همشهری آنلاین: دکتر احمدی‌نژاد رییس‌جمهور کشورمان در نشست سران اهداف توسعه هزاره سخنرانی کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، رییس‌جمهور در این سخنرانی به تشریح دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران پرداخت.

متن سخنرانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این شرح است:

خداوند را از توفیق حضور در این جمع سپاسگزارم. آرزوی تاریخی بشر رسیدن به زندگی سعادتمند سرشار از زیبایی ، آرامش، دوستی و کمال معنوی و انسانی بوده است. چند هزار سال تجربه تلخ و شیرین از یکسو و فرصتهای فراوان برای ساختن آینده روشن و متناسب با شان حقیقی انسان که برترین مخلوق خدا و شایسته کرامت است از سوی دیگر پیش روی ما قرار دارد. مهمترین مشکل هزارهای قبل ناشی از اندیشه های غیرانسانی و ناپاک و مدیریتهای ناعادلانه و ضد بشری بوده است. مدیریت غیردموکراتیک و ناعادلانه در ارکان تصمیم گیری سیاسی و اقتصادی بین المللی ریشه اکثر گرفتاریهای است که بشریت امروزه با آن مواجه است.

زیاده خواهی سرمایه داری لیبرال و شرکتهای چند ملیتی به بهای رنج زنان و مردان و کودکان بیشمار در بسیاری از کشورها تمام شده است حتی دهه اول هزاره نیز علیرغم اینکه مجمع عمومی به دهه صلح نام گذاری شد جهان سرشار از جنگ ،‌اشغال و اوارگی، فقر و فضای تهدید گردید. اصلاح اساسی این سیستم غیر دموکراتیک و ناعادلانه و به یک سیستم باز و منصفانه یک ضرورت است.

جهان نیازمند نظمی فراگیر و البته انسانی است تا در پرتو ان حقوق همگان تامین و امنیت صلح پایدار بر قرار شود.نظم نوین نیازمند دو عامل است. اندیشه و مبانی نظری و ساختار و شیوه مدیریت که عاملی تعیین کننده در چگونگی شکل گیری و ککارکرد نظم جدید خواهد بود.

باور من اینست که در هزاره جدید باید به اندیشه الهی و به خویشتن حقیقی انسان که هدف از خلقت است و به مدیریت صالح و عادل برگردیم . اندیشه الهی که بر حقیقت کمال جو و عدالت طلب انسان و جهان بینی توحیدی استوار است در حقیقت همان اندیشه اسمانی و پاک و شکوفاکننده همه استعداد های الهی انسانی است .

همکاران از آنجا که این آرمان بزرگ تنها با مشارکت فعال مستمر همه ملت‌ها و دولت‌ها دست یافتنی است با پیشنهاد نامگذاری دهه دوم به دهه مدیریت مشترک جهان از سوی سازمان ملل ، از همه روسا ، اندیشمندان و مصلحان جهانی می‌خواهم که با هم فکری و هم دلی در جهت برنامه ریزی عملی برای تحقق این هدف عالی از هیچ کوششی دریغ نورزند. بدون تردید این مقدمه همان آینده روشن بشر است که وعده خدا، انبیا، پاکان و صالحان است و با ظهور موعود و همراه عیسی مسیح (ع) محقق خواهد شد. بیاییم همه با هم هزاره سوم را هزاره ظهور همه خوبیها و زیبایی ها و استقرار عدالت قرار دهیم و با پایه گذاری همزیستی شیرین انسانی در سراسر جهان، خداوند را از خود خوشنود سازیم. سلام بر عدالت گستر جهان و سلام بر انسان دوستان و عدالت طلبان، سلام بر شما که عشق به انسان را در دل و آرزوی رشد و تعالی او را در سر می پرورانید و سلام بر هزاره آزادی، خوبی ها و زیبایی‌ها. موفق باشید متشکرم

کد خبر 116600
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز