همشهری آنلاین : مدیر کل دفتر نظارت و ارزیابی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از معرفی 15 هزار متقاضی جذب به دانشگاهها خبر داد و گفت: از این تعداد با انجام مصاحبه های علمی و تخصصی دقیق پنج هزار نفر به عنوان عضو هیئت علمی انتخاب می شوند

وزارت علوم

رضا عامری در گفتگو با خبرگزاری مهر افزود: فرایند جذب عضو هیئت علمی دانشگاهها چندی پیش بوسیله فراخوانی در سایت وزارت علوم آغاز شد که در حال حاضر در مرحله پردازش است و در مرحله بعدی با مشارکت دانشگاهها اعضای هیئت علمی مورد نیاز انتخاب می شوند.

وی اظهار داشت: وزارت علوم از میان حدود 25 هزار نفر که در این فراخوان شرکت کرده بودند سه برابر ظرفیت مورد نیاز دانشگاهها یعنی 15 هزار نفر را به دانشگاهها معرفی می کند.

مدیر کل دفتر نظارت و ارزیابی وزارت علوم گفت: دانشگاهها با انجام مصاحبه های علمی و تخصصی دقیق از این افراد 5 هزار نفر را به عنوان عضو هیئت علمی انتخاب می کنند.

عامری پیش از این به مهر گفته بود: در حال حاضر 20 هزار عضو هیئت علمی تمام وقت در دانشگاههای وزارت علوم فعالیت می کنند که باتوجه به جمعیت دانشجویی و با احتساب روند بازنشستگی به هفت هزار عضو هیئت علمی در این دانشگاهها طی پنج سال آینده نیاز است.

وی افزوده بود: در دانشگاه پیام نور به یک هزار و 250 عضو هیئت علمی، در دانشگاه آزاد به 13 هزار و 600 عضو هیئت علمی و در کل با احتساب دانشگاههای غیرانتفاعی به 29 هزار عضو هیئت علمی طی پنج سال آینده نیاز داریم.

کد خبر 118317

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز