همشهری آنلاین: ثبت‌نام شانزدهمین المپیاد بین‌المللی قرآن و حدیث جامعة‌المصطفی(ص)العالمیة اواخر اردیبهشت‌ماه جاری آغاز می‌شود.

«حسین اسدی»، مدیرکل امور قرآن و حدیث جامعةالمصطفی(ص)العالمیة، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) شعبه قم با اعلام این خبر گفت: ثبت‌نام این دوره از المپیاد از دهه سوم اردیبهشت‌ماه آغاز می‌شود و تا 20 خرداد ماه ادامه خواهد یافت.

وی افزود: تغییراتی جزیی در این دوره از المپیاد که طبق سنوات گذشته در سه بخش کتبی، آثار و شفاهی برگزار می‌شود، ایجاد شده است.

اسدی عنوان کرد: بخش شفاهی شامل رشته‌های حفظ 15 و 30 جزء، قرائت تحقیق و ترتیل، اذان، دعا، مناجات خوانی و تواشیح است و حفظ سایر اجزا به بخش کتبی منتقل شده است.

وی افزود: رشته‌های بخش کتبی نیز شامل؛ حفظ پنج، 10، 20 جزء، علوم قرآنی، تفسیر عمومی و مقدماتی، تفسیر موضوعی، شرح و ترجمه نهج‌البلاغه، حفظ حدیث، حفظ و شرح صحیفه سجادیه، احادیث از اصول کافی، تاریخ و منابع و کلیات حدیث، حفظ دعای کمیل، حفظ و شرح مناجات شعبانیه خواهد بود.

به گفته اسدی دو رشته «فهم حدیث» و «آشنایی با زیارات» نیز از جمله رشته‌هایی است که در دست بررسی است.

مدیرکل امور قرآن و حدیث جامعة‌المصطفی(ص) العالمیه اظهارکرد: بخش آثار نیز شامل کتاب، مقاله، وبلاگ و پایان‌نامه است.

وی با بیان اینکه این المپیاد در مقاطع مختلف تحصیلی از طلاب تمهیدی تا کارشناسی ارشد و استادان برگزار می‌شود، افزود: تفسیر موضوعی، ترجمه و شرح نهج‌البلاغه، حفظ حدیث، شرح و ترجمه صحیفه سجادیه، تاریخ و منابع و کلیات حدیث، حفظ دعای کمیل، مناجات شعبانیه، کتاب، مقاله و وبلاگ رشته‌هایی است که استادان می‌توانند در آن شرکت کنند.

اسدی تصریح کرد: در مجموع طلاب در 29 رشته و استادان در 10 رشته در این دوره از المیپاد حضور خواهند داشت و هر نفر در نهایت می‌تواند در شش رشته شرکت کند.

وی افزود: آزمون کتبی و شفاهی مقدماتی این المپیاد در اواخر آبان ماه و مرحله نهایی بخش شفاهی نیز با حضور نفرات راه یافته به این مرحله اوایل آذرماه سال 89 برگزار می‌شود.

اسدی، اجرای چند رشته از المپیاد به صورت اینترنتی را از جمله تغییرات این دوره از المپیاد عنوان کرد. 

کد خبر 106219

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز