همشهری آنلاین: رئیس هیات پارلمانی آلمان که درتهران بسر می‌برد، از آزادی ادیان درایران تمجید کرد و گفت: آزادی کلیساها و کنیسه‌ها در انجام فعالیت‌های خود در این کشور قابل انکار نیست

آلمان

به گزارش ایرنا  از برلین، پیتر گاوایلر درگفت و گو با نشریه اشپیگل افزود: در کدام کشور خاورمیانه یک جامعه یهودی با 20 هزار عضو، تعداد زیادی کنیسه و آزادی در اجرای اعمال دینی وجود دارد.

وی با اشاره به دیدار این هیات با جامعه یهودیان در تهران گفت: ما هدیه‌ای نیز از طرف جامعه یهودی‌های مونیخ و رئیس شورای مرکزی یهودیان آلمان به آنان هدیه کردیم.

این سیاستمدار حزب سوسیال مسیحی و رئیس کمیسیون فرعی سیاست خارجی فرهنگی و آموزشی پارلمان آلمان درباره هدف از انجام این سفریک هفته‌ای به تهران گفت: آلمان به حوزه فرهنگی در چارچوب سیاست خارجی به عنوان عاملی جهت جلوگیری از بروز بحران و دفاع از حقوق بشر و تقویت آزادی نگاه می‌کند.

گاوایلر اظهار کرد: موسسه آموزش زبان آلمانی در تهران از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است و مدرسه آلمانی باید گسترش یابد.

وی همچنین خواستار گسترش رابطه در زمینه فیلمسازی، موسیقی، تئاتر، فرهنگ و هنرهای آموزشی بین دو کشور شد و درباره دو تبعه آلمانی دستگیر شده به اتهام انجام اقدامات غیرقانونی در ایران گفت: در این باره نیز بحث‌های فشرده‌ای صورت گرفت.

وی گفت: ما همچنین در این مدت کوتاه با نمایندگان کلیساهای کاتولیک و پروتستان دیدار کردیم.

علاوه بر پیترگاوایلر، کلودیو روت از روسای حزب سبزها، مونیکا گروترز از حزب دموکرات مسیحی، گونتر گلوزر از سوسیال دموکرات ها و لوک یوخیم سن از حزب چپ‌ها نیز در این هیات آلمانی حضور دارند.

کد خبر 118879
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز