همشهری آنلاین: سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی اقدام اخیر دولت آمریکا مبنی بر ایجاد محدویت سفر و انسداد دارایی های هشت نفر از مسئولان کشورمان را در راستای دخالت های 30 سال گذشته آمریکا در امور داخلی ایران دانست.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، رامین مهمانپرست افزود: این اقدام ثابت می کند که آمریکا از قانون شکنی ها و ناآرامی ها در داخل کشور حمایت کرده است و باعث تهییج و تحریک این گونه اعمال می شود.

وی اضافه کرد: حرکت اخیر آمریکا این بار بصورت آشکار، بی پرده و گستاخانه صورت گرفته است و هدف مغرضانه آن تاثیرگذاری بر محیط داخلی ایران و ایجاد تفرقه بین مسوولان و مردم کشور است.

مهمانپرست تصریح کرد: هدف دیگر مقامات آمریکایی منحرف کردن افکار عمومی جهان و مردم آمریکا از سوال منطقی آقای احمدی نژاد درخصوص واقع 11 سپتامبر است؛ که به جای پاسخ مناسب به این سوال ، شاهد رفتاری نسنجیده همراه با عصبانیت هستیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به اینکه ایران از طریق سازمان ملل و دیگر مجامع بین المللی این موضوع را پیگیری خواهد کرد،‌ افزود: این عمل مغایر ادعاهای امریکا مبنی بر داشتن روابط دوستانه با کشورهای جهان بر اساس احترام متقابل و عدم مداخله در امور داخلی دیگران است و نقض آشکار قوانین و مقررات بین المللی و نیز تعهدات این کشور در قبال جمهوی اسلامی ایران براساس بیانیه الجزایر می باشد.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بصورت یکپارچه در راه احقاق حقوق حقه خود ایستاده است و همانند گذشته ثابت خواهد شد که این روش های غلط ناکارآمد است و مناسبات پیچیده فعلی را از آنچه که هست پیچیده تر می کند.

به گزارش اداره کل اطلاعات و مطبوعات وزارت خارجه، مهمانپرست افزود: این اقدام آمریکا نشان دهنده رسیدن آنها به آخر خط حمایت از فتنه است.

کد خبر 117323
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز