همشهری آنلاین : وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به دنبال بررسی یکپارچه کردن و برگزاری سراسری آزمون دکتری، دانشگاه‌ها را از صدور اطلاعیه پذیرش دانشجوی دکتری در سال 90 منع کرد

str ministry

به گزارش خبرگزاری مهر، معاونت آموزشی وزارت علوم به دانشگاهها و پژوهشگاههای مجری دوره های دکتری اعلام کرده است که از صدور اطلاعیه پذیرش دانشجوی دوره دکتری برای سال تحصیلی 91-90 خودداری کنند.

این اطلاعیه به دنبال بررسی طرح پذیرش دانشجو برای دوره های دکتری به صورت متمرکز و دو مرحله ای ابلاغ شده است.

وزارت علوم همچنین اعلام کرده است با توجه به اینکه شیوه جدید پذیرش دانشجوی دکتری در دست بررسی است لذا قبل از ابلاغ دستورالعمل جدید نحوه برگزاری آزمون ورودی دوره های دکتری باید از صدور اطلاعیه پذیرش دانشجوی دکتری برای دوره جدید خودداری شود.

به گزارش مهر، این در حالی است که از چندی پیش برخی دانشگاهها به اعلام جزئیات پذیرش دانشجوی دکتری برای سال 90 و انتشار اطلاعیه مربوط به آن بر روی سایت خود کرده اند.

به نظر می رسد امسال برای آخرین بار است که هر دانشگاهی به طور جداگانه اقدام به پذیرش دانشجوی دکتری می کند و برای سال تحصیلی 91-90 با سیاست جدید وزارت علوم در خصوص برگزاری آزمون سراسری دکتری، امتحان کتبی به صورت سراسری بین تمامی دانشگاههای مجری دوره های دکتری برگزار می شود.

همچنین پیش بینی می شود، این آزمون یکپارچه توسط سازمان سنجش آموزش کشور و با هماهنگی این سازمان برگزار شود.

محمدحسین سرورالدین - رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درباره نحوه برگزاری آزمون دکتری به صورت سراسری پیش از این به مهر گفته بود: آزمون زبان با آزمون کتبی عمومی دکتری به صورت متمرکز و سراسری برگزار می شود و بقیه نمره از طریق مصاحبه حضوری هر دانشگاه به داوطلب داده می شود.

حسین نادری منش - معاون آموزشی وزیر علوم نیز درباره برگزاری آزمون دکتری به صورت سراسری ابراز امیدواری کرده و اعلام کرده بود: امیدواریم بتوانیم طرح آزمایشی کنکور دکتری سراسری را در بهمن ماه امسال با مشارکت تعداد محدودی از دانشگاهها که ظرفیت پذیرش دانشجوی دکتری دارند اجرا کنیم تا پس از ارزیابی و برطرف کردن مشکلات در سال بعد به طور کار کامل اجرایی شود.

کد خبر 113844

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز