چهارشنبه ۵ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۷:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین : مدیرکل امور فرهنگی وزارت علوم ضمن تأیید خبر تشکیل شورای هم اندیشی پوشش دانشگاهی، اتخاذ سیاست‌های واحد در برخورد با بدحجابی و یکسان سازی پوشش دانشگاهی را از مباحثی عنوان کرد که می توانند نقطه عزیمت فعالیت این شورا باشند.

جلیل دارا در گفتگو با خبرگزاری مهر درباره شورای هم اندیشی پوشش دانشگاهی گفت: در دانشگاههای مختلف سیاستهای خاص و منحصر به فردی در برخورد با بدحجابی در حال اعمال است. به عنوان مثال در دانشگاه تهران بحث منع ورود دانشجویان بدحجاب در پیش گرفته شده و در دانشگاهی دیگر شیوه خاص دیگری اعمال می شود.

مدیرکل امور فرهنگی وزارت علوم افزود: شوراهای فرهنگی دانشگاه‌ها بر اساس وظیفه و با توجه به اختیاراتی که دارند باید تصمیمهایی برای برخورد با بدحجابی بگیرند اما چه بهتر که سیاست واحدی در این زمینه اتخاذ شود و شاخص سازی و معیارسازی در زمینه پوشش دانشگاهی صورت گیرد تا در هر دانشگاه یک سیاست خاص و متفاوت اعمال نشود.

دارا با بیان اینکه بحث حجاب و عفاف نیازمند دقت و ظرافت است به مهر گفت: شورای هم اندیشی پوشش دانشگاهی تشکیل می شود تا هم اندیشی بین دستگاهی در زمینه پوشش دانشگاهی و اتخاذ سیاستهای واحد در این حوزه صورت گیرد و بحث پوشش دانشگاهی مطابق سیاستهایی پیش رود که در این شورا اتخاذ می شود.

وی افزود: در صورتی که یکسان سازی در بحث حجاب دانشگاهی انجام شود و سیاستهای واحد درباره پوشش دانشگاهی اتخاذ شود روندی مناسب در زمینه ساماندهی وضعیت پوشش در دانشگاهها را شاهد خواهیم بود. هر چند که در حوزه فرهنگی چندان نیازی نیست فرم خاص و واحدی برای پوشش مطرح شود.

مدیرکل امور فرهنگی وزارت علوم در حالی که موضوع رعایت کردن حجاب یا رعایت نکردن آن را از روز هم روشن تر دانست به مهر گفت: به نظر می رسد تعریف پوشش اسلامی تعریف سختی نیست اما بد هم نیست که اعلام شود مقصود از پوشش اسلامی چیست و به صورت موردی به حد و حدود اشاره شود.

جلیل دارا درباره اعضای شورای هم اندیشی پوشش دانشگاهی نیز گفت: مسئولانی از مجموعه های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه آزاد اسلامی و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها در این شورا حضور خواهند داشت اما افرادی که از هر دستگاه در این شورا حضور خواهند یافت مشخص نشده اند. حتی ممکن است در سطح وزیر نیز در شورای هم اندیشی پوشش دانشگاهی شرکت کنند.

کد خبر 108287

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز