همشهری آنلاین: وزیر خاجه آلمان در حاشیه اجلاس دوستان پاکستان در بروکسل با وزیر امور خارجه ایران دیدار و ضمن گفتگو پیرامون مسائل دوجانبه و موضوعات مهم منطقه ای و بین المللی خواستار ان شد که دو تبعه آلمانی دستگیر شده در ایران شده مورد لطف و رافت اسلامی قرار گیرند.

mottaki

به گزارش خبرگزاری مهر، در این ملاقات که سومین دیدار دو وزیر خارجه طی سالهای اخیر است در مفید بودن اینگونه گفتگوها برای درک بهتر مواضع طرفین تاکید شد.

وزیران خارجه با بررسی پیشینه تاریخی مناسبات دو کشور از ایجاد فرصت های جدید برای همکاری های فی ما بین استقبال کردند.

گیدو وستروله وزیر خارجه آلمان رویکرد جمهوری اسلامی ایران در پذیرش درخواست کشورهای 1+5 برای گفتگو را مثبت و سازنده ارزیابی نمود و ابراز امیدواری کرد این گفتگوها با نگاه به آینده بتواند فرصت های جدیدی را مقابل طرفین قرار دهد.

منوچهر متکی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز ضمن تشکر از ابتکار وزیر خارجه آلمان برای این دیدار و با اشاره به تاریخ طولانی روابط سیاسی - اقتصادی و فرهنگی دو کشور اظهار داشت: گفتگوهای رو در رو همواره ابهام زدا و سازنده می باشد.

وی اضافه کرد: متاسفانه گروه 1+5 فرصت نیویورک برای گفتگو در سطح وزرا را از دست داد در عین حال اکتبر یا نوامبر زمان مناسبی برای گفتگو می باشد که طرفین باید در تعامل با یکدیگر نسبت به تعیین زمان ملاقات هماهنگی نمایند.

در این دیدار وزیر خارجه آلمان با اشاره به دو تبعه آلمانی دستگیر شده که با روادید گردشگری وارد ایران شده و اقدام به فعالیت های غیر متعارف نموده اند از وزیرخارجه درخواست کرد افراد دستگیر شده مورد لطف و رافت اسلامی قرار گیرند.

متکی ضمن اشاره به اقدامات غیر حرفه ای اتباع فوق اظهار داشت: موضوع آنان در چارچوب قانون و نظام قضایی مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

کد خبر 118467
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز