سه‌شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر آموزش و پرورش با اشاره به شرایط استخدامی در این وزارتخانه گفت: استخدام در تهران ممنوع است

به گزارش ایسنا، حمیدرضا حاجی بابایی در همایش مدیران آموزش و پرورش سراسر کشور که در اردگاه شهید باهنر برگزار شد، گفت:  26 هزار نفر از معلمان حق‌التدریس که امسال استخدام می‌شوند، فقط در مقطع ابتدایی مشغول به تدریس می‌شوند.

وی افزود: در صورتی که معلم حق‌التدریسی آمادگی فعالیت در مقطع ابتدایی را نداشته باشد، برای سال آینده استخدام می‌شود، چرا که در حال حاضر مقطع ابتدایی به شدت نیازمند نیرو است، لذا حق‌التدریسی‌های استخدام شده در مقطع راهنمایی و متوسطه به کارگرفته نخواهند شد و در صورت نیاز به معلمان در این دو مقطع، به معلمان راهنمایی و متوسطه اضافه کار داده می‌شود.

حاجی بابایی با بیان این که سه هزار نفر از 26 هزار حق‌التدریسی که امسال استخدام می‌شوند، در نهضت سوادآموزی مشغول به کار می‌شوند، تاکید کرد: حتی یک نفر خارج از قانون مصوب مجلس در آموزش و پرورش استخدام نخواهد شد که بر اساس مصوبه مجلس معلمانی شرایط استخدام دارند که تا 15 مهر سال 87 با مدرک لیسانس دارای چهار سال سابقه با 12 ساعت کار در هفته،‌ مدرک فوق دیپلم با پنج سال سابقه و 12 ساعت کار در هفته، مدرک دیپلم با هفت سال سابقه و 24 ساعت کار تمام وقت در هفته، داشته باشند.

وی ادامه داد: همچنین معلمانی که از اول تیر ماه به مدت دو ماه در کلاس‌های آموزش ضمن خدمت حضور می‌یابند، استخدام می‌شوند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به آغاز ثبت‌نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش از 12 اردیبهشت، گفت: در این آزمون 120 هزار نفر شرکت خواهند کرد و در دو مرحله علمی و تخصصی به رقابت می‌پردازند که در نهایت ‌40 هزار نفر استخدام خواهند شد که در این استخدام، هیچ استثنایی وجود ندارد. البته برای استخدام فرزند و همسر شهید و فرزند و همسر جانبازان 70 درصد، هیچ ممنوعیتی وجود ندارد.

وی با اشاره به این که استخدام در آموزش و پرورش شهر تهران ممنوع است، اظهار کرد: اما برای استخدام در شهرستان‌های تهران سهمیه‌هایی قایل شده‌ایم.

وزیر آموزش و پرورش ساماندهی نیروی انسانی و فضای آموزشی و امور مالی را از اولویت‌های امسال خواند و بیان کرد: استخدام‌ها و اضافه‌کارها در سال جاری بر اساس تراکم استانی لحاظ می‌شود، به طوری که در استان ‌ای محروم، اضافه کار و استخدام بیشتر از استان‌های دیگر خواهد بود.

حاجی بابایی با بیان این که 9 هزار نفر در آموزش و پرورش آماده بازنشستگی هستند، گفت: استان‌ها در صورت نیاز به این افراد می‌توانند با ادامه فعالیت آن‌ها موافقت کنند.

وی افزود: آموزش و پرورش از این پس، هیچ‌گونه پرداختی به افرادی که اسامی آن‌ها در سیستم بگفا نباشد، نخواهد داشت.

وی با اشاره به تشکیل هیات‌ ساماندهی فضای آموزشی در تمام استان‌ها عنوان کرد: به این منظور 200 نفر از 40 هزار نیروی استخدامی آموزش و پرورش، کارشناسان حقوقی خواهند بود تا پرونده فضای آموزشی مدارس را ایجاد کنند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: همچنین ‌همه پرداخت‌ها از این پس به معلمان و کارکنان آموزش و پرورش به صورت استانی انجام خواهد شد و به هیچ عنوان هیچ پرداخت دستی انجام نمی‌شود.

کد خبر 106086

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز