همشهری آنلاین: شاید آمریکائی‌ها تصور می‌کردند که می‌توانند با دغلکاری مانع فعالیت هسته‌ای ما شوند اما باید بدانند رفتار آنها تاثیری در اراده ایران ندارد.

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی شب گذشته در دیدار هیات پارلمانی ایران با هیات پارلمانی ارمنستان ضمن ابراز خرسندی از سفر به ارمنستان گفت: خوشحالم که فرصتی پیش آمده که به ارمنستان سفر کنم چرا که ایران و ارمنستان روابط پایدار بسیار خوبی با یکدیگر دارند.

وی با بیان اینکه در سفر رئیس‌مجلس ارمنستان به تهران موضوعات زیادی در زمینه روابط بین دوکشور مطرح شد، این سفر را کلید روابط اقتصادی و سیاسی میان دو کشور خواند.

لاریجانی افزود:‌همکاری‌های بین دو کشور باید در زمینه اقتصادی افزایش پیدا کند و راهبرد ما نیز در توسعه همکاری‌های پایدار با همسایگان و ایجاد آرامش در‌منطقه است.

وی با بیان اینکه در زمینه‌های اقتصادی همکاری‌های زیادی میان دو کشور تعریف شده است از خط آهن و خط انتقال فرآورده‌های نفتی به عنوان پروژه‌های مهمی یاد کرد که با تلاش دو کشور می‌تواند محقق شود.

رییس قوه مقننه کشورمان در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: برخی از کشورها به دنبال ایجاد صلح و امنیت پایدار در منطقه نیستند و آنها با ایجاد مزاحمت به دنبال منافع خود در قبال فروش سلاح هستند.

وی با اشاره به آشفتگی موجود در منطقه ادامه داد: اخیرا همان کشورها میلیاردها دلار سلاح به برخی از کشورهای منطقه فروخته‌اند و این حاوی این پیام است که آنها به دنبال ایجاد نامنی برای کسب منافع خود هستند.

رییس قوه مقننه کشورمان در ادامه به موضوع پرونده هسته‌ای کشورمان اشاره کرد و یادآور شد: پس از آنکه ترکیه و برزیل به درخواست اوباما وارد مذاکرات هسته‌ای شدند، با وجود تردیدی که در پیشنهاد اوباما داشتیم، به دو کشور ترکیه و برزیل احترام گذاشتیم و همکاری‌های تنگاتنگی با آنها در مذاکرات انجام دادیم و به نتایج خوبی نیز دست یافتیم.

لاریجانی خاطرنشان ساخت: تصور همگان این بود که از بیانیه تهران استقبال شود، زیرا خود آنها چنین پیشنهادی داده بودند اما متاسفانه آمریکایی‌ها بار دیگر دغلکاری کرده و بر میزان بی‌اعتمادی ما افزودند.

وی خاطرنشان کرد: البته شاید آنها تصور می‌کردند که می‌توانند با دغلکاری مانع فعالیت هسته‌ای ما شوند اما باید بدانند رفتار آنها تاثیری در اراده ایران ندارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ما به شکل اصولی و در چارچوب آژانس انرژی اتمی اهداف صلح‌آمیز خود را پیگیری می‌کنیم و به هیچ وجه در مقابل زیاده‌خواهی غرب کوتاه نخواهیم آمد.

"هوویک آبراهامیان" رئیس مجلس ارمنستان هم در این نشست با تایید گفته‌های رییس مجلس شورای اسلامی در خصوص لزوم تلاش کشورهای منطقه برای حل مشکلات، اظهار داشت: ما در منطقه در موضوع قره‌باغ با آذربایجان و ترکیه مشکل داریم، اما معتقدیم این مسائل از طریق تعامل و مذاکره قابل حل است.

وی در پایان از مواضع متعادل جمهوری اسلامی ایران در موضوع قره‌باغ تقدیر کرد.

کد خبر 117910
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز