همشهری آنلاین: آزمون پایانی دوره‌های آموزش حفظ و مفاهیم قرآن کریم سوم اردیبهشت‌، با حضور 70 هزار شرکت ‌کننده به صورت هم‌زمان در سراسر کشور برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)، این آزمون که از سوی مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی کشور برگزار می‌شود در بخش حفظ قرآن کریم ساعت 8 صبح و در سه سطح 5 جزء، 8 جزء و 18 جزء و آزمون مفاهیم نیز ساعت 11 صبح و در سه سطح نوجوانان و بزرگسالان (مقدماتی و تکمیلی) روز جمعه، سوم اردیبهشت‌ماه، در حوزه‌های امتحانی سراسر کشور آغاز خواهد شد.

آزمون حفظ حاوی 100 سوال و مفاهیم 50 سوال است که داوطلبان باید به ترتیب در120 دقیقه و 90 دقیقه به سوالات پاسخ دهند.

از میان 70 هزار شرکت ‌کننده در این آزمون حدود 10 هزار نفر در آزمون حفظ و 60 هزار نفر در آزمون مفاهیم با هم به رقابت می‌پردازند.

این پنجمین آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم است که توسط مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی کشور برگزار می‌شود.

از ویژگی‌های منحصر به فرد این آزمون می‌توان به استقبال نوجوانان و جوانان علاقه‌مند به قرآن از این آزمون اشاره کرد به طوری که 80 درصد شرکت‌ کنندگان از گروه سنی نوجوانان و جوانان هستند.

نتایج این آزمون تا اول تیرماه 89 اعلام خواهد شد و نفرات برتر مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

این آزمون در شهر تهران با حضور بیش از پنج‌هزار شرکت کننده در 24 حوزه امتحانی برگزار می‌شود.

شرکت‌ کنندگان در این آزمون دوره‌های آموزشی را به صورت حضوری در یکی از موسسات فرهنگی قرآنی و عترت تحت نظارت مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی گذرانده‌اند.

یادآوری می‌شود، به تمامی قبول‌شدگان در این آزمون گواهی‌نامه پایان دوره از طرف مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی کشور اعطا خواهد شد. 

کد خبر 105672

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز