همشهری آنلاین: «گیدو وستروله»، در گفت‌و‌گو با روزنامه «فایننشال‌تایمز آلمان» گفت که پس از تائید نشانه‌هایی در مورد علاقه ایران به ادامه گفت‌و‌گوها، اکنون زمان آن رسیده است که هرچه زودتر گفت‌و‌گوهای سازنده با مقام‌های این کشور آغاز شود.

«گیدو وستروله»

وزیر خارجه آلمان با تاکید بر این‌که غرب در ایجاد تغییرات کلیدی در مواضع تهران موفق نبوده است، گفت که شواهد نشان می‌دهد ایران ادامه گفت‌و‌گوها درباره برنامه‌ هسته‌ای این کشور را خواستار است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «گیدو وستروله»، در گفت‌و‌گو با روزنامه «فایننشال‌تایمز آلمان» گفت که پس از تائید نشانه‌هایی در مورد علاقه ایران به ادامه گفت‌و‌گوها، اکنون زمان آن رسیده است که هرچه زودتر گفت‌و‌گوهای سازنده با مقام‌های این کشور آغاز شود.

وی همچنین گفت که زمان مشحص خواهد کرد که آیا این گفت‌وگوها نتیجه‌بخش خواهد بود یا خیر.

سخنان وزیر خارجه آلمان بعد از گفت‌وگوی وی با «یوکیا آمانو»، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره جزئیات پیشنهاد احتمالی به ایران در مورد برنامه‌های اتمی این کشور بیان شد.

وی پیش از این نیز گفته بود که آلمان انتظار دارد مقام‌های ایرانی تمامی مسائل حل نشده را با «کاترین اشتون»، مسئول سیاست‌خارجی اتحادیه اروپا مطرح کنند.

وستروله افزود که گفت‌وگوها نباید فقط به تبادل اورانیوم کم غنا با میله‌های سوختی محدود شود بلکه باید جدی و فراگیر باشند.

وی گفت که مذاکرات بی‌معنا خواهند بود اگر فقط به بخشی از مسائل بپردازیم.

 

کد خبر 117901
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز