مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۹:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: ابهری در خصوص آمار تصادفات رانندگان زن افزود: تصادفات رانندگان زن یک پنجم رانندگان مرد است و در جامعه رانندگان تاکسی زن و حتی رانندگان اتوبوس و کامیون زن امن تر از مردان رانندگی کرده و حقوق شهروندان را رعایت می کنند

زنان

به گزارش خبرگزاری ایونا، مجید ابهری آسیب شناس در گفت و گو با خبرگزاری زنان ایران در خصوص افزایش رانندگی بانوان گفت: با توجه به افزایش آمار تصادفات و بررسی مقایسه‌ای بین رانندگی مردان و زنان به نظر می‌رسد بانوان در رانندگی دقت بیشتری داشته و قوانین و مقررات را دقیق تر از آقایان رعایت می‌کنند.

وی ضمن بیان اینکه در بین رانندگان خانم هم تخلفاتی شاهد هستیم افزود: در مقایسه آماری با توجه به تعداد قابل توجه رانندگان زن آمار تخلفات رانندگی به نفع بانوان است.

ابهری در ادامه با اشاره به نگرش برخی به رانندگی زنان خاطر نشان کرد: عده‌ای از افراد ترس بانوان را دلیل احتیاط آنها می دانند ؛ بر فرض اگر این ادعا درست باشد این ترس یک رفتار پسندیده است، چرا که در بسیاری از مواقع ترسیدن بهتر از مرگ یا نابود شدن خود و یا لطمه به زندگی دیگران است .

متخصص علوم رفتاری اظهار داشت: با توجه به لزوم رعایت حجاب توسط رانندگان زن باید قبول کنیم که رانندگی برای آنها دشوارتر از مردان می باشد.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: زنان ایرانی ثابت کردند که حجاب نه تنها مانعی برای کارهای آنها نیست بلکه رعایت آن باعث امنیت اجتماعی نیز می باشد.

وی ادامه داد: در میادین ورزشی، مراکز علمی و دانشگاه ها و بیمارستان ها و در مجموع در جامعه زنان دوش به دوش مردان با حفظ حجاب پیشرفت های قابل توجهی داشتند .

این آسیب شناس گفت: لطافت رفتاری زنان، طریقه و دقت نظر آنها را در اموری مانند رانندگی ، باعث کاهش ریسک خطر می گردد و سلامت فردی و اجتماعی آنها را به دنبال دارد.

رانندگی بانوان کم خطرتر از مردان است

ابهری در خصوص آمار تصادفات رانندگان زن افزود: تصادفات رانندگان زن یک پنجم رانندگان مرد است و همین مقایسه می تواند الگوی مناسبی برای نسل آینده زنان بوده و در جامعه شاهد رفتارهای پررنگ تری از آنها باشیم.

متخصص علوم رفتاری خاطر نشان کرد: امروزه در جامعه بسیاری از ما شاهد هستیم که رانندگان تاکسی زن و حتی رانندگان اتوبوس و کامیون زن امن تر از مردان رانندگی کرده و حقوق شهروندان را رعایت می‌کنند .

وی در ادامه گفت: زنان ایرانی الگوی مناسبی برای بانوان جهان می باشند و باید در این زمینه فعالیت های بیشتری برای این امتیازات توسط انجمن زنان انجام شود.

ابهری در خصوص نگرش غلط برخی افراد درباره رانندگی زنان نیز اظهار داشت: متاسفانه برخی مردان وقتی که هنگام رانندگی پشت سر یک راننده زن قرار می گیرند با بوق زدن و بعضی از رفتار های نادرست باعث ایجاد اختلال در رانندگی آنها می‌شوند.

این آسیب شناس در پایان یادآور شد: در پاره ای از اوقات بعضی از افراد ناآگاه با تمسخر و به کارگیری بعضی عبارات زشت ، بانوان راننده را مورد خطاب قرار داده و باعث آزار روحی آنها و در پاره ای موارد موجب تصادف می گردند که در این مورد نیز افرادی که این گونه رفتارهای ناپسند را دارند ضمن تجدید نظر در رفتارهای خود باید واقعیت های جامعه را بپذیرند و اجازه ندهند فمنیست ها و بعضی دایه های دلسوزتر از مادر، رفتار عده ای معدود را در مورد همه گسترش دهند.

کد خبر 114637
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز