یکشنبه ۳ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین : رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اعلام واگذاری غذای دانشجویی به بخش خصوصی گفت: در صورت تصویب کارگروه ویژه، از امسال نرخ غذای دانشجویی به صورت آزاد محاسبه و پول غذا جایگزین ژتون غذایی می‌شود.

رستوران دانشجویی



 رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اعلام واگذاری غذای دانشجویی به بخش خصوصی گفت: در صورت تصویب کارگروه ویژه، از امسال نرخ غذای دانشجویی به صورت آزاد محاسبه و پول غذا جایگزین ژتون غذایی می‌شود.

دکتر مرتضی زرینه‌زاد در گفت‌وگو با خبرنگار صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان اینکه صندوق رفاه دانشجویی، طرح خصوصی سازی غذای دانشجویی را به کمیته فنی کارگروه ویژه دولت ارائه کرد، گفت:‌ این طرح مورد تصویب کمیته فنی کارگروه مزبور قرار گرفت که بر این اساس، صندوق رفاه موظف است تا سالانه قیمت غذا را محاسبه کند و ما به التفاوت آن‌ را در اختیار دانشجو قرار دهد وطی آن پول غذا جایگزین ژتون غذایی می‌شود.

وی افزود: طبق این طرح، در هر ترم تحصیلی مبلغی برای تهیه غذا به حساب بانکی دانشجو واریز می‌شود و به عبارتی دیگر ما به‌التفاوت یارانه قیمت غذای یک ترم در حساب دانشجو واریز می‌شود و دانشجو مختار است که آیا از این مبلغ برای تهیه غذا استفاده کند یا خیر.

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم با بیان اینکه غذای خوابگاه نیز بر اساس این طرح قطع می‌شود، گفت: پول غذای شام نیز به حساب دانشجویان خوابگاهی واریز می‌شود و دانشجو می‌تواند غذای خود را از بخش خصوصی تهیه کند.

زرینه‌زاد در ادامه با بیان اینکه در این طرح تمامی سلف سرویس‌ها و فضاهای تغذیه دانشگاه در اختیار بخش خصوصی قرار می‌گیرند، گفت: براین اساس یک رقابت بین طبخ کنندگان غذای آزاد ایجاد می‌شود و کیفیت غذای دانشجویی افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه در این طرح هیچ سوبسیدی به طبخ کنندگان غذای آزاد داده نمی‌شود، هدف نهایی واگذاری غذا به بخش خصوصی را در اختیار قرار دادن یارانه‌ به دانشجو عنوان و اظهارکرد:‌ با این اقدام حق انتخاب دانشجو در تهیه غذا افزایش می‌یابد.

زرینه‌زاد درباره‌ مبلغ پرداختی غذا به دانشجو در این طرح نیز گفت: هنوز رقم دقیق مبلغ غذای دانشجو نهایی نشده است.

 

کد خبر 112338

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز