مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۴ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۸:۲۹
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: رییس‌جمهور جایگاه زن در نظام اسلامی را برجسته خواند و بر اهتمام به معرفی الگوی اسلامی حضور زن در جامعه به جهان تأکید کرد

president

به گزارش واحد مرکزی خبر ، محمود احمدی‌نژاد پنج‌شنبه شب در جمع روسا و مشاوران امور زن و خانواده دستگاه‌های اجرایی کشور خاطر نشان کرد: حقیقت زن در جامعه اسلامی زیربنای ساختار اجتماعی است و امروز بانوان ایران اسلامی با حضور با ایمان، پرنشاط و بالنده در عرصه‌های مختلف این حقیقت را اثبات کرده‌اند.

رییس‌جمهور توجه به جایگاه زن را ضامن پیشرفت و توسعه کشور و تربیت انسان‌های توانمند و موفق دانست و گفت: دولت تلاش کرده است زنان در عرصه‌های مختلف حضوری فعال داشته باشند.

دکتر احمدی‌نژاد با اشاره به حضور 4 زن در مسوولیت‌های کلیدی وزارت و و نیز معاونت‌های رییس‌جمهور گفت: اکنون تابوی عدم حضور زنان در دولت شکسته شده است و بانوان عضو کابینه با ایفای مسئولانه نقش‌های خود توانمندی زن در جامعه اسلامی را به خوبی اثبات کرده‌اند.

وی با اشاره به نگاه اشتباهی که زن و مرد را در تقابل هم می‌داند خاطر نشان کرد: در جامعه اسلامی زن و مرد مکمل هم‌اند و مشارکت همه آنها در امور جامعه سعادت و توسعه کشور را به دنبال دارد.

رییس‌جمهور با اشاره به نگاه ابزاری به زن در نظام سرمایه‌داری و استناد به آمار ضرب و شتم به 70 درصدی زنان در خانواده‌های غربی، گفت: امروز در نظام سرمایه‌داری زن مظلومیت و تحت فشار قرار دارد اما بسیاری از آنان به خاطر حفظ خانواده اعتراض نمی‌کنند.

دکتر احمدی‌نژاد با تأکید بر بسترسازی بیشتر برای حضور زن در عرصه‌های مختلف متناسب با شأن، مقام و منزلت زن در اندیشه اسلامی خاطر نشان کرد: در صورت تحقق این هدف حیات طیبه‌ای که به دنبالش هستیم برپا خواهد شد.

دکتر احمدی‌نژاد تصریح کرد: امروز باید تلاش شود با برنامه‌ریزی دقیق نقش واقعی زنان در جامعه ایفا شود، چرا که در این صورت کرامت زن و شایستگی زنان شناخته خواهد شد و زنان جامعه ما در جایگاه اصلی خود قرار خواهند گرفت.

رییس‌جمهور با اشاره به مسئولیت تشکل‌های مختلف بانوان، تاکید کرد: در شرایط امروز، مرکز امور زنان و شورای اجتماعی زنان نباید سرگردان امواجی شوند که آنان را از برنامه اصلی خود غافل کند بلکه باید با برنامه‌ریزی مناسب از همهه ظرفیت‌ها برای مشارکت بانوان در امور جامعه استفاده کنند.

دکتر احمدی‌نژاد از روسا و مشاوران امور زنان خواست برنامه‌های خود را به ایران محدود نکنند و با برنامه ریزی دقیق بتوانند حضوری فعال در عرصه‌های بین‌المللی داشته باشند.

رییس‌جمهور همچنین از روسا و مشاوران امور زنان خواست با برنامه ریزی دقیق جایگاه واقعی زن را الگوسازی و آن را به کشورهای دیگر منعکس کنند.

احمدی‌نژاد با اشاره به ظرفیت‌های بالای فرهنگ اسلامی برای تعالی جایگاه زن در جامعه خاطر نشان کرد: با گسترش این فرهنگ والا می‌توان امیدوار بود، حقیقت زن و حیات طیبه در سراسر جهان گسترش پیدا کند.

رییس جمهور همچنین با تبریک به میلاد با سعادت امام حسن مجتبی(ع) گفت: بالاترین بخشندگی آن است که کار دیگران را انجام دهیم، کریم کسی است که کار خوب را انجام دهد و به حساب دیگران بگذارد.

پیش از سخنان رئیس جمهور خانم‌ها مجتهدزاده مشاور رییس جمهور در امور زنان و رییس مرکز امور زنان، بداغی معاون حقوقی رییس جمهور و صفایی رییس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی دیدگاه‌های خود را درخصوص جایگاه زن بیان کردند.

کد خبر 114829
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز