همشهری آنلاین: مدیر کل دفتر امور دانش آموختگان از ایجاد بانک اطلاعاتی دانش آموختگان ایرانی بیکار دانشگاه‌های خارج کشور خبر داد

وی گفت: یکی از اهداف اداره اطلاع رسانی و راهنمایی و اشتغال دانش آموختگان وزارت علوم ایجاد بانک اطلاعاتی دانش آموختگان بیکار است.

محمد حسین مجلس آرا در گفتگو با خبرگزاری مهر افزود: اداره اطلاع رسانی و راهنمایی و اشتغال دانش آموختگان وزارت علوم به کل دانشگاههای کشور حتی دانشگاه آزاد نامه نگاری کرده که در چه حوزه و رشته ای احتیاج به عضو هیئت علمی دارند تا برای افرادی که از دانشگاههای خارج فارغ التحصیل می شوند اشتغال یابی کند.

وی اظهار داشت: این اداره در واقع برای دانش آموختگان ایرانی خارج از کشور که به کشور بازگشته اند با معرفی به دانشگاههای داخل شغل ایجاد می کند.

مدیر کل امور دانش آموختگان وزارت علوم با بیان اینکه بسیاری از این افراد حاضر هستند در نقاط دور افتاده نیز خدمت کنند، گفت: برخی از این افراد تا کنون به دانشگاهها و برخی دیگر نیز به اداره کل معرفی شده اند.

وی ایجاد بانک اطلاعاتی از دانش آموختگان بیکار خارج و مراکز جویای کار، کوشش برای اشتغال دانش آموختگان خارج، هدایت دانش آموختگان کارشناسی ارشد و دکتری و کمک به آنها برای یافتن شغل مناسب را از اهداف اداره اطلاع رسانی و راهنمایی و اشتغال دانش آموختگان وزارت علوم عنوان کرد.

کد خبر 109751

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز