همشهری آنلاین : رئیس دانشگاه صنعتی خواجه نصیر از مصوبه هیئت امناء این دانشگاه جهت جلوگیری از بازنشستگی 27 عضو هیئت علمی خبر داد

دانشگاه خواجه نصیر

محمد تقی بطحایی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این خبر گفت: 20 عضو هیئت علمی دانشگاه خواجه نصیر طی 30 سال خدمت در دانشگاه موفق به ارتقا از مرتبه استادیاری به دانشیاری نشده بودند لذا بر طبق قانون در مرز بازنشستگی قرار می گرفتند. از هیئت امنای دانشگاه جهت حفظ این اعضای هیئت علمی درخواست شد تا فرصتی یک ساله به این اعضای هیئت علمی برای ارتقا به مرتبه دانشیاری اعطا شود.

رئیس دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی افزود: 17 نفر از این اعضای هیئت موفق به ارتقا به مرتبه دانشیاری در فرصت یکساله شدند اما سه نفر دیگر همچنان استادیار باقی ماندند. اعضای هیئت علمی با مرتبه دانشیاری می توانند تا 35 سال به خدمت خود ادامه دهند اما اعضای هیئت علمی که طی 30 سال نتوانستند به مرتبه بالاتر از دانشیار ارتقا پیدا کنند طبق قانون بازنشسته می شوند.

بطحایی از موافقت هیئت امنای دانشگاه خواجه نصیر برای اعطای فرصت یکساله به هفت استادیار دیگر این دانشگاه جهت ارتقا به دانشیاری خبر داد و به مهر گفت: اگر این اعضای هیئت علمی نتوانند در این فرصت به مرتبه دانشیری ارتقا پیدا کنند طبق قانون بازنشسته می شوند.

وی از برنامه ریزی های هیئت ممیزه دانشگاه صنعتی خواجه نصیر برای ارتقای هرم اعضای هیئت علمی این دانشگاه خبر داد

کد خبر 112537

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز