یکشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: مذاکرات روسای جمهور ایران و الجزایر عصر شنبه در جوی صمیمی و برادرانه در فرودگاه الجزیره برگزار شد.

احمدی نژاد و بوتفلیقه

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا از الجزیره، دکتر محمود احمدی نژاد که در ادامه سفر دوره ای خود به سه کشور سوریه ،‌ الجزایر و آمریکا  عصر شنبه وارد الجزیره شد  با عبدالعزیز بوتفلیقه همتای الجزایری خود در باره روابط و مناسبات دو جانبه و مهمترین مسایل منطقه‌ای و بین المللی تبادل نظر و رایزنی کرد.

خبرگزاری الجزایر نیز گزارش داده در دیدار احمدی نزاد و بوتفلیقه ،عبدالقادر بن صالح رئیس شورای ملی،عبدالعزیز زیاری رئیس مجلس ملی خلق،بو عالم بصائیه رئیس شورای قانون اساسی،احمد اویحیی نخست وزیر، و مراد مدلسی وزیر خارجه الجزایر و منوچهر متکی وزیر امور خارجه ایران نیز حضور داشته اند.


تهران و الجزیره در بسیاری از موضوعات مشترک ، منطقه ای و بین المللی دارای دیدگاهها و نظرات مشابهی بوده و مقام های عالی دو کشور همواره از هر فرصتی برای گسترش مناسبات و توسعه روابط اقتصادی ، سیاسی و فرهنگی خود بهره برده اند .
قرار است رییس جمهوری اسلامی ایران پس از برگزاری مذاکرات خود با بوتفلیقه برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل از الجزیره عازم نیویورک شود.

احمدی نژاد صیح شنبه و پیش از سفر به الجزایر وارد دمشق پایتخت سوریه شد و با بشار اسد رییس جمهوری این کشور به تبادل نظر و رایزنی در باره موضوع های مورد علاقه دو کشور و همچنین مسایل منطقه ای و بین المللی به ویژه موضوع فلسطین و غزه پرداخت.

کد خبر 116322
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز