همشهری آنلاین: کنگره بزرگداشت شهدای زن و شهیده مریم فرهانیان با حضور دکتر احمدی نژاد رئیس جمهور اسلامی ایران در سالن اجتماعات شهر آبادان برگزار شد.

احمدی نژاد درکنگره بزرگداشت شهدای زن

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، رئیس جمهور در این مراسم تصریح کرد: پیام،‌ دعوت و آرمان ملت ایران جهانی‌ایست و به زودی اندیشه نظام سرمایه‌داری از بین خواهد رفت.

محمود احمدی نژاد افزود: صحنه بسیار مهم و افتخارآفرینی در دوران دفاع مقدس اتفاق افتاد در هفته دفاع مقدس و در روز شکست حصر آبادان که سرسلسله پیروزی های عظیم ملت ایران بود و در شهر سربلند آبادان و در کنگره بزرگداشت شهدای زن جلسه‌ای سرشار از پیام و الهام و ارائه راهکار برای آینده ملت ایران است.

وی به نقش زنان در دفاع مقدس اشاره کرد و افزود نقش اصلی و محوری و تمام کننده در دفاع مقدس و انقلاب اسلامی وپایداری ملت ایران تا به امروز به عهده زنان و بانوان ایران اسلامی بوده است.اگر عمیق نگاه کنیم بار اصلی محبوبیت انقلاب بر دوش زنان بوده است.

وی تصریح کرد: شهیدان را فریادها نساختند بلکه محبت مادران شهیدان را پروراند. آنجایی که یک مادر یا همسر که تمام وجودش محبت و لطافت است تمام غم‌های عالم را در خود هضم، هدایت و تشویق می کند آنجاست که شهدای سرافراز نقش آفرینی می کند.

احمدی نژاد در ادامه افزود تحمل مادران و زنان ما خالق مقام ملت ایران است در طول دفاع مقدس زنان ما حضور تعیین کننده به ویژه در ابادان و خرمشهر داشتند. ملت ایران تمام عظمت‌ها و موجودیت خود را مدیون زنان جامعه اسلامی .

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: من خدا رو شکر می کنم اولین کنگره ملی بزرگداشت شهدای زند با نام بزرگوار شهیده پرافتخار مریم پرهانیان مذین شد و امیدوارم این کنگره در شناخت نقش زنان در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و در تداوم عزت یکتا پرستان و عدالتخواهان موثر باشد.

وی ضمن تشکر از مادران، همسران،‌فرزندان و خواهران شهدا و بانوان ایران اسلامی که موجب عزت تمام تاریخ شدند اظهار داشت امیدوارم این کنگره سال به سال با برنامه ریزی و برنامه‌ ریزی گسترده‌تر و عمیق‌تر و سازنده تر در سراسر ایران برپا شود. راه طولانی و روشن میل به قله‌های بلند در برابر مان و بدون تردید رسیدن به آن قله‌ها تنها بر پایه ارزش ها و قصوری خواهد بود که در دوران دفاع مقدس در سرزمین ایران خلق و به واسطه فداکاری زنان نهادینه شد.

احمدی نژاد در ادامه گفت : تک تک افرادی که در دفاع مقدس حضور داشتند خود یک کتاب هستند و همچنین مردم ایران خود صد ها کتاب هستند که می توان بر اساس گفته‌های آنان به جهانیان این کتاب را عرضه کرد.

رئیس جمهور به دفاع مقدس اشاره کرد و افزود : 29 سال پیش تمام مستکبران عالم در برابر ما بودند و تمام موجودیت مادی بشر بسیج شده بود که نور خدا را در این کشور از بین ببرند.

وی افزود: ما ملت مظلومی بودیم که فریاد مظلومیت ما در دنیا هم صدایی نداشت و آنها ما را به جنگ طلبی و تجاوز گری متهم می کردند. اما امروز دشمن کجا و ملت ایران در چه جایگاهی قرار گرفته است.

همه شما می‌دانید که امروز خط درگیری به خانه دشمن منتقل شده است امروز دشمن در کاخ‌های سیاه و سفید خودش در گیر است.

احمدی نژاد تصریح کرد : امروز دشمن به هر دستاویزی متوسل می شود تا موجودیت خود را حفظ کند قطعنامه‌ها اقدامات و تحریم‌های آنان امروز از موضع قدرت نیست و در سراشیبی سقوط قرار گرفته‌اند و در حال حرکت به سمت قره دره‌ها هستند وی تحریم های دشمنان را اقدامی نابخرتانه عنوان کرد دولت کنونی آمریکا دنبال حفظ نظام سرمایه داری و با ایجاد تحریم‌ها می خواهند خود را از نابودی نجات دهند. به دروغ هم اسرار دارند که سیاست‌هایشان در ایران اثر گذار است. اما من بار‌ها در برنامه‌های مختلف و به ویژه سفر اخیر خود به نیویورک اعلام کردند این تحریم‌ها هیچ تاثیری در ملت ایران ندارد .

رئیس جمهور دشمنان را سرشکسته در سیاست‌ها و اقتصادشان دانست و افزود : به زودی اندیشه و نظام سرمایه داری را مانند مارکسیست‌ها و کتابخانه‌های جستجو کرد .امروز آنها دست پاچه هستند وبا طرح هر سوالی آشفته می شوند.

احمدی نژاد با اشاره به اشغال افغانستان و عراق توسط آمریکایی ها اظهار داشت آنها به بهانه حضور چند تروریست در این کشور‌ها سال‌هاست که خاک افغانستان و عراق را اشغال کرده اند و به بهانه 11 سپتامبر می خواهند کل خاورمیانه را از بین ببرند اما به لطف خدا و مقاومت ملت ایران و اندیشه اسلام ناب کل نظام سرمایه داری و استکبار با طرح سوال از آنها درباره این حادثه مبهم به تلاطم افتاد و پایه‌های لرزید.

وی در ادامه پیام،‌دعوت و آرمان‌ملت ایران را جهانی دانست و افزود : پیام امروز ملت ایران پیام ملت‌ها و تمام آزادگاه و خداپرستان جهان است. به گفته رهبر مذهبی کاتولیگ‌های آمریکا بدون ملت ایران امکان برپایی صلح و عدالت در جهان وجود ندارد .

رئیس جمهور تصریح کرد: یک روز ملت ایران با دست خالی و با عشق به ائمه اطهار و ولایت فقیه ایستادگی کرد و امروز هم تمام سنگر‌های مستکبران را یکی پس از دیگری فتح می کند.

احمدی نژاد در پایان به مسائل و مشکلات شهر‌های آبادان و خرمشهر اشاره کرد و گفت : کار هایی برای این شهر‌ها صورت گرفته است اما این دو شهر نیازمند امکانات بیشتری هستند در اولین جلسه دولت تمام مشکلات این شهر‌ها را مطرح می کنیم تا انشالله در هیات دولت به تصویب برسد باید تمام ایران را به ویژه خوزستان،‌ آبادان و خرمشهر را بسازیم.

در پایان این مراسم به پاس خدمات و زحمات رئیس جمهور از طرف جامعه بسیج کشور لوح یاد بود و تندیسی به محمود احمدی نژاد اهدا شد.

کد خبر 117062
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز