همشهری آنلاین: نشست هماهنگی کنفرانس بین‌المللی شهر قرآن با حضور نمایندگان سازمان‌های قرآنی و فرهنگی با حمایت سازمان فعالیت‌های قرآنی و سازمان اسلامی، آموزشی، علمی و فرهنگی(آیسسکو) در دفتر کمیسیون ملی آیسسکو در تهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران( ایکنا)، نمایندگان سازمان‌های قرآنی و فرهنگی در این جلسه به تبادل نظر درباره تبیین فعالیت‌های شهر قرآن پرداختند.

در ابتدای این نشست معاون فناوری اطلاعات و شهر قرآن سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشجویان کشور، ضمن اشاره به چگونگی کارکرد شهر قرآن و نحوه ارتباط‌گیری با مخاطبان در حوزه فرهنگ و قرآن به تبیین سیاست‌های کلان برگزاری کنفرانس، ساختار کلی کنفرانس و اهداف برگزاری آن پرداخت.

وی وحدت‌بخشی در جهان اسلام، تکیه بر راه‌کارهای علمی و فن‌آوری روز، ایجاد مشارکت بین‌المللی و بهره‌گیری از حداکثر تخصص‌ها در گروه‌ها و رشته‌های مختلف را از سیاست‌های کلان برگزاری کنفرانس دانست و افزود: هدف اصلی برگزاری این کنفرانس، تبیین چرایی و چگونگی ساخت شهر قرآن در دو مدل حقیقی و فضای مجازی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود محورهای فراخوان مقاله و موضوعات محوری همایش را بررسی و عنوان کرد: شهر قرآن دارای دو بخش اینترنتی و سازه‌ای است که هر بخش دارای اهداف و عملکردهای خاصی است.

به گفته معاون شهر قرآن، دوشنبه 6 دی 1389 زمان پیش‌بینی شده برای جمع‌آوری الگوها و مطالب پیشنهادی برای این طرح خواهد بود که با حمایت استانداری خراسان، شهرداری تهران، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مرکز نشر و ترویج فعالیت‌های قرآنی وزارت ارشاد، شبکه قرآن و معارف سیما، دانشگاه تهران، معاون آموزشی و پژوهشی وزارت امور خارجه و آستان قدس رضوی اجرا خواهد شد.

وی اظهار کرد: علاوه بر شخصیت‌های برجسته قرآنی کشور، سخنرانان داخلی و خارجی و مهمانان و حمایت‌کنندگان در این برنامه شرکت خواهند داشت و تدابیری همانند طراحی پوستر و بروشورهای چند‌زبانه، تیزهای تلویزیونی، بنرهای تبلیغاتی، ایجاد سایت‌های مستقل کنفرانس، برگزاری نشست خبری و برنامه‌سازی رادیویی و تلویزیونی برای اطلاع‌رسانی در زمینه این طرح اندیشیده شده است.

کرمان‌پور همچنین در ادامه عنوان کرد: شورای سیاست‌‌گذاری این طرح، از کمیته‌ها و بخش‌های مختلفی مانند دبیرخانه، کمیته پشتیبانی، کمیته روابط عمومی و کمیته علمی تشکیل شده که هر یک وظایف و اهداف خاص خود را دنبال می‌کنند.

رحیم خاکی، رئیس سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشجویان کشور نیز به سؤالات شرکت‌کنندگان درباره طرح شهر قرآن پاسخ گفت و از نظرات آنان استقبال کرد.

مهدی قره‌شیخ‌لو، رئیس سازمان دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی، محمد رضا معینی، به نمایندگی از دانشگاه مذاهب اسلامی، محمد حسن ایپکچی، نماینده سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از بخش سازمان‌های بین‌المللی، حسن فرتوسی، مسئول بخش فرهنگی آیسسکو از حاضران در این جلسه بودند که ضمن اعلام آمادگی برای همکاری با سازمان فعالیت‌های قرآنی برای اجرای این طرح نظرات و پیشنهادات خود را برای برگزاری بهتر طرح شهر قرآن ارائه دادند. 

کد خبر 105514

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز