همشهری آنلاین: دکتر محمود احمدی‌نژاد رییس‌جمهور کشورمان سه شنبه شب در پایان روز چهارم سفر خود به نیویورک با تشکل‌ها و گروه‌های ضدجنگ در آمریکا دیدار و گفت‌وگو کرد

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری ایسنا به نیویورک، در این جلسه که تعداد زیادی از تشکل‌ها و اعضای گروه‌های ضدجنگ در آمریکا حضور داشتند در ابتدا حدود 22 نفر از این افراد سخنرانی کردند و سپس رییس‌جمهور به ایراد سخنرانی پرداخت.

دکتر محمود احمدی‌نژاد با بیان اینکه من خوشحال هستم در این جلسه حضور دارم، گفت: در این جلسه گروه‌های مختلف از نژادهای مختلف، زبان‌های مختلف، سلایق و دیدگاه‌های گوناگون در کنار هم جمع شده‌اند که بر آرمان مشترک تمام بشریت و همه‌ی انسان‌ها پافشاری کنند.

رییس‌جمهور گفت: جلسه جلسه‌ی بسیار خوبی بود و 22 نفر از دوستان در این جلسه صحبت کردند.

وی گفت: ما امشب گنجینه‌ی خوبی از دیدگاه‌های انسانی و سازنده را در اختیار داشتیم و از تمام دوستانی که صحبت کردند و همچنین کسانی که فرصت نشد صحبت کنند تشکر می‌کنم.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه شما در این جلسه حرف‌های بنده را زدید، گفت: ما معتقدیم که انسان مهمترین موضوع هستی است و در تمام عالم عنصری مهمتر از انسان وجود ندارد و همه‌ی آفرینش و هستی باید در خدمت انسان‌ها باشد و انسان‌ها باید در راستای پیشرفت و تعالی خود تلاش کنند.

رییس‌جمهور گفت: همه باید تلاش کنیم تا ارزش‌های انسانی و اخلاقی در جامعه‌ی بشری شکوفا شود. انسان جانشین خداست و در واقع تک تک انسان‌ها باید به نقطه‌ای از تعالی و کمال برسند که تجلی اسماء خداوند باشد.

وی با بیان اینکه خدا تمام انسان‌ها را دوست دارد و انسان‌ها نیز باید همدیگر را دوست داشته باشند، گفت: همه‌ی انسان‌ها باید فرصت تعالی و رشد داشته باشند.

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه ما نیازمند صلح پایدار هستیم، گفت: یکی از عوامل اصلی برای برپایی صلح اجرای عدالت است. بدون عدالت صلح معنا ندارد. صلح با جنگ ایجاد نمی‌شود و کسانی که می‌گویند ما برای صلح می‌جنگیم و به خاطر این موضوع به کشورها حمله می‌کنیم دروغگویان بزرگ تاریخ هستند.

رییس‌جمهور ادامه داد: صلح هیچگاه با ابزار جنگ محقق نمی‌شود. صلح با عدالت ایجاد می‌شود. البته برای تحقق عدالت باید چندین عنصر را در کنار هم قرار داد. اول ایمان به خدا. ایمان به خدا یعنی ایمان به تمام خوبی‌ها و زیبایی‌ها. ایمان به شرافت و کرامت تمامی انسان‌ها. عامل دوم ایمان به عدالت است. کسی که می‌خواهد برای عدالت و تحقق آن تلاش کند باید سعی کند که در وهله‌ی اول خودش قادر باشد و کسانی که در وجود خودشان به عدالت نرسیده‌اند نمی‌توانند عدالت ایجاد کنند.

وی گفت: تحقق عدالت بدون یک مبارزه‌ی پیگیر و تلاش مستمر انجام نخواهد شد.

احمدی‌نژاد گفت: نقطه‌ی مشترک همه‌ی ما تلاش برای ایجاد صلح و برپایی عدالت است. باور ما این است که خواسته‌ی خداوند متعال، استقرار عدالت در زمین است و کسانی که در مسیر عدالت و تحقق آن تلاش می‌کنند در واقع در مسیر تحقق خواسته‌ی الهی حرکت می‌کنند.

رییس‌جمهور با بیان اینکه گر چه در راستای تحقق عدالت مشکل‌های فراوانی وجود دارد و قدرت‌های ضدعدالت به ظاهر خیلی بزرگ هستند، گفت: همواره خشونت علیه عدالت‌طلبان وجود داشته است اما یقین دارم که در آینده‌ی نزدیک طرفداران صلح و عدالت موفق می‌شوند و صلح و عدالت در زمین برپا خواهد شد. مطمئن هستم که عدالت مستقر خواهد شد و تمام سختی‌ها، ضعف‌ها و ظلم‌ها از بین خواهد رفت. ما به پیروزی مطمئن هستیم.

وی گفت: ملت ایران به عنوان یک ملت عدالت‌خواه در کنار تمام آزادی‌خواهان و عدالت‌خواهان قرار دارد و باور ما این است تا عدالت‌خواهی همگانی نشود و به یک فرهنگ عمومی تبدیل نشود و اکثریت ملت‌ها برای تحقق عدالت تلاش نکنند عدالت محقق نمی‌شود. عدالت تحمیلی نیست و کسی نمی‌تواند عدالت را به جامعه‌ی بشری تحمیل کند. جامعه‌ی بشری خود باید خواهان عدالت باشد و در راه تحقق آن ایستادگی کند.

احمدی‌نژاد گفت: وظیفه‌ی عدالت‌خواهان و طرفداران صلح این است که روشنگری کنند و رفتارهای تبعیض‌آلود و ظلم‌هایی که به ملت‌های مختلف می‌شود را به جهانیان اعلام کنند. شما برخی از این رفتارها و تبعیض‌ها را در این جلسه بیان کردید.

رییس‌جمهور گفت: همه‌ی انسان‌ها در وجود خودشان عدالت‌طلب هستند مگر یک اقلیت محض.

وی گفت: شکی ندارم که اکثریت مردم آمریکا طرفدار صلح و عدالت هستند و در تمام دنیا چنین است و ما متاسفانه می‌بینیم اقلیتی با فریب‌کاری، زور و دروغ تلاش می‌کنند خواسته‌هایشان را به ملت‌ها تحمیل کنند و اسم خود را اکثریت می‌گذارند.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه توده‌های مردم در تمام دنیا عدالت‌خواه و خوب هستند، گفت: آنها طالب صلح و عدالت هستند ولی آن اقلیت محضی که ضدعدالت هستند تلاش می‌کنند بین ملت‌ها و حتی در درون یک ملت فاصله و اختلاف و درگیری ایجاد کنند.

رییس‌جمهور با اشاره به تلاش گروه‌های مختلف برای تحقق عدالت و صلح، گفت: ما باید دست به دست هم دهیم تا این مبارزه‌ی تاریخی به نتیجه برسد و با افتخار اعلام می‌کنم که احمدی‌نژاد و ملت ایران تا آخر در کنار گروه‌های طرفدار صلح و عدالت‌خواه خواهد ایستاد.

وی با بیان اینکه رمز پیروزی ما در این عرصه ایستادگی است، گفت: بدون ایستادگی عدالت محقق نمی‌شود. خیلی‌ها علاقه دارند که تلاش‌های ما را در مسیر تحقق عدالت از طریق مسیرهای فرعی منحرف کنند. ما باید عوامل اصلی برهم‌زننده‌ی عدالت را هدف‌گیری کنیم. دوستان در این جلسه اشاراتی داشتند و به نظر من یکی از عوامل اصلی تبعیض و بی‌عدالتی نظام سرمایه‌داری است. اساس نظام سرمایه‌داری بر برتری‌جویی، تبعیض و تضعیف حقوق افراد استوار است. می‌بینید که آنها جنگ ایجاد می‌کنند تا جیب خود را پر کنند و سلاح بفروشند.

احمدی‌نژاد گفت: مشکل اینجاست که کسانی که موجودیت، ثروت و سرمایه‌شان از محل جنگ‌ها و درگیری‌ها تامین می‌شود امروز مدعی صلح و حقوق بشر شده‌اند.

رییس‌جمهور با بیان اینکه کسانی که باعث کشته شدن صدها هزار نفر در عراق و افغانستان شده‌اند مدعی عدالت، صلح و حقوق بشر هستند، افزود: همانطور که تاکید کردم ما باید در این زمینه روشنگری کنیم، وحدت داشته باشیم و اجرای عدالت نیازمند ایستادگی است.

وی با اشاره به تبلیغاتی که دشمنان علیه ایران انجام می‌دهند، گفت: چرا با ایران این میزان دشمنی می‌کنند. شما ایران را می‌شناسید ایران ملتی با چندین هزار سال سابقه‌ی تاریخی است و با فرهنگ و تمدنش در عرصه‌ی جهانی شناخته می‌شود. بزرگ‌ترین دانشمندان، شاعران، عارفان و شخصیت‌های بزرگ در ایران رشد و پرورش کرده‌اند. ملت ایران همیشه طرفدار صلح و دوستی بوده است اما چرا آنها (غربی‌ها) با ملت ایران مخالف هستند. صدام جنگ هشت‌ساله‌ای را به ایران تحمیل کرد، از سلاح شیمیایی استفاده کرد و همین صدام مورد حمایت کسانی بود که مدعی حقوق بشر و صلح هستند و جالب است که آنها بعدها به بهانه‌ی ساقط کردن صدام دوباره به منطقه‌ی ما لشکرکشی کردند و دو کشور را اشغال کردند. هدف آنها از این اقدامات روشن است. هدف آنها ایجاد صلح و عدالت نیست. هدف‌شان تسلط بر نفت خاورمیانه است.

احمدی‌نژاد با اشاره به ویژگی‌های مهم منطقه‌ی خاورمیانه، گفت: مقدمه‌ی تسلط بر دنیا تسلط بر خاورمیانه است.

رییس‌جمهور با بیان اینکه آنها به منطقه‌ی ما آمده‌اند تا با ما یعنی ایران برخورد کنند و برای ایران مشکل ایجاد کنند، گفت: من به شما اطمینان می‌دهم که ملت ایران هرگز تسلیم زیاده‌خواهی‌ها و سلطه‌خواهی‌ها نخواهد شد.

وی با بیان اینکه آنها برای رسیدن به هدف‌شان انواع اتهامات را مطرح می‌کنند، گفت: نمی‌گویم که در ایران اشکال نیست. در کجای دنیا اشکالی وجود ندارد ولی آنها سنگین‌ترین هجمه‌ی تبلیغاتی علیه ملت ایران را طراحی می‌کنند در حالی که آنها باید بدانند ملت ایران مسیر خود را انتخاب کرده و در مسیر صلح و عدالت حرکت می‌کند.

احمدی‌نژاد گفت: آنها شعار حقوق بشر و دموکراسی را سر می‌دهند و بر آن تاکید می‌کنند ولی وقتی به موضوع فلسطین می‌رسند این شعارها همه تقسیم می‌شود و دیگر معیار نیست.

رییس‌جمهور با بیان اینکه امروز ملت‌های منطقه و مردم فلسطین بیدار و هوشیار هستند، گفت: مطمئن باشید که آینده از آن ملت فلسطین است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه بخشی از مشکلات امروز دنیا ناشی از مدیران ناصالح است، گفت: تبعیض‌هایی که وجود دارد ناشی از اینگونه مدیریت‌هاست. ما باید تلاش کنیم که این مدیریت اصلاح شود و اگر مدیریتی که اکنون حاکم است اصلاح نشود عدالت برپا نمی‌شود. ما نیازمند یک مدیریت جامع و سرشار از عدالت هستیم و باید تلاش کنیم که نظام حاکم تبدیل به یک نظام عادلانه شود

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از صحبت‌های خود ادامه داد: عدالت با جنگ بدست نمی‌آید و کسانی که آن را تبلیغ می‌کنند و آن را به عنوان یک مشی معرفی می‌کنند دروغگویان بزرگ تاریخ هستند.

رییس‌جمهور گفت: آنها بمب روی میز می‌گذارند اما برای خنثی کردن بمب آنها از بمب استفاده نمی‌کنیم. ما برای خنثی کردن بمب آنها از عشق و احترام و محبت استفاده می‌کنیم و مطمئن هستیم که عشق و احترام و محبت تمام بمب‌ها را خنثی می‌کند. ما و شما باید با تدبیر و تلاش کار کنیم تا بمب‌های عظیم آنها در انبارها بماند و فرصت استفاده پیدا نکنند.

وی با اشاره به جنگ‌طلبی قدرت‌های زورگو، گفت: آنها به بمب اتم خود می‌نازند و آن را روی میز می‌گذارند ولی ما به عشق و پاکی و محبت می‌نازیم و آن را روی میز می‌گذاریم.

احمدی‌نژاد خطاب به حضار گفت: دوران سرمایه‌داری به پایان رسیده است. سرمایه‌داری در بن‌بست کامل قرار دارد و هیچ راهبردی برای خروج از این بن‌بست ندارد.

رییس‌جمهور گفت: زورگویان و سرمایه‌سالاران از ما عصبانی هستند، از همه‌ی خوبی‌ها عصبانی هستند و از عدالت‌خواهی و حقیقت‌طلبی عصبانی هستند، از خدا عصبانی هستند و ما در برابر عصبانیت‌شان آنها را به عدالت و دوستی دعوت می‌کنیم.

گفتنی است؛ در این مراسم 22 نفر از فعالان تشکل‌های طرفدار صلح که از ایالت‌های مختلف آمریکا به نیویورک آمده بودند دیدگاه‌های خود را در رابطه با موضوعات مختلف بیان کردند.

کد خبر 116688
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز