یکشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۰:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین : معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درمورد آخرین تصمیم گیری‌ها دربازنگری آیین‌نامه آزمون‌های سراسری در کلیه مقاطع، گفت: به طور مستمر درحال بررسی هستیم که سیستم ورودی آزمون‌ها در تمامی مقاطع بهینه شود

دکترحسین نادری‌منش، در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: در مقطع کارشناسی ارشد نیز بحث این است که نوع امتحان را دو مرحله‌ای کنیم و در واقع یک امتحان برگزار شود و بیش از ظرفیت به دانشگاه‌ها اعلام شود تا دانشگاه‌ها پس از بررسی و مصاحبه پذیرش دانشجو داشته باشند.

وی درادامه با بیان‌اینکه با دو مرحله‌ای شدن آزمون کارشناسی ارشد دانشگاهها نیز حق انتخاب در چهارچوب بهترین‌ها را خواهند داشت، گفت: درحال حاضر دربرخی رشته‌های خاص مقطع کارشناسی ارشد آزمون به صورت دو مرحله‌ای است، بدین نحو که بیش از دو یا سه برابر ظرفیت به دانشگاه‌ها معرفی و پس از انجام مصاحبه پذیرش انجام می‌شود.

معاون آموزشی وزیر‌علوم با اشاره به مشکل برگزاری آزمون کارشناسی ارشد به صورت دو مرحله‌ای، گفت: برگزاری آزمون به شیوه ذکرشده نیازمند زمان مناسب و بیشتر است.

وی در ادامه اظهارکرد: برگزاری آزمون ارشد به صورت دو مرحله‌ای درحال بررسی و ارزیابی است و با لحاظ بحث آمایش سرزمین این موضوع به بهترین شیوه اجرایی می‌شود.

نادری‌منش عنوان کرد: با لحاظ تغییرات مدنظر در آزمون کارشناسی ارشد، آزمون می‌تواند به صورت دو یا سه بار در سال برگزار شود.

نادری‌منش درباره آخرین تصمیم‌گیری‌ها در آزمون دکتری، اظهارکرد: آزمون دکتری امسال به صورت پایلوت برای چند دانشگاه اجرایی خواهد شد.

معاون آموزشی وزارت علوم در پایان خاطرنشان کرد: درآیین‌نامه نوع آزمون‌ها، بحث این است که شکل آزمون‌ها تغییرکند.

کد خبر 109047

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز