چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین : وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: از بیستم ماه جاری افرادی که شرایط لازم برای عضویت در هیئت علمی دانشگاهها را دارا باشند می توانند در سایت اینترنتی که اعلام خواهد شد، نسبت به ثبت نام اقدام کنند

Kamran Daneshjou

وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: از بیستم ماه جاری افرادی که شرایط لازم برای عضویت در هیئت علمی دانشگاهها را دارا باشند می توانند در سایت اینترنتی که اعلام خواهد شد، نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری  مهر، کامران دانشجو ،چهارشنبه،13/5/89 در سفر استانی به همدان در جمع اساتید و دانشجویان دانشگاههای استان همدان با بیان این مطلب افزود: تمامی دانشگاهها از این پس تنها باید از طریق این سایت اقدام به جذب اعضای هیئت علمی مورد نیاز خود کنند.

وی ادامه داد: دانشگاهها حق این که تنها از فارغ التحصیلان خود اعضای هیئت علمی جذب کنند را ندارند بلکه باید تمامی افراد مورد بررسی قرار گرفته و از فارغ التحصیلان تمامی دانشگاههای کشور عضو هیئت علمی جذب کنند با دانشگاههایی که با این موضوع مخالفت کنند نیز برخورد جدی خواهد شد.

وزیر علوم تاکید کرد: در برخی از رسانه ها عنوان شده است که وزارت علوم اقدام به بازنشستگی پیش از موعد برخی از اساتید کرده است که این مسئله صحت ندارد پیش از سال 84 سالیانه 250 عضو هیئت علمی در دانشگاه های کشور بازنشسته شده اند اما در دولت نهم و دهم سیاست این بوده که از اعضای هیئت علمی هرچه بیشتر استفاده شود.

دانشجو اظهار داشت: در حال حاضر 30 هزار عضو هیئت علمی در دانشگاه های کشور مشغول به تدریس هستند که اگر سالانه 100 نفر بازنشسته شوند، نسبت بازنشستگی 1 به 300 می شود این روال طبیعی و قانونی است و ما نمی توانیم بر خلاف قانون عمل کنیم اگر برخی فکر می کنند که قانون اشکال دارد به دنبال اصلاح آن باشند اما ما اینگونه فکر نمی کنیم.

وی خاطر نشان کرد: این که فردی در دانشگاه به صورت قرارداد رسمی فعالیت می کند به این معنی نیست که اگر ما به او احتیاج نداشتیم یا مشکلی وجود داشت امکان جابجایی وی با افراد دیگر وجود ندارد.

وزیر علوم با اشاره به مشکلاتی که در دانشگاه های کشور وجود دارد گفت: متاسفانه یکی از مشکلاتی که در تمامی دانشگاه های کشور وجود دارد، کمبود تجهیزات است که این موضوع به دلیل عدم تجهیز دانشگاه ها طی 10 سال اخیر است.

دانشجو افزود: یکی از مهمترین برنامه های وزارت علوم در این دولت این است که به دنبال تجهیز دانشگاه های کشور به خصوص در زمینه تجهیزات آزمایشگاهی باشد

کد خبر 113145

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز