همشهری آنلاین: سرپرست سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران با اشاره به اهداف قرآنی این سازمان در سال جاری، می‌گوید:

شهرداری تهران بدون موازی‌کاری، به دنبال هم‌افزایی با مراکز قرآنی است تا هدف تبدیل شدن تهران به شهر قرآنی محقق شود.

«سید‌محمد‌جواد شوشتری» سرپرست سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) درباره فعالیت‌های قرآنی این سازمان در سال 89 با بیان این مطلب گفت: تثبیت شوراهای قرآنی در مناطق، برگزاری چهارمین تا چهاردهمین مجمع قاریان قرآنی شهر تهران، تجلیل از پیشکسوتان قرآنی، جشنواره کلیپ‌های قرآنی، نمایشگاه فروش آثار فاخر قرآنی، راه‌اندازی اولین مرکز مشاوره قرآنی و برگزاری دومین مسابقات محلات شهر تهران از مهمترین برنامه‌های قرآنی سال 89 این سازمان است.

شوشتری در ادامه برپایی مسابقات و تولید محصولات قرآنی را از جمله اقدامات سازمان فرهنگی ـ هنری برای نزدیک شدن به هدف «تهران، شهر قرآن» دانست و افزود: برپایی جشنواره قرآنی کودک و نوجوان که هر ساله توسط فرهنگسرای قرآن در سطح شهر تهران برگزار می‌شود نیز در پی سیاست‌های کلان شهرداری در حوزه قرآنی و فرهنگ‌سازی در میان قشر کودک و نوجوان برنامه‌ریزی شده است.

شناخت استعداد سبب ارتقاء سطح قرآنی کودکان می‌شود

وی هدف اصلی جشنواره را شناخت استعدادها و پتانسیل‌های قرآنی در سطح شهر تهران در حوزه کودک و نوجوان دانست و اظهار کرد: شناخت استعدادها سبب ارتقاء سطح قرآنی و تخصصی کودکان و نوجوانان می‌شود و باعث ایجاد ارتباط بیشتر این نسل با قرآن به شکل‌های مختلف و ارتباط با مراکز قرآنی به صورت منسجم‌تر خواهد شد.


سرپرست سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران بر برنامه‌ریزی در زمینه آموزه‌های دینی در شهر تهران تأکید کرد و گفت: در بخش‌های مختلف سازمان نیز فعالیت‌های دیگری با رویکرد دینی طی سال گذشته برگزار شد که از جمله می‌توان به جشنواره «گلبانگ ملائک» اشاره کرد.

تهران؛ شهر قرآن

شوشتری با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگسرای قرآن، حمایت از برنامه‌های قرآنی به صورت تخصصی، انجام مسابقات قرآنی و تولید محصولات قرآنی برای تبدیل تهران به شهر قرآنی، افزود: سازمان فرهنگی ـ هنری در پی آن است که یک ارتباط منسجم با دیگر مراکز قرآنی در کشور و به ویژه در تهران برقرار کند که ضمن پرهیز از موازی‌کاری، امکانات گسترده این سازمان بتواند به هم‌افزائی هر چه بیشتر در این زمینه بیانجامد.

وی برگزاری این جشنواره را راهی مناسب جهت شناسایی استعدادهایی با محوریت «اذان» در سطوح سنی مختلف دانست و افزود: با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده، نفرات برگزیده تمامی رشته‌ها تحت پوشش آموزش‌های تکمیلی قرار می‌گیرند و در واقع هر برنامه بعنوان یک پارامتر از سلسله اقدامات سازمان در همان راستا خواهد بود و برنامه‌های تکمیلی آن وجود خواهد داشت.

مسابقات قرآنی محلات

سرپرست سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران با اشاره به برگزاری نخستین دوره مسابقات قرآنی محلات، گفت: در سال گذشته برای افراد بالای 18 سال که در جشنواره کودک و نوجوان نمی‌توانستند، شرکت کنند مسابقات قرآنی محلات تهران را راه‌اندازی کردیم، رقابتی که هم‌زمان با دوازدهمین دوره جشنواره قرآنی و برای نخستین بار در رشته‌های حفظ، مفاهیم و قرائت قرآن برای شهروندان بالای 18 سال در سطح محلات شکل گرفت.

مدرسه مکاتباتی قرآن در سال جدید فعالیت قرآنی خود را ادامه می‌دهد

وی با بیان این‌که «مدرسه مکاتباتی قرآن» در سال جدید فعالیت قرآنی خود را همچنان ادامه می‌دهد، اظهار کرد: در سال گذشته شش بسته آموزشی برای آموزش علاقه‌مندان تهیه شده بود که امسال دو بسته «تجوید تکمیلی» و «مفاهیم سطح 4» نیز آماده و ارائه می‌شود.

برگزاری سیزدهمین جشنواره قرآنی کودک و نوجوان در سال 89

سرپرست سازمان از برگزاری سیزدهمین دوره جشنواره قرآنی کودک و نوجوان در سال 89 خبر داد و گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی و ارتقاء سطح کیفی استعدادهای درخشان شهر تهران یکی از کارهای جدید فرهنگسرای قرآن است که طی آن برای افراد برگزیده جشنواره‌های مسابقات محلات برنامه‌های ویژه‌ای در ایام تابستان به اجرا گذاشته می‌شود.

شوشتری در پایان افزود: راه‌اندازی بانک اطلاعات نخبگان قرآنی و راه‌اندازی نخستین مرکز مشاوره‌ای قرآنی از جمله فعالیت‌های فرهنگسرای قرآن در سال 89 است، زمانی که گفته می‌شود قرآن نیاز مردم را انجام می‌دهد، منظورمان تنها روخوانی و روان‌خوانی قرآن نیست، بلکه در بخش‌های دیگر انتقال مفاهیم قرآنی به زیست اجتماعی شهروندان هم باید کاری کنیم تا مردم احساس کنند که قرآن در همه زمینه‌های معنوی و اجتماعی زندگی می‌تواند پاسخ‌گو باشد. 

کد خبر 105600

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز