همشهری آنلاین: مجلس شورای اسلامی طرح پیشنهادی کتابخانه مجلس را مبنی بر اختصاص بودجه‌ای یک میلیارد تومانی برای خرید نسخ و قرآن‌های خطی به تصویب رساند.

 به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) «احسان‌الله شکراللهی» مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی از تصویب بودجه یک میلیارد تومانی برای خرید نسخ خطی اختصاصی کتابخانه مجلس خبر داد.

وی با اعلام این خبر به ایکنا گفت: در ماه‌های پایانی سال 88، کتابخانه مجلس شورای اسلامی که در سال 88، در حوزه نسخ خطی بسیار فعال بوده است، برای فعالیت بیشتر در حوزه نسخ خطی طرح درخواست بودجه‌ای یک میلیارد تومانی خرید نسخ خطی را به مجلس شورای اسلامی جهت تصویب ارائه کرد.

شکراللهی گفت: «علی لاریجانی»، رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس هیأت امنای کتابخانه مجلس و «غلامعلی حداد‌عادل» نیز از این طرح حمایت کرده و قول‌های همکاری داده بودند، خوشبختانه این طرح از سوی مجلس شورای اسلامی تصویب شد و بودجه مناسبی برای خرید نسخه‌های خطی تعیین شده است.

وی گفت: هم‌چنین کتابخانه مجلس شورای اسلامی برای فعالیت در سال 89 درخواست بودجه‌ای هفت و نیم میلیاردی داده بود که برای فعالیت‌های متفاوت کتابخانه، بخش خطی، چاپ و انتشار و سایر فعالیت‌ها در نظر گرفته می‌شود. این بودجه نیز خوشبختانه از سوی مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید.

یادآوری می‌شود، حجت‌الاسلام والمسلمین «رسول جعفریان» رئیس کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی پیش از این به ایکنا گفته بود، در صورت تصویب بودجه‌ای ویژه خرید نسخ و قرآن‌های خطی، کتابخانه مجلس شورای اسلامی موظف می‌شود، به خرید نسخه‌های خطی نفیس، کم‌یاب و ارزشمند در حوزه‌های متفاوت بپردازد، این یک کار سمبلیک است، یک میلیارد تومان، هزینه چندانی برای خرید نسخه‌های خطی نیست، ولی اینکه مجلس شورای اسلامی برای خرید نسخه‌های خطی توجه جدی نشان دهد و بودجه‌ای را تنها برای خرید نسخ خطی اختصاص دهد، اهمیت حفظ، خرید و نگهداری نسخه‌های خطی را به صورت رسمی نشان می‌دهد و بر آن تأکید می‌کند و موجب می‌شود، خرید نسخه‌های خطی از اهمیت بیشتری برخوردار شوند.

جعفریان ادامه داد: در سال آینده در صورت اختصاص بودجه، ما به شکل جدی به موضوع خرید نسخه‌ها و قرآن‌های خطی توجه خواهیم کرد.

کتابخانه مجلس شورای اسلامی چون به لحاظ قدمت و سابقه پیشتاز است، می‌تواند برای یکسال این سیاست را در پیش گیرد، اگر موفق بود کتابخانه‌های دیگر هم این سیاست را در پیش گیرند، تا وضعیت نسخه‌ها و قرآن‌های خطی اندکی سامان یابد.

کد خبر 104319

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز