یکشنبه ۹ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس پایگاه استنادی علوم جهان اسلام گفت: پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) که در شیراز مستقر است، دانشگاه‌های کشور را رتبه بندی می‌کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر جعفر مهراد گفت: معیارها و شاخص های رتبه بندی دانشگاه‌های جهان اسلام که به تصویب وزرای آموزش عالی کشورهای اسلامی رسیده، مبنای رتبه بندی دانشگاه‌ها است.

مهراد افزود: در جلسه کمیته راهبری ISC که روز چهارشنبه 5 خرداد در دفتر معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد، دکتر محمد مهدی نژاد نوری خواستار اولویت دادن به رتبه بندی دانشگاه های کشور شد و مقرر شد ابتدا تمام دانشگاه های دولتی و غیر دولتی ایران رتبه بندی شده و نتیجه به شورای راهبری (ISC) گزارش شود.

وی خاطر نشان کرد: وب سایت رتبه بندی دانشگاه های جهان اسلام به نشانی www.ur.isc.gov.ir آماده شده و هم اکنون خبرگان رتبه بندی مشغول آماده سازی زمینه های لازم برای رتبه بندی هستند.

رئیس پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC ) ادامه داد : نمایندگان (ISC) در دانشگاه های بزرگ کشورهای اسلامی با همکاری موثر رؤسای این دانشگاه ها معرفی شده و قرار است در آبان ماه 1389 برای این نمایندگان کارگاهی در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام برگزار شود تا با معیارها و شاخص های رتبه بندی آشنا شوند .

وی اظهار داشت: پس از برگزاری کارگاه آموزشی در شیراز رتبه بندی دانشگاه های جهان اسلام آغاز خواهد شد.

به گفته مهراد، بعد از تایمز و شانگهای که دو نظام رتبه بندی جهانی دانشگاهها هستند ، ISC سومین نظامی است که با تایید وزرای کشورهای اسلامی در جمهوری اسلامی ایران تاسیس شده و مسئولیت سنجش عملکرد پژوهشی کشورهای اسلامی را بر عهده دارد.

کد خبر 108594

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز