همشهری آنلاین: معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه وزارت علوم از تمام آثار دانشجویی که برای کشور کاربردی باشند حمایت می‌کند، افزود:

 اولویت وزارت علوم در حمایت آثار دانشجویان، کاربردی بودن و وجود نوآوری در این آثار است.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر غلامرضا خواجه سروی با اشاره به فعالیت دبیرخانه چاپ آثار دانشجویی در وزارت علوم اظهار داشت: رویکرد وزارت علوم حمایت از آثار دانشجویی و در مرحله بعد چاپ این آثار است.

وی  گفت:‌مباحثی نظیر نماز و نیایش، مسائل جنبش دانشجویی و جهان اسلام و مسئله فلسطین از موضوعاتی هستند که به آنها توجه ویژه می شود

خواجه‌سروری با تاکید بر اینکه انتظار این است که دانشجویان در حوزه‌های مختلف مولد باشند، تصریح کرد: دانشجویان باید فعالیت‌هایی را که در دوران تحصیل می‌آموزند به عرصه عمل وارد کرده و خود تولیدگر باشند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با بیان اینکه دانشگاه‌ها و وزارت علوم از اینگونه طرح‌های دانشجویی استقبال خواهند کرد، اظهار داشت: حمایت از این آثار دانشجویی می‌تواند به ارتقای وضعیت فعالیت‌های فرهنگی در کشور کمک کند و وزارت علوم نیز از فعالیت دانشجویی در حوزه هنرهای بومی حمایت ویژه خواهد داشت.

خواجه‌سروی با تاکید بر لزوم استفاده از ابزار هنر برای انتقال ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس گفت: برای مقابله با قدرت‌های بزرگ و سلطه جهانی لازم است تا از ابزارهای مناسب مانند هنر استفاده شود که دانشجویان می‌توانند در این زمینه توانایی‌های خود را نمایان کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در پایان با تاکید بر استفاده بهینه از استعداد دانشجویان در عرصه‌های هنری خاطرنشان کرد: از مسئولان مربوطه در وزارت علوم درخواست کرده‌ایم که برنامه‌ریزی مناسبی برای استفاده از توانایی دانشجویان در عرصه‌های مختلف هنری انجام دهند.

کد خبر 109595

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز