همشهری‌آنلاین: روزنامه نیویورک تایمز چاپ آمریکا نوشت به نظر می‌رسد حزب دموکرات و اوباما احتمالا در انتخابات روز سه شنبه با شکست روبرو شوند

به گزارش واحد مرکزی خبر از نیویورک ؛ روزنامه نیویورک تایمز در سرمقاله امروز خود درباره تغییرات سیاسی احتمالی حاصل از نتایج انتخابات آینده آمریکا نوشت به نظر می‌رسد حزب دموکرات و اوباما احتمالا در انتخابات روز سه شنبه با شکست روبرو خواهند شد و راهکارهای دو سال آینده برای موقعیت سیاسی مجدد اوباما و حزب دموکرات از هم اکنون کاملا مشخص است.

به نوشته نیویورک تایمز؛ پیش از همه چیز اوباما و حزب دموکرات باید بتوانند آرای رای دهندگان مستقل را بازیابند زیرا در انتخابات 2008 آرای مستقل ها برای پیروزی اوباما و حزب دموکرات بسیار حساس بود.

این روزنامه افزود برای نمونه لیبرال‌ها از اوباما انتقاد می‌کنند که بیش از حد سختگیر است، اما باید توجه داشت که حتی در انتخابات آینده نیز با وجود انتقادهای کنونی، اوباما هنوز می‌تواند آرای اکثر لیبرال‌ها را به دست آورد.

به نوشته این روزنامه چاپ آمریکا ؛ نظرسنجی مشترک سی بی اس و نیویورک تایمز نشان می‌دهد اگر اوباما نتواند آرای مستقل‌ها را به دست بیاورد ، در سال 2013  باید در کاخ سفید شاهد یک رئیس جمهور از حزب جمهوریخواه باشیم.

نیویورک تایمز در ادامه افزود دوم اوباما باید با بازیافتن هویت خود پاسخی فوری به بحران‌های مالی کنونی آمریکا بدهد، بنابراین باید اقداماتی را به انجام برساند که برای پایان بحران لازم است نه کارهایی که دوست دارد به انجام برساند.

نیویورک تایمز افزود در این رابطه در دو سال آینده اوباما باید به عنوان یک سنت گرای آمریکایی به مسائل فرهنگی و اجتماعی بپردازد، از نظر سیاسی نیز گرایشی چپ میانه نشان دهد هر چند سابقه سیاسی او متفاوت است.

نیویورک تایمز نوشت سوم اوباما باید برای احساس ترس و نگرانی ملت آمریکا از سقوط آینده نیز چاره‌ای بیاندیشد، این نگرانی‌ها تنها ناشی از نرخ بالای بیکاری نیست بلکه ناشی از آن است که آمریکایی‌ها امروز می اندیشند روزهای خوش گذشته دیگر پایان یافته است.

نیویورک تایمز در پایان نوشت بالاخره چهارم این که اوباما باید ساختاری از نهادهایی ایجاد کند که از برخورد با مسائل گرایشی میانه رو داشته باشند و باید بدانیم که آمریکایی ها نگران ارزش های خود و نه اقتصاد هستند

کد خبر 119436

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز