یکشنبه ۷ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس جمهور با بیان اینکه باید شبکه ارتباط ملی را به صورت گسترده و کامل برپا کنیم، گفت: اقداماتی در این ارتباط آغاز شده و باید آن‌ها را تکمیل کنیم و در این ارتباط افق جهانی نیز داشته باشیم و آن را تبدیل به یک شبکه‌ جهانی کنیم

احمدی نژاد

به گزارش ایسنا، دکتر محمود احمدی‌نژاد طی سخنانی در مراسم افتتاح چهار هزار و 70 طرح مخابراتی، پستی و پست‌بانکی در سراسر کشور،   با بیان این‌که خدا را سپاسگزارم که در ایام هفته دولت و لیالی قدر شاهد به ثمر نشستن خدمات گسترده‌ ارتباطی هستیم، گفت: امیدوارم که خداوند متعال به برکت خون مولایمان حضرت علی (ع) بهترین سرنوشت را برای ملت ایران و بشریت در این شب‌ها رقم بزند.

 رئیس‌جمهور گفت: همه می‌دانید برای پیشرفت سریع در سازندگی و پیشرفت کشور ما نیازمند گسترش زیرساخت‌ها در عرصه‌های مختلف هستیم و ما امروز شاهد آن هستیم که شبکه‌ ارتباطی کشور به عنوان اصلی‌ترین عامل و پایه برای رشد سریع در بخش‌های گوناگون به سرعت در حال گسترش است. گسترش شبکه ارتباطی در کشور شگفت‌انگیز بوده و این‌که یک کسی در روستایی در هر نقطه‌ای از کشور بتواند وارد شبکه شود، کارهای بانکی و مالی خود را انجام دهد و بتواند کارهای خود را به پیش ببرد و با هر نقطه‌ای از کشور که بخواهد بتواند ارتباط برقرار کند در واقع این یک انقلاب در روابط اجتماعی و فرهنگی است که تمام ارتباطات را دگرگون می‌کند و ان‌شاءالله با پیشرفت‌هایی که در این عرصه حاصل شده و می‌شود 10 سال دیگر چهره ایران با چهره‌ امروزش متفاوت خواهد بود. رشد فرهنگی، علمی، اقتصادی، فنی و هر کار مثبت دیگری که بخواهیم انجام بدهیم در بستر رشد ارتباطات انجام می‌شود.

 وی با اشاره به پیشرفت‌های کشور در شبکه‌ حمل و نقل و انرژی، گفت: در بین این بخش‌ها رشد حوزه ارتباطات ما از سرعت بالاتری برخوردار است و قابل مقایسه نیست و اگر بخواهیم مقایسه کنیم باید بگوییم از هیچ به همه نزدیک شده‌ایم و رسیده‌ایم.

 احمدی‌نژاد با بیان این‌که البته هنوز کار کامل نشده است، ادامه داد: باید شبکه ارتباط ملی را به صورت گسترده و کامل برپا کنیم. کار شروع شده باید آن را تکمیل کنیم و در این ارتباط باید افق جهانی داشته باشیم و آن را تبدیل به شبکه جهانی کنیم.

 رئیس‌جمهور ادامه داد: این‌که کارهای مردم با همدیگر و همچنین با دولت از طریق شبکه انجام شود کار بزرگی است. وقتی صحبت از دولت الکترونیک می‌شود عده‌ای فقط صرفه‌جویی در بعد اقتصادی و کاهش ترافیک به ذهن‌شان می‌رسد در صورتی که یکی از آثار بسیار مثبت دولت الکترونیک است که وقت مردم آزاد می‌شود و آن‌ها در وقت آزاد می‌توانند اقدام به انجام فعالیت‌های مثبت و سازنده‌تر بکنند.

 وی با تشکر از دست‌اندرکاران این پروژه‌ها و همچنین وزارت ارتباطات، گفت: یکی دیگر از ویژگی‌های فعالیت‌های ارزشمندی که در این حوزه انجام شده است این است که کار به سرعت به مردم منتقل شده است. البته تمایل مردم در این بخش بیش از بخش‌های دیگر اقتصادی است. آنهم به خاطر بازدهی که دارد. وزارت ارتباطات در این زمینه خوب عمل کرد. راه را باز کرد و واگذاری‌ها انجام شد.

 احمدی‌نژاد گفت: در واگذاری‌ها نباید این‌گونه باشد که جایی که سود ندارد و در معرض ورشکستگی است بیاییم به مردم منتقل کنیم. باید آنجایی که سودده است را به مردم منتقل کنیم تا مردم مدیریت بخش اقتصاد را در دست بگیرند.

 رئیس‌جمهور ادامه داد: در عرصه‌ واگذاری کارها به مردم وزارت ارتباطات رتبه اول را دارد و باید این پیشگام بودن را در عرصه‌های مختلف حفظ کند.

 وی گفت: مجموعه‌ عزیزانی که در وزارت ارتباطات مشغول به کار هستند مجموعه‌ای مومن، دلسوز، انقلابی و پیشگام در راه سازندگی هستند و من از تمامی این عزیزان تشکر و قدردانی می‌کنم.

 در این مراسم بصورت ویدئوکنفرانس با برخی از استان‌های کشور از جمله خراسان رضوی، بوشهر، اصفهان، اراک، خراسان جنوبی، آذربایجان غربی، سیستان و بلوچستان ارتباط برقرار شد و پروژه‌ها افتتاح شد.

 همچنین در این مراسم با حضور رئیس‌جمهور نرم‌افزار یکپارچه خدمات بانکی شهری و روستایی (سیمیا) افتتاح شد.

 پیش از صحبت‌های رئیس‌جمهور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز سخنرانی کرد.

کد خبر 114996
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز