همشهری آنلاین : مشاور وزیر علوم گفت: آیین نامه ارتقای اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها هم اکنون آخرین مراحل خود را در شورای انقلاب فرهنگی می‌گذراند و بزودی ابلاغ می‌شود.

دانشگاه

 
به گزارش خبرگزاری مهر ، رسول ملک فر ظهر دوشنبه ،4مرداد، در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان اظهار داشت: آیین نامه های ارتقا اعضای هیئت علمی دانشگاه های کشور هم اکنون در شورای انقلاب فرهنگی در حال بررسی نهایی است و بزودی ابلاغ می شود.

وی گفت: این آیین نامه از ابتدای سال تحصیلی 90 اجرایی می شود.

وی در خصوص دانشگاه شهید باهنر کرمان نیز، بیان داشت: دانشگاه شهید باهنر کرمان دارای چهل سال سابقه علمی در کشور است و هم اکنون نیز با بهره از نیروی انسانی خبره و هیئت علمی قوی از دانشگاه های برتر کشور و قطب علمی شرق کشور است.

وی با اشاره به سیاستهای توسعه ای وزارت علوم ادامه داد: رشد آموزش و فعالیتهای اجتماعی و بصیریت دانشجویان از اهداف وزارت علوم است و رشد 25 درصدی تعداد دانشجویان در مقایسه با ابتدای انقلاب نیز بیانگر این اصل است.

وی همچنین با اشاره به اینکه دهه چهارم انقلاب دهه پیشرفت است، گفت: در همین راستا مهمترین شاخص در نظر گرفته شده بررسی عملکردها است.

وی با اشاره به وجود سه میلیون و 700 دانشجو در کشور افزود: دانشگاه ها باید به عنوان کانونهای مصالح عمومی در جهت تربیت و تزکیه جامعه حرکت کنند.

در پایان این مراسم از زحمات امیری خراسانی تجلیل شد و نصر الله گرامی به عنوان سرپرست دانشگاه شهید باهنر معرفی شد.

 

 

کد خبر 112440
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز