همشهری آنلاین: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر لزوم سامان‌دهی صادرات در همه حوزه‌های نشر به ویژه در حوزه نشر دینی و قرآنی گفت:

نمایشگاه کتاب فرصتی مغتنم برای فراهم‌ شدن زمینه‌های صادرات نشر قرآنی است. سید‌محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) با بیان این مطلب گفت: نمایشگاه کتاب تهران فرصت مناسبی برای رشد صادرات نشر به ویژه نشر دینی و قرآنی کشور است.

وی ادامه داد: ناشرانی که از خارج کشور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شرکت می‌کنند، فرصت مناسبی برای آشنایی با آثار جدید تولید شده در کشور دارند، ما نیز باید این فرصت را مغتنم شمرده و باید با ترجمه آثار مناسب و ارائه و توزیع به شکل مناسب به صادرات نشر یاری رسانیم.

حسینی با بیان این مطلب که آثار دینی و قرآنی کتاب‌های مناسبی برای صادرات به کشورهای جهان اسلام هستند و از سوی ناشران کشورهای عربی زبان مورد استقبال قرار می‌گیرند، گفت: بنابراین ما لازم است در امر ترجمه مناسب آثار برای صدور به خارج از کشور کوشا باشیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: نمایشگاه کتاب تهران فرصت مغتنمی است که ناشران با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، هم‌چنین ناشران ایرانی با ناشران خارج از کشور علاوه بر برقراری ارتباط می‌توانند به مبادلات در حوزه نشر بیاندیشیند.

حسینی گفت: اما نکته مهمتر این است که زمینه‌هایی برای حضور ناشران ایرانی به ویژه ناشران دینی که بار عمده‌ای از حوزه نشر را در طول سال به دوش می‌کشند، در نمایشگاه‌های کتاب کشورهای دیگر شرکت کنند، این امر به نوبه خود در امر صادرات بسیار موثرتر است.

وی ادامه داد: برای این منظور نخستین گام راه‌اندازی نهضت ترجمه آثار به زبان‌های مختلف دنیا است، این امر اکنون در رایزنی‌های فرهنگی در حال انجام است، اما کافی نیست. بلکه باید این حرکت به یک نهضت و یک جنبش تبدیل شود، ما از ناشرانی که بخواهند آثارشان را ترجمه و به خارج از کشور ارائه کنند، حمایت می‌کنیم. 

کد خبر 107006

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز