؟

وی افزود: برنامه های آنها منجر به نابودی بشر می شود، آنها پنجاه، شصت سال است دارند برنامه ریزی توسعه به کشورها می دهند و تاکنون هیچ کشوری به آن نرسیده است.

آقای احمدی نژاد گفت: ما نمی خواهیم به هر قیمتی عده ای پول دار شوند می خواهیم ثروت ملی مان افزایش یابد اما برپایه عدالت و اینکه در خدمت اعتلای انسانی جامعه باشد.

رئیس جمهور افزود: پیشرفت ما در گرو پیشرفت معنوی، اخلاقی و فرهنگی جامعه است و رمز ماندگاری ما نیز در طول تاریخ در همین است.

وی با تاکید بر اینکه باید ایران را با الگوهای بومی بسازیم و آن را به دنیا معرفی کنیم افزود: امروز مطالبه جهانی برای الگوگیری از ملت ایران روزافزون است و به فضل الهی در کمتر از 10 سال ایران به الگویی تمام عیار برای همه ملت ها تبدیل خواهد شد.

رئیس جمهور افزود: هیچ کس در دنیای امروز حرف جدیدی ندارد و همه کسانی که از سکولاریزم، اومانیسم و دموکراسی غربی حرف می زدند حرفشان کهنه شده و راه حلی برای حل مشکلات ندارند.

وی افزود: این مسئله جدی است و ما باید به آن پاسخ دهیم و این ماموریت ما است.

کد خبر 108372

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز