همشهری آنلاین: هیات وزیران در راستای اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری، بکارگیری سیگاری‌ها را در دستگاه‌های اجرایی ممنوع کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، وزیران عضو کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک بنا به پیشنهاد معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری، آیین‌نامه اجرایی بند (ز) ماده (42) قانون مدیریت خدمات کشوری را تصویب کردند که بر اساس آن دستگاه‌های اجرایی موظفند سلامت جسمانی و روانی داوطلبان استخدام را برای استخدام در پست مورد نظر مورد سنجش قرار دهند.

بر این اساس، استخدام داوطلبانی که صرفاً دارای اعتیاد به مواد مخدر، الکل و دخانیات می‌باشند ممنوع است.

این آیین‌نامه تصریح کرده است که دستگاه‌های اجرایی می‌توانند صلاحیت و توانایی انجام کار داوطلبانی که برای آن استخدام می‌شوند از طریق آزمون علمی،‌ مصاحبه تخصصی و معاینات پزشکی احراز کنند.

بر این اساس، در صورت بروز مشکل و اعتراض داوطلبان استخدام، مرجع نهایی رسیدگی به توانایی جسمی و روانی انجام کار، شورای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان مربوط می‌باشد.

بر اساس این آیین‌نامه، استخدام جانبازان و معلولان به شرط آنکه به تشخیص بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان بهزیستی کشور ( حسب مورد)، جانبازی و معلولیت مانع از ماموریت کاری آن ها نباشد بلامانع است.

این تصمیم‌نامه پس از تایید رییس‌جمهور از سوی محمدرضا رحیمی، معاون اول رییس‌جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.

کد خبر 111934

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز