دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۹:۱۱
۰ نفر

گروه سیاسی: رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه باید به همه جهان مسلط شویم و راه آن علم است، گفت:

 باید امروز ایران را در بخش‌های مختلف بالا بکشیم و این یک ماموریت تاریخی است. باید هم ایران را بسازیم و هم در عرصه‌های جهانی مشارکت فعال داشته باشیم. محمود احمدی‌نژاد در بیستمین آیین‌ نکوداشت اعضای هیات علمی نمونه کشور و تجلیل از دانشجویان نمونه کشور که ایلنا و مهر خبر آن را منتشر کردند،

با بیان اینکه تنها راه تسلط به عالم، راهی نیست که دیگران رفته‌اند، مثال زد: اخیرا تجهیزاتی را آورده‌اند که وقتی دستگیره آن را در دست می‌گیریم از روی ضربان مغز قادر است تمام بدن را آنالیز کند، درحالی‌که 900 سال قبل ابن‌سینا هم همین کار را با نبض انجام می‌داد.

یک مشت آدم‌کش به ملت‌ها  دستور می‌دهند

احمدی‌نژاد با تاکید بر پیشرفت‌های علمی ایران با وجود تحریم‌ها گفت: رئیس‌جمهور یک کشور بزرگ با من صحبت می‌کرد و می‌گفت در ایران چه خبر است؟ ما که از بیرون فشارها را مشاهده می‌کنیم این محدودیت‌ها قادر است صدها ملت را از پا دربیاورد ولی شما روزبه‌روز پیشرفت می‌کنید.

به او گفتم شما ملت ایران را نمی‌شناسید و ایران، ایران است.او با اشاره به سفر خود به نیویورک و گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: به یکی از خبرنگاران گفتم شما 180 سال پیش برده‌داری را آن هم پس از جنگ‌های خونین لغو کردید ولی در ایران هزار و 500 سال قبل برده‌داری لغو شده بود.

ملت ایران ارزش‌های والایی دارد و ما می‌خواهیم راه تعالی و نجات بشر را نشان دهیم. احمدی‌نژاد با بیان اینکه در فرهنگ ایران زمین یک دوره فترت 150 تا 160 ساله ایجاد شد، تاکید کرد: ما در این مدت در تاریخ گم شدیم ولی امروز یک مشت آدم‌کش و هفت‌‌تیر‌کش به ملت‌ها دستور می‌دهند، ‌انسان‌ها را می‌کشند و ادعای حقوق‌بشر دارند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه مصاحبه‌هایی که انجام می‌شود کلمه‌ به کلمه‌اش کتاب شده است، به مصاحبه‌خود با یک شبکه تلویزیونی آمریکایی اشاره کرد و گفت: مجری این برنامه در طول یک ساعتی که ما با هم صحبت می‌کردیم در واقع داشت با من مذاکره می‌کرد که من به او گفتم شما در هیبت یک مذاکره‌کننده از طرف دولت آمریکا حرف می‌زنید که عذرخواهی کرد.

کلینتون وحشت‌زده سخنرانی کرد

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سخنرانی وزیر خارجه آمریکا در اجلاس بازنگری ان‌پی‌تی در نیویورک گفت: صحبت خانم کلینتون زیاد مهم نیست بلکه حالت صحبتش مهم است که او با حالت وحشت‌زده صحبت می‌کرد، زیرا نتوانسته‌بود کسانی را که در هنگام سخنرانی بنده حضور داشتند، به بیرون جلسه هدایت کند.

او ادامه داد: وقتی یکی از مسئولان جمهوری اسلامی ایران به همتایش گفت که چرا هنگام سخنرانی رئیس‌جمهور ایران از جایت برخاستی؟ وی گفت:  به این دلیل بود که به ما دستور داده بودند اما من جلسه را ترک نکرده بودم و در گوشه سالن نشسته بودم و سخنرانی را می‌شنیدم.

صدور قطعنامه به مثابه تسلیم

براساس متنی که پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری روی خروجی خود گذاشت، احمدی‌نژاد در سخنرانی خود در دانشگاه شهید بهشتی تاکید کرد: صدور قطعنامه علیه ایران اولا به معنای تسلیم آقای اوباما تعبیر خواهد شد؛

یعنی اینکه وی قادر به ایجاد تغییراتی که وعده داده بود، نشده است. با قرار گرفتن در این مسیر 2 راه پیش‌روی آمریکا وجود خواهد داشت. راه اول بازگشت به مسیر بوش است که این مسیر شکست خورده و تجربه شده است؛ راه دیگر این است که شخص دیگری روی کار بیاید و در چنین صورتی موضع آمریکا نسبت به امروز ضعیف‌تر شده و موضع ما قوی‌تر خواهد شد.

نمی‌توانند زمان تعیین کنند

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره موضوع تامین سوخت رآکتور تهران، خبرداد که تصمیم نهایی درباره تعیین تکلیف تامین سوخت رآکتور تهران در مذاکرات سلطانیه، نماینده ایران در آژانس، رقم خواهد خورد.

علاءالدین بروجردی با تاکید بر اینکه هنوز هیچ تصمیم جدیدی درباره این امر گرفته نشده است، به ایسنا گفت: سلطانیه درحال مذاکره است تا راهکاری برای این مسئله پیدا شود. او در پاسخ به پرسشی درباره اینکه برخی مقامات غربی گفته‌اند که ایران باید تا روز دوشنبه هفته جاری به آژانس و پیشنهاد داده شده پاسخ دهد، تصریح‌کرد: غربی‌ها نمی‌توانند برای ما زمان تعیین کنند.

کد خبر 107133

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز