همشهری آنلاین: رئیس جمهور کشورمان در بدو ورود به نیویورک در مصاحبه اختصاصی با شبکه ای بی اس امریکا، در پاسخ به سئوالی درباره گزارش اخیر اژانس و اخراج ماموران آن گفت: اگر مامور آژانس از وظایف خود تخطی کند اساسنامه آژانس این اجازه را داده است تا حضور مامور متخلف ممنوع شود.

احمدی نژاد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، احمدی نژاد با اشاره به اینکه ماموران اژانس با انتشار اطلاعات هسته ای ایران تخلف کردند افزود : ماموران گزارش های خلاف واقع منتشر کردند تا جایی که و موجب سیاسی شدن پرونده ایران شد.

رئیس جمهور کشورمان با بیان اینکه اژانس در گزارش اخیر خود به هیچ بندی استناد نمی کند و فقط به دنبال کلی گویی است گفت : اظهارات مدیر کل اژانس باید قانونی و مستند باشد .

آژانس اعتبار خود را باگزارش های ناعادلانه مخدوش کرده است

احمدی نژاد گفت : بسیاری از کشورها از جمله امریکا فعالیت غیر صلح امیز هسته ای دارند ولی هیچ رفت و امد و گزارشی در این باره داده نمی شود.

وی تاکید کرد :آژانس اعتبار خود را با اعمال نفوذها و گزارش های ناعادلانه مخدوش کرده است .

احمدی نژاد در پاسخ به سئوالی درباره تحریم ها نیز گفت : این تحریم ها برای ملت اهمیتی ندارد زیرا انان بیشتر خود را تحریم کردند و این کار،اقدامی غیرعادلانه در معادلات جهانی است.

رئیس جمهور کشورمان همچنین با تاکید بر اینکه آنان به ملت ایران جفا و توهین کرده اند ، گفت: یقین داریم که با این تصمیم غلط آنان ، پیشرفت اقتصادی ایران بیشتر خواهد شد، زیرا مردم ایران به خوبی می داند چگونه تهدیدها را به فرصت تبدیل کند.

آقای احمدی نژاد تصریح کرد وقتی اروپائیها رابطه خود را قطع می کنند، این اروپائیها هستند که ضرر می کنند زیرا ما سی سال است که بخوبی یاد گرفته ایم چگونه نیازهای خود را رفع کنیم.

وی با بیان اینکه نود و پنج درصد اقتصاد ایران در داخل تولید و مصرف می شود و تنها بخش ناچیزی از آن نیاز به مبادلات دارد، تصریح کرد: این چه روشی است که عده ای برای اداره دنیا، هرجا که احساس ضعف و کمبود می کنند، قلدرانه و با توسل به زور، از اختیاراتی مانند وتو استفاده می کنند.

آقای احمدی نژاد گفت: آنان باید بدانند دوره این روشها به پایان رسیده است، زیرا ملت ایران زیر بار هیچ حرف یا عمل غیر منطقی نمی رود.

وی افزود: آنها اگر فکر می کنند این اقدامات می توانند در مسیر پیشرفت ملت ایران اثر منفی بگذارند، حتما در اشتباهند.

سکینه محمدی به سنگسار محکوم نشده است

رئیس جمهور کشورمان در ادامه این مصاحبه خبری در پاسخ به سئوالی درباره پرونده سکینه محمدی آشتیانی نیز گفت: چرا موضوع یک ایرانی به این میزان برای مسئولان آمریکائی مهم می شود این خانم به هیچ وجه به سنگسار محکوم نشده است، خبری که در رسانه های امریکایی منتشر شده کاملاً جعلی است و این تاثیر همان چیزی است که متاسفانه دولتمردان آمریکائی به دنبال خبر منفی و غیر واقعی از ایران هستند.

آقای احمدی نژاد با بیان اینکه پرونده این خانم در دستگاه قضائی کشور در حال پیگیری است ، تصریح کرد: اگر این فرد محکوم هم شده باشد، می تواند با اعتراض، مراحل چهارگانه تجدید نظر خواهی را طی کند، بنابراین وقتی حکمی صادر نشده است، چطور می تواند، انتشار خبر سنگسار واقعی باشد.

وی افزود: یک شخص در آلمان با انتشار خبرهای کذب در این باره، سروصدایی ایجاد کرد و این موضوعی بر علیه ایران شد.

آقای احمدی نژاد این قبیل برخوردهای غیرواقعی را غلط و حساسیت نابجا به آن را نیز اشتباه خواند و گفت: در مقابل کسانی که در عراق یک میلیون نفر و در افغانستان بیش از یکصد هزار نفر را کشتند، امروز طرفدار خانمی شده اند که بر اساس خبر جعلی، طرفدار حقوق بشر می شود.

وی با بیان اینکه این روشها در این دوره شکست خورده است، تاکید کرد: ما به روشهای دولت آمریکا در افغانستان در عراق مخالف و معترض هستیم.

رئیس جمهور کشورمان در بخش دیگری از این مصاحبه خبری گفت: ما در دولت حتی علاقه مند نیستیم که یک نفر مجازات و حتی تنبیه شود ولی در امریکا افراد به راحتی با سم و وسایل الکترویکی مجازات و کشته می شوند.


وی افزود : در ایران قوه قضائیه مستقل و زیر نظر دولت نیست.

رئیس جمهور کشورمان در پاسخ به سئوالی درباره مسائل داخلی ایران نیز گفت: ملت رشید ایران در سی سال گذشته با یکدیگر متحد است و این اتحاد در سخنان امام و رهبری همواره متبلور شده است.

وی افزود: ایران جامعه ای آزاد است و هرکس حق اظهار نظر دارد، بنابراین جامعه ای چند صدایی است، برخلاف جامعه آمریکا که به تک صدایی عادت کرده است.

من اوباما را به گفتگو دعوت کردم

رئیس جمهور کشورمان درباره مباحث اخیر در موضوع گفتگوهای ایران و آمریکا نیز گفت: این من بودم که از اوباما برای گفتگو دعوت کردم، حتی به وی نامه نوشتم، اما پاسخی دریافت نکردم و حتی اعلام آمادگی کردم برای صبحت با وی در حضور دیگران در سازمان ملل متحد و در تازه ترین اقدام نیز سارا شورد آزاد شد، اما پاسخ چندانی دریافت نشد.

اقای احمدی نژاد در پایان تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره آمادگی گفتگو و مذاکره را در شرایط عادلانه دارد.

وی با بیان اینکه ایران به همه قوانین اژانس احترام گذاشته و همه فعالیت ها با دوربین ها کنترل می شود گفت : حتی جابه جایی مواد در بحث های هسته ای ایران پس از توزین بررسی می شود و این کنترل ها جای هیچ شک و شبهی را باقی نمی گذارد.

کد خبر 116385
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز